Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

Marsbebis 2016

Hej hej Hoppar in här.

Fast jag har bf 28 februari. Men är ganska säker på att det blir ändrat till in i mars efter ultraljudet. Vi har ul 1a oktober. Vi ska kolla kön. Har en flicka som är 8 år och två pojkar 5 och 2 år. Storasyster hoppas att det blir en lillasyster nu.Kan erkänna att jag oxå hoppas på det. Fast det spelar ingen roll. Huvudsaken att allt går bra mm.

Jag går in i v 18 på måndag

• Madelen21

Hej

Japp alla tre mina är födda efter Bf.

Å alla tre är födda på sommaren. Å alla gånger sjukt varmt. Så skönt mä en vinterbäbis nu faktiskt. Blir lite annat.

• Madelen21

till alla oroliga, med mitt första barn kände inte jag heller av bäbisen förens efter rutin ultraljudet. Så var inte oroliga. Det kommer. Jag väntar nu mitt fjärde barn å känner att det liksom fladdrar till lite då och då :) Har ul nästa vecka på torsdag.
    V 18 idag här. Vi ska kolla könet. Har 2 pojkar 5 och 2 år å en flicka 8 år. Storasyster hoppas en lillasyster. För oss spelar det ingen roll men visst vore det roligt med en liten flicka. Men vi är glada vad än det blir :)

• Madelen21

Hej alla

Nån.som fått nått gravidcraving??

Jag har haft lite olika saker. Just nu ingenting. Häromkvällen vart jag sjukligt sugen på saltade chips å är det än. Väldigt ofta sugen på gräddbakelser. När jag vänta första barnet var det jordgubbar flera liter i veckan. Med tvåan inget speciellt. Trean Olw jordnötter flera påsar i veckan. Det var nog saltet jag ville åt minns att sambon köpt fel en gång å då blev jag eld å lågor.. Haha.. Sjukt tur vi har nära till affären

• Madelen21
    NellieMeja skrev 2015-09-23 06:17:54 följande:

Nu har jag bokat Rul tid. Längtar massor till den 22 okt nu hihi. Har inte haft någon cravings i någon av mina gravidteter. Är inte sugen på något särskilt.

Får ni boka in Rul tiden själv??
    Här skickar bm remiss när vi är på inskrivningen så kommer det hem i brevlådan.
    Jag har ul nästa torsdag kl 13. Gissa om jag längtar :)
    Börjat känna små rörelser :) Det är så häftigt. Trots att man varit med om det flera ggr förut.  Till helgen ska jag på klädbytardag å kommer inte kunna hållla mig från å köpa bäbiskläder. Men lite jobbigt att inte veta könet än, får köpa nåt unisex :)
  • Madelen21
    shecity skrev 2015-09-23 08:44:59 följande:

Mina "cravings" har än så långe varit leverpastej och juicer i alla dess former, helt OK cravings :P Men som ni skriver har jag också ibland blivit sugen på salt, då funkar olika sorters lantchips utmärkt :)

Vår BM skickade också remiss och så fick vi en lapp hem från sjukhuset att RUL var bokat 29:e oktober, som man längtar!! När jag gör RUL är jag 19+2. När har ni era bokade? Känns som mitt är ganska sent. Iof gjorde vi en exakt UL som RUL när jag gjorde mitt KUB 12+0 och då fanns alla organ på plats mm som de undersöker vid RUL, så borde väl iof inte noja över att det är RUL så sent.

Hur känner ni som har börjat berättat för det flesta nu? Fick lite kalla fötter igår när det gick upp för mig att det flesta vet att vi ska ha barn nu. Som vanligt en panik över tänk OM det händer något, då var det lättare när vi bara var några få som visste. Hur känner ni? 

Jag kommer ha rul nästa v på torsdag då i v 18 +3
    Jag är ju lite längre gången än flera här men när vi har berättat så har det mestadels varit positiv respons.. Tyvärr var det en människa i min släkt som sa något väldigt dumt och kränkande.. Hon sa "en del skaffar barn för pengarnas skull" Då bröt jag ihop å sa va fan tror du om mig.. Sen sa jag att jag inte ville ha nå mer kontakt med henne.. Så blocka hon på fb å hon ringer inte mig å jag ringer inte henne.. Hon ringde dock för x antal v sen å fråga om ja tagit bort hon på fb å ja sa då att jag gjort det å då tyckte hon varför då.. Va löjligt... Ja sa va fan tror du.. Jag blev jävligt ledsen å tog sjukt illa upp.. Suck suck.
    Känns som ja gjorde rätt i å skita i va den människan säger... såna människor är fan inte värda ett skit som bara snackar illa... Ursäkta mitt långa inlägg.. Blev bara tuvingen att skriva av mig lite... Hoppas inte ni tycker jag överreagerade.. 
  • Madelen21
    hilda123 skrev 2015-09-23 11:51:07 följande:

