• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Bonebag
    Santine skrev 2015-10-17 07:07:21 följande:
    Grattis och kul att allt såg bra ut! :)
    Tack :D
  • mammave

Bonebag: skönt att allt såg bra ut!

Santine skrev 2015-10-17 07:12:39 följande:

Ringde nyss mvc om saken, dem rådgav mig att äta mer järn och att alltid få i mig små mellanmål mellan mål, skulle testa i ca 2-3 veckor innan jag hör av mig på nytt dvs om det inte har blivit bättre för då kan det vara något annat ämne i kroppen som jag saknar! Tycker du absolut ska kolla upp det! Inte kul och gå så trött jämt!

Började precis med niferex idag
  • Bonebag
    mammave skrev 2015-10-17 17:56:28 följande:

Bonebag: skönt att allt såg bra ut!

Började precis med niferex idag
    Jaaa verkligen :)

Kan tipsa om Dureferon om du har svårt för niferex. Tycker dom är stora och smakar skit :o
    Dureferon är små tabletter och smaklösa ;)
  • Frida Li

Ska på rul den 28/10 o vi vill precis som första gången ta reda på kön. Vi är så nyfikna att vi spricker! Är det någon som haft problem på rul där de inte velat säga kön?

• Reflexen

När vi väntade dottern, så hade de som policy i Jönköpings län att inte kolla efter eller säga kön vid RUL. Det har nog ändrats, om jag förstått rätt. Har inte varit på RUL ännu i den här graviditeten. Ska veckan efter dig, Frida.

• Santine
    Bonebag skrev 2015-10-17 22:24:10 följande:

Jaaa verkligen :)

Kan tipsa om Dureferon om du har svårt för niferex. Tycker dom är stora och smakar skit :o

Dureferon är små tabletter och smaklösa ;)

Klarar du av dem? Min mage fixar inte dem, blir extremt hård av dem och även om niferex e stora så e dem iaf mer vänliga mot magen!
  • Santine
    Frida Li skrev 2015-10-18 11:36:50 följande:

Ska på rul den 28/10 o vi vill precis som första gången ta reda på kön. Vi är så nyfikna att vi spricker! Är det någon som haft problem på rul där de inte velat säga kön?

Om det var så sist så e det säkert så denna gång med! Går ju att boka tid för att göra ett ul just för att ta reda på könet annars!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-10-18 12:50:11 följande:

När vi väntade dottern, så hade de som policy i Jönköpings län att inte kolla efter eller säga kön vid RUL. Det har nog ändrats, om jag förstått rätt. Har inte varit på RUL ännu i den här graviditeten. Ska veckan efter dig, Frida.

I Jönköpings län får du veta! :)
  • Bonebag
    Santine skrev 2015-10-18 18:34:46 följande:
    Klarar du av dem? Min mage fixar inte dem, blir extremt hård av dem och även om niferex e stora så e dem iaf mer vänliga mot magen!
    Ah.. Synd :(
    Jag klarar dom utan problem, äter just nu 2 om dagen och det märks ingenting tack o lov :)
  • Santine
    Bonebag skrev 2015-10-18 23:48:37 följande:

Ah.. Synd :(

Jag klarar dom utan problem, äter just nu 2 om dagen och det märks ingenting tack o lov :)

Jättebra ju! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016