• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic

Lycklig! RUL gick finfint idag och visade en pigg bebis som verkar må hur bra som helst. Flyttad ett par dagar så nytt bf 20/3, känns helt rimligt och ok. NU ska jag ta mig tusan börja njuta, så det så! (maken tyckte sig tydligt se en snopp på ultraljudet men jag är rätt säker på att han förväxlar det med navelsträngen, så det så - vi frågade inte om kön då vi inte vill veta...)

• pomperiposa
    Elenic skrev 2015-10-21 15:15:35 följande:

Lycklig! RUL gick finfint idag och visade en pigg bebis som verkar må hur bra som helst. Flyttad ett par dagar så nytt bf 20/3, känns helt rimligt och ok. NU ska jag ta mig tusan börja njuta, så det så! (maken tyckte sig tydligt se en snopp på ultraljudet men jag är rätt säker på att han förväxlar det med navelsträngen, så det så - vi frågade inte om kön då vi inte vill veta...)

Grattis till lyckat RUL!
  • aztec
    Elenic skrev 2015-10-21 15:15:35 följande:

Grattis! :)
  • aztec

Drömde om kommande förlossningen i natt! Min man fick hjälpa mig föda på hall golvet medan dottern tittade på! Var inte optimalt! ;) någon annan som börjat tänka på förlossningen något? Jag är nog mer orolig denna gång än med första faktiskt!

• Reflexen

Härligt Elenic! Precis det besked du skulle få!! grattis!

Jag har faktiskt bokat ett privat ul på fredag. Ska vara ledig nästa vecka och hoppas nu på bra ul, så jag kan slappna av under semestern! RUL 3 nov, så det är inte så långt emellan. Men med tanke på mina domedagstankar är det värt att boka det här privata.

• hilda123
    Santine skrev 2015-10-21 07:45:17 följande:
    Så snål av mig, köper kanske den andra när denna börjar ta slut! Haha..

Men än så länge har det funkat bra, druckit skapligt mkt vatten och försökt röra på mig så mkt jag orkat trots foglossning!

Var inne och gjorde ul igår då jag ska hållas under kontroll nu efter mitt sena MF, allt såg bra ut och fick även lämna några blodprover för att hålla koll på infektionsrisken och lite andra prover då jag fått svår huvudvärk (som ibland utvecklas till migrän). Vaknar med det och somnar med det! Och nu märks det av att jag äter för lite, vaknar så illamåendes att jag kräks av det! :(

Dem tyckte iaf att jag skulle söka hjälp på vc pga huvudvärken för dem tror inte det hänger ihop med graviditeten! Så skulle vänta ut det tills på måndag så får vi hoppas jag kan få hjälp för det! :(
    Jag har oxå konstant huvudvärk. Värst på morgonen och sedan kommer den igen vid 15-16tiden men jag har fått för mig att man får huvudvärk pga hormoner? Vad ska vc göra tänker jag? Är distriktssköterska och enda anledningen till huvudvärk är väl isf högt blodtryck? Det kollar ju barnmorskan så det borde det hu inte bero på? Ingen annan som hört båt om hormonhuvudvärk? Ska kolla med min barnmorska när jag ska dit nästa vecka tänkte jag.

Hoppas du får hjälp snart! Funkar alvedon?
  • aztec
    hilda123 skrev 2015-10-21 19:16:27 följande:

Jag har oxå konstant huvudvärk. Värst på morgonen och sedan kommer den igen vid 15-16tiden men jag har fått för mig att man får huvudvärk pga hormoner? Vad ska vc göra tänker jag? Är distriktssköterska och enda anledningen till huvudvärk är väl isf högt blodtryck? Det kollar ju barnmorskan så det borde det hu inte bero på? Ingen annan som hört båt om hormonhuvudvärk? Ska kolla med min barnmorska när jag ska dit nästa vecka tänkte jag.

Hoppas du får hjälp snart! Funkar alvedon?

Hej jag har också haft och har hemsk huvudvärk! Har aldrig huvudvärk innan graviditeten och nu kan jag somna och vakna med huvudvärk :/ ringde bm om detta och hon sa bara, ta två Alvedon och se om det hjälper.. Vi kan inte göra så mycket -_-'''''
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2015-10-21 16:01:37 följande:

Drömde om kommande förlossningen i natt! Min man fick hjälpa mig föda på hall golvet medan dottern tittade på! Var inte optimalt! ;) någon annan som börjat tänka på förlossningen något? Jag är nog mer orolig denna gång än med första faktiskt!

Jag är mycket förväntansfull. Älskade nästan varje sekund av min första förlossning! Vad är du orolig för? Hur var det sist?
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2015-10-21 19:31:39 följande:

Jag är mycket förväntansfull. Älskade nästan varje sekund av min första förlossning! Vad är du orolig för? Hur var det sist?

Jag hade en väldigt bra förlossningen! Tror därför jag är mer orolig, eftersom alla förlossningar är olika ;) och jag kommer därför inte ha en lika bra denna gång. Något måste gå fel känns det som. Kommer det gå fortare (för fort) denna gång? Kommer jag inte klara av smärtan denna gång och behöva eda tex, som jag helst vill slippa ;) akut snitt?? sånna tankar. Inför första förlossningen tog jag det lite som det kom eftersom jag inte visste vad som skulle komma. Nu när man varit med om en är det annorlunda :D troligtvis kommer det gå jättebra, men det får jag se först efter ;)
Svar på tråden Marsbebis 2016