• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • mammave

Jag var hos bm vid inskrivningen i v 10 och ska dit först i v 23-24. Emellan det har man bara rul

• Tessie83

Har ikväll varit konstat öm och spänd i magen. Blir orolig. Har någon vart med om liknande? Är i v19 nu.

• Carabellis kusp
    Tessie83 skrev 2015-10-23 21:24:56 följande:

Har ikväll varit konstat öm och spänd i magen. Blir orolig. Har någon vart med om liknande? Är i v19 nu.

Jag kände så tidigare, kanske nån vecka sedan. Är det för att vävnaden töjs..?
  • Smilla80
    mammave skrev 2015-10-23 19:30:17 följande:

Jag var hos bm vid inskrivningen i v 10 och ska dit först i v 23-24. Emellan det har man bara rul

Jag har också liknande tidsglapp emellan besöken. Så det verkar ju rätt vanligt ändå...
  • Reflexen
    Tessie83 skrev 2015-10-23 21:24:56 följande:

Hur har det gått, Tessie? Hoppas det blivit bättre! Obehagligt med smärta!
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-23 18:43:31 följande:

Så var det i min förra graviditet. Tyckte det var skumt! Dessutom hann mitt hb störtdyka, vilket inte hade hänt om jag kommit in i vecka 21. Kan du inte be om ett extra besök? Jag har tuffat till mig lite nu när det varit så sjukt jobbigt med kub och mkp och allt, man kan ju prova att be om saker i alla fall

Var det komplikationsfritt i din förra graviditet?

Jag bad att få komma in nu (v 18) för att kolla hb-värdet, men tanten på tidsbokningen vägrade ge mig en tid. Här får man visst vackert vänta till v 25... Hon sa att det inte är någon ide att ta hb nu, för det är först efter v 20 som det brukar dyka. Jag kände lite att en sån enkel sak kunde jag väl få kolla? Det tar ju inte mycket av deras tid.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-24 15:20:24 följande:

Jag bad att få komma in nu (v 18) för att kolla hb-värdet, men tanten på tidsbokningen vägrade ge mig en tid. Här får man visst vackert vänta till v 25... Hon sa att det inte är någon ide att ta hb nu, för det är först efter v 20 som det brukar dyka. Jag kände lite att en sån enkel sak kunde jag väl få kolla? Det tar ju inte mycket av deras tid.

Det var strävt! Men kanske du kan få kolla på vårdcentralen istället? Man kanske inte kan komma för enbart provtagning till mvc. Det kan löna sig att vara kaxig och "kräva" saker även om man stämplas som lite jobbig, hehe.

Jag har legat till sängs pga sammandragningar idag. Hade 125/90 igår på mvc, så det känns klokt att dra ner på tempot lite.
  • Reflexen

Jag var ju hos en privatläkare igår, men tog iofs inget hb. Ska äta mina järntabletter och se om jag får en tid innan v 25. Måste iaf ringa o boka om tiden då den krockar med obligatoriskt jobbmöte, så får försöka boka extra tid då.

Jag är så dålig på blodtryck, hade 137/66 igår. Det var helt ok enl läkaren. Är det andra siffran som inte får sticka uppåt?

Hoppas sammandragningarna slutar snart! Det är så obehaglig!

Svar på tråden Marsbebis 2016