• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • CatEyes
    Madelen21 skrev 2015-10-01 10:02:28 följande:

Ååå idag är det dags för ul :)

Är så spänd å nervös. det ska bli så spännande att få se den lilla där inne :)

Lycka till!!! Va spännande!!

Vi har vårat om 12 dagar, längtar så mycket!!
  • Sötistilde
    Madelen21 skrev 2015-10-01 10:02:28 följande:

Ååå idag är det dags för ul :)
    Är så spänd å nervös. det ska bli så spännande att få se den lilla där inne :)

Åhhh va kul!!! :)
  • mammave
    Madelen21 skrev 2015-09-30 11:51:17 följande:

Hej allihop

I morron är det äntligen dags för ultraljudet

Längtar väldigt mycket. Vi kommer kolla kön. Få se vad det blir

Hur gick det idag? Ska på rul om en vecka.
  • Dubban

Elenic - ja visst är det knepigt när sånt man blir ordinerad är något man helst bör undvika ;) men med sunt förnuft och lagom doser så...

Och nu har ännu en vecka gått utan att jag outat graviditeten för min chef. När vi ses i nästa vecka är jag i v 16, man kan tycka att det börjar bli dags. Har aldrig väntat så här länge förut. Tycker det syns hur väl som helst på mig men ingen har vågat fråga än :) tur det, väluppfostrade människor jag jobbar med!

• LisaKMB
    Elenic skrev 2015-10-01 10:13:18 följande:

Enligt min BM kan det bero på många saker, men främst hormoner (östrogen). Annars kan det vara spänningshuvudvärk av dålig sömn (nattliga kisspauser) och att ryggen ändrar sig under graviditeten. Eller att det blir "tryck" av svullna slemhinnor i näsan, typ samma känsla som vid bihåleinflammation. Urjobbigt  det hur som helst.

Tack för informationen! Jag ska också höra med barnmorskan nästa gång jag ska dit. Vi får hoppas att vi alla snart slipper den värsta värken.
  • Carabellis kusp
    Dubban skrev 2015-10-01 20:38:24 följande:

Elenic - ja visst är det knepigt när sånt man blir ordinerad är något man helst bör undvika ;) men med sunt förnuft och lagom doser så...

Och nu har ännu en vecka gått utan att jag outat graviditeten för min chef. När vi ses i nästa vecka är jag i v 16, man kan tycka att det börjar bli dags. Har aldrig väntat så här länge förut. Tycker det syns hur väl som helst på mig men ingen har vågat fråga än :) tur det, väluppfostrade människor jag jobbar med!

Ja, det var väluppfostrat! En dum nyfiken typ på mitt jobb kläckte ur sig "var det planerat?" som replik på att jag sa att jag är gravid. Wtf? 27år, gift, ett barn på 3 år, fast anställd sedan över ett år, körkort, boende... Vad mer ska man uppnå?
  • Madelen21
    Sötistilde skrev 2015-10-01 14:49:53 följande:

Åhhh va kul!!! :)

Jaa de blir en lillasyster <3 bf 27 februari
  • Carabellis kusp
    Madelen21 skrev 2015-10-01 22:33:01 följande:

Grattis! Får vi se om det blir februari, mars eller skottdagen
  • Elenic
    Madelen21 skrev 2015-10-01 22:33:01 följande:
    Underbart, grattis!
  • Smilla80

Jag har kunnat dölja det än så länge, ingen som har frågat något... Har ju en liten mage men det har inte varit särskilt svårt att dölja den. Men vem vet, när jag berättar det kanske någon säger att de misstänkt det. Tycker det hänt mycket den senaste veckan. När jag väntade ettan dröjde det till minst månad 7 innan folk som inte visste om det vågade fråga!! Hade en väldigt nätt mage (är rätt liten hela jag) då länge, men då ville jag vara stor o längtade jättemycket efter att det verkligen skulle synas på riktigt! I månad 8-9 smällde det till, då fick jag en stor bula.

Grattis Madelen21! Allt såg bra ut i övrigt också antar jag? :)

Trevlig helg allihop! <3

Svar på tråden Marsbebis 2016