• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-10-14 16:56:23 följande:

Skönt att vi är några kvar med RUL i början av november!

Shecity o Dubban: jag börjar nästan bli mer nervös nu när det närmar sig RUL. Känner tyvärr igen mig i att tvivla på om allt står rätt till alt tvivla på att det verkligen ska bli en bäbis. Har inte alls det där rosa lyckoskimret runt mig. Vet inte varför, graviditeten är efterlängtad och barnet välkommet. Det kan bero på att jag är så pass gammal nu att jag känner att tiden är begränsad, så om det går fel finns det inte så många chanser att få en bra graviditet till.

Jag hoppas ju att allt kommer gå bra och försöker intala mig själv att det är så det kommer bli. Lite positiv tankekraft, liksom.

Ja, jag säger som Reflexen- jag har haft några veckor av lugn och glädje, men nu när det är mindre än en vecka kvar till RUL är jag supernojig igen. Drömde mardröm i natt om hur jag fick missfall och födde ut små bitar av en minibebis, en liten hand, en liten fot... Usch!
    Känner också igen mig i känslan av att inte lyckas vara strålande jätteglad. Känner mig gravid, men inte att jag väntar barn så att säga. För mig är detta absolut sista chansen: Vi sa när vi började försöka sommaren-14 att blir det inget innan jul så lägger vi ner. Så blev jag gravid i September, men fick missfall i December... Då gav vi det EN chans till och där är vi nu. Detta både då jag börjar bli gammal (fyller 38 i December) men också för att vi känner att vi inte orkar med fler motgångar. Det här är min sjunde graviditet och vi har två barn sen tidigare, så you do the math... Nånstans måste man glädjas över det man har också. Önskar också att jag kände mer och fler fosterrörelser så att jag iaf kunde connecta på det sättet. Egentligen känner jag nog rätt mycket, men vågar inte lita på att det är just det jag känner, en frisk, pigg liten bebis...

• aztec

Wooop Wooop, halvvägs idag då! Firar med en dag i sängen. Bläää.

• aztec
    Zezziz84 skrev 2015-10-15 11:01:01 följande:

Allt gick bra:) blir en pojke den 22/3:)

Grattis!!
  • shecity

Grattis :) Om jag får behålla mitt datum efter RUL om två veckor så har jag också 22/3 :D
  • mammave

Härligt!
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-10-15 09:46:46 följande:

Ja, jag säger som Reflexen- jag har haft några veckor av lugn och glädje, men nu när det är mindre än en vecka kvar till RUL är jag supernojig igen. Drömde mardröm i natt om hur jag fick missfall och födde ut små bitar av en minibebis, en liten hand, en liten fot... Usch!

Känner också igen mig i känslan av att inte lyckas vara strålande jätteglad. Känner mig gravid, men inte att jag väntar barn så att säga. För mig är detta absolut sista chansen: Vi sa när vi började försöka sommaren-14 att blir det inget innan jul så lägger vi ner. Så blev jag gravid i September, men fick missfall i December... Då gav vi det EN chans till och där är vi nu. Detta både då jag börjar bli gammal (fyller 38 i December) men också för att vi känner att vi inte orkar med fler motgångar. Det här är min sjunde graviditet och vi har två barn sen tidigare, så you do the math... Nånstans måste man glädjas över det man har också. Önskar också att jag kände mer och fler fosterrörelser så att jag iaf kunde connecta på det sättet. Egentligen känner jag nog rätt mycket, men vågar inte lita på att det är just det jag känner, en frisk, pigg liten bebis...

Graviditetsdrömmar kan vara hemska! Jag förstår att det är svårt att vara positiv i ditt fall, men chansen att det ska gå åt skogen nu är ju väldigt liten. Jag vågar inte heller glädjas ordentligt med min lilla flicka är förståndig nog att sparkas ofta och hårt, men jg är väl längre gången än du? 20+4 idag.

Hoppas lugnet infinner sig vad det lider!
  • Smilla80

Så roligt, grattis!! Hade du en pojk o en flicka sedan innan? Härligt att allt såg bra ut! :)) Jag får snällt vänta 3 v till... Men det är ju lite "självvalt".
  • Smilla80
    Elenic skrev 2015-10-15 09:46:46 följande:

Nä men usch vilken hemsk dröm!! Men, i verkligheten kommer allt säkert att gå bra, hoppas du kan känna dig lite lugnare efter RUL!
  • mammave

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Svar på tråden Marsbebis 2016