• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF
    Precious82 skrev 2015-10-11 20:54:55 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Väntar mitt andra barn i 2/3-16. Mitt första barn föddes 2013 så det blir 2,5 år mellan barnen. :)

Hej! Självklart. Du är välkommen!
  • AKF
    Smilla80 skrev 2015-10-11 08:41:46 följande:

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

Låter inte kul. Har det fortsatt? Kanske är något helt naturligt, som en del av rörelserna i livmodern eller något? Hoppas att du mår bättre i vilket fall!

När det gäller vagn... Vi ska nog satsa på Kronan igen. Hade en duo 2010 till dottern sen även deras sulky. Vi var väldigt nöjda. Nu blir det nog en av de senare modellerna - ska jämföra Kronan city och deras Duo-S. Vår hall är inte jättestor, vi bor i stan och jag gillar att ha smidiga vagnar i kollektivtrafiken. :)
  • mammave

Det där med vagn är inte det lättaste tycker jag. Har blivit mer mer inne på syskonvagn, då min son som kmr vara nästan tre älskar att åka sin sulky o inte går att lita på till 100% att han inte springer iväg. Men vill ha en så liten o smidigt (rimmar illa med syskonvagn) som möjligt. Är lite inne på en babyjogger city select, men har inte sett ngn irl än. Ngn som har erfarenhet av den? Elr andra tips? Vill absolut kunna ha den lilla vänd mot mig

• CatEyes

God morgon!

Har RUL idag, är sååå nervös och förväntansfull!! Hoppas verkligen att det går bra.

• Elenic
    mammave skrev 2015-10-12 06:50:57 följande:

Det där med vagn är inte det lättaste tycker jag. Har blivit mer mer inne på syskonvagn, då min son som kmr vara nästan tre älskar att åka sin sulky o inte går att lita på till 100% att han inte springer iväg. Men vill ha en så liten o smidigt (rimmar illa med syskonvagn) som möjligt. Är lite inne på en babyjogger city select, men har inte sett ngn irl än. Ngn som har erfarenhet av den? Elr andra tips? Vill absolut kunna ha den lilla vänd mot mig

Jag skulle nog köra på en Bugaboo Donkey. Jag skulle också vilja ha min treåring vänd mot mig om möjligt, plus att jag tycker att den är smidig för att vara syskonvagn (dessutom kan du göra om den till enkelvagn när du bara har ett barn med dig).
  • Elenic
    CatEyes skrev 2015-10-12 09:01:45 följande:

God morgon!

Har RUL idag, är sååå nervös och förväntansfull!! Hoppas verkligen att det går bra.

Håller tummarna!
  • Elenic
    Precious82 skrev 2015-10-11 20:54:55 följande:

Hej!
    Får jag hoppa in här? Väntar mitt andra barn i 2/3-16. Mitt första barn föddes 2013 så det blir 2,5 år mellan barnen. :)

Välkommen! Själv kommer jag ha längre mellan barnen (nästan 10 resp 13 år), men längtar inte desto mindre efter syskon för det. :)
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-10-11 10:55:31 följande:

Så mysigt när det börjar kännas mer! Vilka rara pojkar du har! Vi har ju inte berättat för dottern ännu, knäppt kanske, men tänker att det är så himla lång tid att vänta på lillesyskonet ändå, så några veckor till i ovisshet kan inte skada. Om det ser bra ut på RUL, berättar vi direkt då. (Jag har så mkt mage innan att det inte syns nån skillnad nu, annars hade vi ju berättat, såklart!)

Jag har bara kört vagn m svängbara hjul nån gång, är de verkligen lika stadiga som de med fasta? Alltså när de står stilla, typ. Är lite orolig för att vagnen ska välta när bäbis sover utomhus. Vi har busiga hundar o katter som kan springa in i vagnen vid lek.

Man ska berätta när det känns bra för en själv, finns inga rätt eller fel! :) hur tror du hon reagerar? :)

Jag _tror_ att svängbara framhjul blir lika stadiga så länge de är låsbara och inte för små. Vi vill ha förhållandevis stora lufthjul fram också. Sen tror jag att det har att göra med vagnens bredd, viktigt att vagnen inte är för smal för då blir den nog mer vältbenägen.
Svar på tråden Marsbebis 2016