Jag har med bokat in kommer vara i v18, 13/9. Längtar massor. Jag känner dock att jag vill ta reda på könet, inte för att det spelar någon roll men vår son tror stenhårt på att han ska få en lillebror så tänker att om det är en tjej kanske jag får bearbeta honom lite :) sen köper jag gärna lite bebiskläder innan denna gång då jag sist bara köpte vitt och beige :) hur känner ni andra med att ta reda på kön? Berättar ni för alla eller håller ni det för er själva?

Jag har inte tänkt på det där med att berätta för andra om kön än...
    Men tror nog att våra närmaste får veta typ mamma å pappa osv.

Här är det ingen som tror vad det blir, men vi i familjen hoppas på en lillasyster då vi har 2 pojkar och en flicka. Men vi är glada vad än det blir. huvudsaken att allt går bra och att bäbis mår bra :)
    Synd jag inte hinner ha rutin ul innan helgen.. Vi ska nämligen på en klädbytardag här då. Hade tänkt att köpa en bäbis overall blandannat.. Får köpa nåt unisex.. Hade varit roligare å veta innan, men men :) Blir ytterligare en klädbytardag i oktober oxå så :) Jag har ju en hel del kläder sen innan men det är ju så sjukt roligt med barnkläder.. Sen har jag gett bort mycket flickkläder åt min syster som fick barn i våras, så ännu en anledning till att vi vill veta könet :)
  • Madelen21
    shecity skrev 2015-09-23 15:37:47 följande:
    Tanken med FL är väl just att vi skall kunna skriva av oss, så be inte om ursäkt för det :)

Tycker att man alltid ska tänka på sig själv i sådana här situationer och speciellt nu när man är gravid. Man behöver personer runt omkring sig som ger en energi inte folk som tar energi. Därför bör man koncentrera sig på dessa personer som ger en energi och är lika lycklig över tillskottet som ni. Sedan att det finns andra som tycker och tänker negativa saker det har man helt rätt att skita i, så heja dig!!
    Tack för ett snällt ¨å bra svar :)
    Ja ibland behöver man bara skriva av sig..
    Ja vi är jätteglada över vår lilla bäbis som växer där inne även om det blev en hoppsan :) Längtar som tusan till rutin ul nästa v på torsdag :)
  • Madelen21

Hej allihopa det där med plötsliga sug känner jag igen.. förra veckan var det jansson frestelse.. fick lov å göra en en dag.. sen mådde ja illa av å bara se de.. Sen natten till igår så var det saltade chips.. Lättsaltade.. Helt sjukt.. Så igår fick jag lov å köpa det.. Å sen berätta en kompis för mig igår att hon skulle äta lasagne å skicka en bild.. Blev då så sjukt sugen på det så nu sitter jag å väntar på att min affär ska öppna kl åtta så jag kan handla lite saker å hem å göra lasagne :)
    Man är väl knäpp :) Men så är det å va gravid :) Man blir lite tokig :)
    Nästa vecka på torsdag är det rutin ul :) Idag ska jag och mina barn mysa inne och pyssla lite. Å om det inte blir regn ska vi ut å plocka lingon med mamma. Skolan är stängd pga lärarna har studiedag :) 

• Madelen21
    Zezziz84 skrev 2015-09-25 12:06:46 följande:

Hej alla längesen ja skrev här nu..
    Gick in i v16 igår o har fått foglossning:( konstant smärta i höften..
    Har ni börjat handla till bebisarna?
    Jag har köpt vagn o bilstol:)

Jag har köpt både syskonvagn och enkelvagn fick tag i begagnade för otroligt bra pris. Syskonvagnen från 2012 för 1000 å enkelvagnen Emmljunga för 900 från 2010 men båda var i mkt fint skick. Känns bra. Sen en pop fleece overall. Men i morron ska ja shoppa mer för då ska jag på klädbytardag, synd att jag inte hinner på ul.. Har ul nästa torsdag.. Jag lääängtar ihjäl mej :)
    Jag väntar som sagt mitt 4e barn och det blev en hoppsan å vi hade sålt vagn mm så därför blev de "nyköp" :)
  • Madelen21
    Reflexen skrev 2015-09-25 13:15:33 följande:

Jobbigt med ischias och foglossning, Hilda och Zezzis! Hoppas ni får hjälp med någon slags lindring!

