• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    mammave skrev 2015-10-15 19:40:31 följande:

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Jag är också jättetrött! Är iofs hemifrån ca 11 h per dag, så det bidrar väl. Jobbigt att aldrig kunna se klart ett avsnitt av de tv-serier vi kollar på. vem är misstänkt i Bron liksom?
  • Reflexen

Grattis Zezziz!

Santine: jag har också mitt bf bekräftat genom två tidiga ul, så tror inte det kommer ändras så mycket på RUL.

Elenic: de där missfallen ställer till det med ens psyke! Jag har haft fyra och är nu på min sjätte graviditet, så ungefär samma som du. Det påverkar säkert min förmåga att gå upp helhjärtat i den här graviditeten.

Håller med om att vi får peppa varandra o försöka njuta från november o framåt!

• Zezziz84
    Smilla80 skrev 2015-10-15 14:12:07 följande:
    Så roligt, grattis!! Hade du en pojk o en flicka sedan innan? Härligt att allt såg bra ut! :)) Jag får snällt vänta 3 v till... Men det är ju lite "självvalt".
    Tack:) ja en pojke på 8år o flicka 6år:)
  • Smilla80
    shecity skrev 2015-10-15 07:36:51 följande:

Tessie83 då har vi RUL samma dag fast jag är 19+2 när vi gör det :) Har gjort två ultraljud och då hade jag först bf 24 mars men efter senaste ultraljudet i v.13 så fick jag 22 mars så skall bli spännande och se vad dom säger på RUL.Som du skriver Reflexen så får vi försöka allihopa att peppa varandra till positiva tankar och för dom allra flesta går ju graviditeten bra. I november kommer ju alla av oss har gjort sina RUL och då kan vi börja shoppa och falla in i lyckoruset, det måste vi lova varandra :D

Lycka till på RUL idag Zezziz84!

Det tycker jag låter som en utmärkt idé, i november faller vi in i kollektivt lyckorus hela bunten! det lovar vi! :)
  • Smilla80
    Zezziz84 skrev 2015-10-15 21:18:20 följande:

Tack:) ja en pojke på 8år o flicka 6år:)

Vilken härlig trio det kommer att bli! :) Då är mina två killar exakt ett år yngre än dina båda barn, de är 5 o 7. :) kommer vara 8 o 6 när förhoppningsvis Bebbe kommer.

By the way, när min lille lyssnar på magen så skojar han om att bebisen ligger och fiser där inne hela tiden, så arbetsnamnet på den lille är Lillfisen. Stackars liten va, haha! Har ni andra några smeknamn på era små liv? :)
  • Smilla80

Någon som har tips om vilken aktivitet/motionsform som är lämplig vid foglossning? Andra råd vid denna krämpa?

Ha en fin fredag alla!

• Elenic
    Zezziz84 skrev 2015-10-15 11:01:01 följande:

Allt gick bra:) blir en pojke den 22/3:)

Åh så skönt, grattis!
  • Elenic
    aztec skrev 2015-10-15 11:01:21 följande:

Wooop Wooop, halvvägs idag då! Firar med en dag i sängen. Bläää.

Men halvvägs är ju ändå jättevärt att fira! =) Grattis til det!
  • Elenic
    mammave skrev 2015-10-15 19:40:31 följande:

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Jag är helt GALET trött! Även om jag sover 9-10 timmar per natt är jag helt slut när jag hämtar barnen. Orkar inte med något annat än jobb och det mest basic hemarbetet just nu känns det som...
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-10-15 20:11:08 följande:

Grattis Zezziz!

Santine: jag har också mitt bf bekräftat genom två tidiga ul, så tror inte det kommer ändras så mycket på RUL.

Elenic: de där missfallen ställer till det med ens psyke! Jag har haft fyra och är nu på min sjätte graviditet, så ungefär samma som du. Det påverkar säkert min förmåga att gå upp helhjärtat i den här graviditeten.

Håller med om att vi får peppa varandra o försöka njuta från november o framåt!

Mmm, så är det nog... Men efter RUL nästa vecka om allt ser bra ut, då ska jag till och med gå och köpa lite söta babykläder, så det så!
Svar på tråden Marsbebis 2016