• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Zezziz84
    CatEyes skrev 2015-10-12 16:13:30 följande:

Hej alla! RUL gick bra, är så glad!!

Vi ska få en flicka!!

Grattis:)
  • LisaKMB
    Precious82 skrev 2015-10-11 20:54:55 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Väntar mitt andra barn i 2/3-16. Mitt första barn föddes 2013 så det blir 2,5 år mellan barnen. :)

Hej och välkommen hit! Jag väntar också andra barnet
  • LisaKMB
    LisaKMB skrev 2015-10-12 20:14:29 följande:

Hej och välkommen hit! Jag väntar också andra barnet

Skickade för snabbt! Sorry! Min äldsta kommer också vara runt 2,5 år småsyskonet kommer. Har bf 9-10 mars. Ska på RUL imorgon. Spännande men nervöst!
  • hilda123
    LisaKMB skrev 2015-10-12 20:16:12 följande:
    Skickade för snabbt! Sorry! Min äldsta kommer också vara runt 2,5 år småsyskonet kommer. Har bf 9-10 mars. Ska på RUL imorgon. Spännande men nervöst!
    Ska också på rul imorrn! Spännande! Lycka till!
  • hilda123

Gjorde förresten bikarbonat testet precis och det hände verkligen ingenting, vilket jag tolkar betyder flicka? Isf stämmer min dröm jag hade tidigt i graviditeten att det är en tjej. Med min son drömde jag tidigt att det skulle bli en pojk. Spännande att se om det stämmer :)

• Elenic
    Santine skrev 2015-10-12 19:41:06 följande:

Hej! Väntar syskon den 26 mars, varit på 2 ul och lyssnat på bebis hjärtslag, längtar såå efter och få se vårt lille pyre på rul! Vill inte köpa nytt förrän vi gått ett tag till då jag fick sent MF i vecka 20 förra gången vi väntade tillökning!

Hej, Och åh vad hemskt att behöva gå igenom det när man gått så långt.. Förstår verkligen din/er rädsla den här gången. När har ni tid för RUL? Jag har bf en vecka före dig och har rul nästa vecka, så förhoppningsvis behöver du inte vänta länge till...
  • LisaKMB
    hilda123 skrev 2015-10-12 20:33:08 följande:

Ska också på rul imorrn! Spännande! Lycka till!

Stort lycka till du också! Ska ni ta reda på könet?
  • Bonebag
    hilda123 skrev 2015-10-12 20:34:53 följande:

Gjorde förresten bikarbonat testet precis och det hände verkligen ingenting, vilket jag tolkar betyder flicka? Isf stämmer min dröm jag hade tidigt i graviditeten att det är en tjej. Med min son drömde jag tidigt att det skulle bli en pojk. Spännande att se om det stämmer :)

Ja det ska indikera på flicka :) testat ringen över magen?
  • Santine
    Elenic skrev 2015-10-12 20:45:05 följande:

Hej, Och åh vad hemskt att behöva gå igenom det när man gått så långt.. Förstår verkligen din/er rädsla den här gången. När har ni tid för RUL? Jag har bf en vecka före dig och har rul nästa vecka, så förhoppningsvis behöver du inte vänta länge till...

Ja och man tar inte allt så givet längre.. Har rul den 30! Lycka till med rul nästa vecka :)
  • Tessie83

Hej!

Några har skrivit lite nu om olika tester. Testade ringtestet för en stund sedan. Har ni testat det och i så fall har det funkat?

Tog min vigselring i ett hårstrå och höll det först över handleden. Då jag är väldigt eg icke-troende på sånna här saker så väntade jag länge och såg först till att ringen var helt stilla och höll sedan även handen helt still. Efter några sekunder började ringen pendla hejvilt fram och tillbaka (ska tydligen peka på tidigare barn) som var en pojke (som jag tidigare berättat tyvärr dog 17 dagar gammal). Sedan höll jag ringen över magen och då började den snurra runt, först lite sen jättemycket. Lite skrämmande. Får nu dock se om drygt två veckor om det stämmer att jag har en liten tjej i magen (inte för att det spelar någon roll alls, men är ju sååå nyfiken) :)

Svar på tråden Marsbebis 2016