Jag har inte köpt nåt ännu, men kikat lite på vagn. Vi bor på landet, så vill ha en stor vagn med fasta hjul. Hade en brio happy sist, den gillade vi. Det finns viss risk att det blir en lika dan igen köper nog begagnad om en fräsch dyker upp. Vad tittar ni efter för egenskaper hos en vagn? Ny eller beg?

Mars känns lite som en svår månad att få barn i, antingen är det -15 och elak vinter eller +5 och ljuvlig vår här hos oss. Dottern kom i dec, då var det liksom bara att köra på full vinterutstyrsel. Nu är det lite svårare hur tjock overall eller mössa behövs? Skinn i vagnen? Filt? Osv

Jag har fått mina 3 på sommaren när de varit minst 30 grader varmt så att få en vinterbäbis är nått helt nytt för mig :)  Jag har bf 28e  februari. Har köpt fleece overall men räknar med att köpa en vinteroverall oxå. Ska kolla på klädbytardagen i morron. Fårskinn skulle nog jag ha eller en åkpåse. Ja det visar sig helt enkelt hur vintern blir :) Tycker det känns skönare att få en vinterbäbis faktiskt, jobbigt å va höggravid hela sommaren :)
  • Madelen21

Nog är det bra med begagnat. I morgon ska jag på en stor klädbytardag här jag bor å jag har lämnat in till försäljning oxå. Så jag hoppas att det blir nånting sålt. Jag ska köpa en overall och lite annat smått och gott i morgon. Blir å köpa nåt unisex eftersom jag inte vet könet än.

Älskar loppisar och att fynda. Babygym behöver jag oxå köpa. Å så är jag sugen på ett spjälskydd mä mumin på. Ska kika i morgon få se OH va jag känner små puffar från den lilla där inne. Nej nu blir det natt natt för min del.

• Madelen21
    hilda123 skrev 2015-09-26 07:42:01 följande:

Tror ni det behövs en vinteroverall? Jag tänker att bebis inte kommer vara uppe ur vagnen så mkt i början så att det räcker mes åkpåse och en fleeceoverall kanske? Jag har iof en overall från min son på vinden i strl 50 kanske ska ta fram den sen ändå? :) tur jag aldrig sålde den om det blir kallt..roligt ni som redan kollar vagn!. Sugen på att köpa en vagn sen med men vet inte alls vad jag vill ha. :)

Här blir det å köpa en vinteroverall då vi kommer ta dagliga promenader 2,5 km med storasyskon till skolan och dagis. Så jag ska kika på det idag. Jag har köpt en begagnad superfin Emmaljunga. Jag köper ingenting i storlek 50.. Mina barn har alla vägt över 4 kg.. Känns nog som att en overall i 56 får det bli om jag hittar nån fin idag :)
    sandra84 skrev 2015-09-26 07:29:52 följande:

Jag har också sparat det mesta. Vår yngsta dotter fyller 2 år i december. Blir att köpa en tunnare overall begagnat bara.

Under förra graviditeten hade jag ont i "underlivet" (någon form av bråck eller foglossning). Den börjar också göra sig till känna. Hoppas att simning ska underlätta lite. Men var helt sjukskriven från vecka 24 förra gången.

Vad härligt för er som känner små puffar. Längtar så!

Det onda mellan benen har jag oxå.. Åderbråck.. Fick det med nummer 3 å har det även nu.. Sjukt obehagligt.. Pratat med min Bm å det finns inget att göra åt det..
    Hon sa att det kan lätta att ha en kudde under rumpan när man sover.. För mig gör det ont typ när jag går å står. Men när jag ligger å sitter så är det bättre..
    Har även åderbråck på vänster ben, fick förra graviditeten.. Så då fick jag remiss till ortopedtekniska kliniken på mitt sjukhus så jag fick speciella stödstrumpbyxor.
    Dom hjälpte väl lite iaf.. De va typ som kraftigare nylonstrumpbyxor. Jag har ul på torsdag ååå va jag längtar dit.  Nu sitter jag å taggar inför klädbytardag 9.30
    Sovit fruktansvärt dåligt i natt... Varit en lång natt tycker jag. Återkommer om jag fyndat nått roligt under dagen :)
  • Madelen21

Nog är det bra med begagnat. I morgon ska jag på en stor klädbytardag här jag bor å jag har lämnat in till försäljning oxå. Så jag hoppas att det blir nånting sålt. Jag ska köpa en overall och lite annat smått och gott i morgon. Blir å köpa nåt unisex eftersom jag inte vet könet än.

