• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • AKF
    NellieMeja skrev 2015-10-09 22:07:45 följande:

Hej gick in i v17 i tisdags. Så skönt var det

Kunde inte undgå att vi måste vara exakt på dagen lika. Jag gick också in i v17 i tisdags. :) vad har du fått för BF?
  • AKF
    aztec skrev 2015-10-08 22:25:18 följande:

Hej! Jag tänker nog ta vaccinet om min läkare tycker det är en bra idé. Var sjukskriven en hel månad förra vintern utav influensan (har astma så satte sig ordentligt där) var Hemskt! Låg mest på soffan! Åkte även på influensan när jag var gravid med första barnet, inte heller något jag vill känna på igen, kändes extra oroligt eftersom man var gravid. Men håller tummarna.

Samma här. Jag blev väldigt sjuk förra vintern av influensan och jag har också astma. Så egentligen är jag väl riskgrupp varje år, oavsett graviditet.

Jag kommer att ta vaccinet i år. Väntar dock till efter RUL eftersom det verkar rekommenderas.
  • NellieMeja
    AKF skrev 2015-10-10 10:07:43 följande:

Kunde inte undgå att vi måste vara exakt på dagen lika. Jag gick också in i v17 i tisdags. :) vad har du fått för BF?

Vad kul :) 21 mars men får se efter Rul och du?
  • Carabellis kusp

Dagens nojighet:

Jag har mycket sammandragningar och i morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående. Panik! Väntade bara på vattenavgång och sent missfall. Hoppas på att det bara var urinvägsinfektion. Jag åkte till husläkarjouren och fick träffa min husläkare fast det var i en annan stadsdel. Jag hade inga symtom på urinvägsinfektion, men liksom lite öm i urogenitalierna, så hon tog en odling på urinen. Väl hemma gick jag i rask följd på toaletten tre gånger, nr 2 så att säga, och sedan försvann alla symtom. Oops!

Så dagens lärdom; gå på toa innan du åker till doktorn... Skämskeps på.

• Bonebag
    Carabellis kusp skrev 2015-10-10 22:24:47 följande:

Dagens nojighet:

Jag har mycket sammandragningar och i morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående. Panik! Väntade bara på vattenavgång och sent missfall. Hoppas på att det bara var urinvägsinfektion. Jag åkte till husläkarjouren och fick träffa min husläkare fast det var i en annan stadsdel. Jag hade inga symtom på urinvägsinfektion, men liksom lite öm i urogenitalierna, så hon tog en odling på urinen. Väl hemma gick jag i rask följd på toaletten tre gånger, nr 2 så att säga, och sedan försvann alla symtom. Oops!

Så dagens lärdom; gå på toa innan du åker till doktorn... Skämskeps på.

Haha bra där ;)

Nu fick du iallafall kollat uvi, för gissar att dom skickar iväg en odling?
    Min förra graviditet fick jag käka medicin heela tiden + en blödning i v18 pga uvi. Nu har jag hunnit med en vända. Lär nog bli fler... Men aldrig haft symtom för fen öre. Men dom kör gärna odlingar och medicinerar om man är gravid. Så se det inte som en dum sak ändå ;P
  • Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2015-10-10 23:53:04 följande:

Haha bra där ;)

Nu fick du iallafall kollat uvi, för gissar att dom skickar iväg en odling?

Min förra graviditet fick jag käka medicin heela tiden + en blödning i v18 pga uvi. Nu har jag hunnit med en vända. Lär nog bli fler... Men aldrig haft symtom för fen öre. Men dom kör gärna odlingar och medicinerar om man är gravid. Så se det inte som en dum sak ändå ;P

Ja, precis, man kan ju ha uvi även utan sveda och trängningar och vissa bakterier är ju väldigt olämpliga att ha i urinen som gravid, så odlingen känns bra att ha genomfört ändå. Bara det att jag verkligen aldrig springer hos doktorn, senast var vid förra graviditen för över 3 år sedan när min mamma tvingade mig efter att jag haft hosta och feber i 3 v... Och så är jag gravid igen och kan inte skilja på uvi och nödighet, hehe! Nå ja, alla har vi väl rätt att vara lite nojiga ibland. Jag tycker att det låter jobbigt som du haft det och inte kommit undan med noja utan verkligen varit dålig på riktigt, hoppas det blir mindre i denna graviditet!
  • AKF

Haha, va kul!

NellieMeja skrev 2015-10-10 22:00:26 följande:

• AKF

Ha, va kul Jag har samma. :)

AKF skrev 2015-10-11 07:54:10 följande:

Haha, va kul!

NellieMeja skrev 2015-10-10 22:00:26 följande:

• Smilla80
    aztec skrev 2015-10-09 17:53:09 följande:

19+0 idag och ultraljud! Är jättenöjd, var inga problem, allt såg "normalt" ut :) och det blev en liten lillebror! Mannen blev nog extra glad. Jag har mest gått på moln idag! Vill börja ta tag i saker nu, köpa och fixa, gå igenom storasysters grejer osv. 21v kvar! :D har kvar samma bf 3mars som från kub, de mäter inte ens det idag.

Vad härligt att allt såg bra ut! Och vilken gullig liten halloweenbild ni fick!
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-09 16:05:29 följande:

Det börjar under sen höst och kulminerar i januari/februari.

Ok, tack!
Svar på tråden Marsbebis 2016