Älskar loppisar och att fynda. Babygym behöver jag oxå köpa. Å så är jag sugen på ett spjälskydd mä mumin på. Ska kika i morgon få se OH va jag känner små puffar från den lilla där inne. Nej nu blir det natt natt för min del.

AKF skrev 2015-09-26 07:51:48 följande:

Hej!

Vi fick vårt kub-svar till slut. Låg risk särskilt med hänsyn till min ålder enligt bm. Det kändes som en lättnad! De flyttade veckorna lite efter mätning så jag är i v15 nu, 14+4.

I förrgår kväll började jag få huvudvärk, jag har haft det til och från under graviditeten, det har känts som att det varit hormonellt för jag hittar ingen annan orsak. Den här gången höll det i sig hela natten och har fortfarande inte släppt efter 1,5 dygn. Började också kräkas i går morse och har knappt kunnat behålla vatten sen dess. Varit hemma från jobbet och helt sängliggande. Känns som ett rejält bakslag efter att jag trodde att jag lämnat det värsta av illamåendet bakom mig.

Är det någon som känner igen sig? Någon som vet vad man kan göra åt huvudvärk som inte ger med sig? Försöker få i mig vatten, lite i taget, men alvedon funkar inte för jag kräks bara upp det.

Känner igen mig i huvudvärken. Innan jag blev gravid hade jag problem med migrän. Sen har jag inte haft ont sen ja plussa men för nån vecka sedan braka helvetet lös.. Haft ont i huvet konstant i veckor

veckor. Men peppar peppar så är det bättre just nu.
  • Madelen21
    sandra84 skrev 2015-09-26 19:24:06 följande:

Blev det några fynd?

Just det att det inte går att göra något åt det känns så hopplöst. Gör ont när jag står, går och sitter. Vet att det kommer göra mer ont ju mer livmodern trycker på.

Vi har fått en större och en mindre bebis. Men med tanke på hur stor magen redan är blir det nog en stor bebis. Vi satsar nog på en tunnare fleeceoverall.

Det blev inte så mycket fynd. Men i morron ska jag på en annan klädbytardag å hoppas fynda Mer där. Köpte en babyoverall iaf. Ja känner igen.den där smärtan. Min mage är oxå jättestor. Så stor har den aldrig varit vid ul tidigare vad jag minns.
  • Madelen21

Hej allihop

I morron är det äntligen dags för ultraljudet

Längtar väldigt mycket. Vi kommer kolla kön. Få se vad det blir

• Madelen21

Ååå idag är det dags för ul :)
    Är så spänd å nervös. det ska bli så spännande att få se den lilla där inne :)

• Madelen21
    Sötistilde skrev 2015-10-01 14:49:53 följande:

Åhhh va kul!!! :)

Jaa de blir en lillasyster <3 bf 27 februari
  • Madelen21

Hej allihopa!
    Visst allt såg bra ut på vårt Ul å det var en livlig lite flicka som dock inte ville visa ansiktet mot oss :) Men allt var perfekt å bf blev en dag tidigare än innan. Aldrig fått tidigare Bf förut. Min mamma fyller år den 29e februari å hon skojade med mig å sa ja du får allt knipa till den 29e :) Haha.. Jag går alltid över tiden så det vore grymt konstigt om denna skulle komma tidigare. Så nu har jag börjat tvätta upp flickkläder :) Har en del söta kläder.. Sen har jag gett bort mycket till min syster men jag ska få tillbaks dom idag. Ååå nu känns det verkligen sååå verkligt. Min dotter blev helt överlycklig å jag kan erkänna att jag började gråta inne på ul... Hade önskat mig en flicka till å nu är det verklighet. Lyckan är enorm verkligen. Känner hur tårarna kommer när jag sitter här å skriver.. Glädjetårar :) Ska ta en tur på clas olsson å köpa ramar till våra ul bilder :) Trevlig helg allihopa :)

• Madelen21

Jag gjorde ju ul igår å var i v 18+3 då men blev flyttad så 18+4 så halvtid på söndag

Svar på tråden Marsbebis 2016