• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Madelen21

Nog är det bra med begagnat. I morgon ska jag på en stor klädbytardag här jag bor å jag har lämnat in till försäljning oxå. Så jag hoppas att det blir nånting sålt. Jag ska köpa en overall och lite annat smått och gott i morgon. Blir å köpa nåt unisex eftersom jag inte vet könet än.

Älskar loppisar och att fynda. Babygym behöver jag oxå köpa. Å så är jag sugen på ett spjälskydd mä mumin på. Ska kika i morgon få se OH va jag känner små puffar från den lilla där inne. Nej nu blir det natt natt för min del.

AKF skrev 2015-09-26 07:51:48 följande:

Hej!

Vi fick vårt kub-svar till slut. Låg risk särskilt med hänsyn till min ålder enligt bm. Det kändes som en lättnad! De flyttade veckorna lite efter mätning så jag är i v15 nu, 14+4.

I förrgår kväll började jag få huvudvärk, jag har haft det til och från under graviditeten, det har känts som att det varit hormonellt för jag hittar ingen annan orsak. Den här gången höll det i sig hela natten och har fortfarande inte släppt efter 1,5 dygn. Började också kräkas i går morse och har knappt kunnat behålla vatten sen dess. Varit hemma från jobbet och helt sängliggande. Känns som ett rejält bakslag efter att jag trodde att jag lämnat det värsta av illamåendet bakom mig.

Är det någon som känner igen sig? Någon som vet vad man kan göra åt huvudvärk som inte ger med sig? Försöker få i mig vatten, lite i taget, men alvedon funkar inte för jag kräks bara upp det.

Känner igen mig i huvudvärken. Innan jag blev gravid hade jag problem med migrän. Sen har jag inte haft ont sen ja plussa men för nån vecka sedan braka helvetet lös.. Haft ont i huvet konstant i veckor

veckor. Men peppar peppar så är det bättre just nu.
  • sandra84
    Madelen21 skrev 2015-09-26 07:56:53 följande:

Här blir det å köpa en vinteroverall då vi kommer ta dagliga promenader 2,5 km med storasyskon till skolan och dagis. Så jag ska kika på det idag. Jag har köpt en begagnad superfin Emmaljunga. Jag köper ingenting i storlek 50.. Mina barn har alla vägt över 4 kg.. Känns nog som att en overall i 56 får det bli om jag hittar nån fin idag :)Det onda mellan benen har jag oxå.. Åderbråck.. Fick det med nummer 3 å har det även nu.. Sjukt obehagligt.. Pratat med min Bm å det finns inget att göra åt det..

Hon sa att det kan lätta att ha en kudde under rumpan när man sover.. För mig gör det ont typ när jag går å står. Men när jag ligger å sitter så är det bättre..

Har även åderbråck på vänster ben, fick förra graviditeten.. Så då fick jag remiss till ortopedtekniska kliniken på mitt sjukhus så jag fick speciella stödstrumpbyxor.

Dom hjälpte väl lite iaf.. De va typ som kraftigare nylonstrumpbyxor. Jag har ul på torsdag ååå va jag längtar dit.  Nu sitter jag å taggar inför klädbytardag 9.30

Sovit fruktansvärt dåligt i natt... Varit en lång natt tycker jag. Återkommer om jag fyndat nått roligt under dagen :)

Blev det några fynd?

Just det att det inte går att göra något åt det känns så hopplöst. Gör ont när jag står, går och sitter. Vet att det kommer göra mer ont ju mer livmodern trycker på.

Vi har fått en större och en mindre bebis. Men med tanke på hur stor magen redan är blir det nog en stor bebis. Vi satsar nog på en tunnare fleeceoverall.
  • Madelen21
    sandra84 skrev 2015-09-26 19:24:06 följande:

Blev det några fynd?

Just det att det inte går att göra något åt det känns så hopplöst. Gör ont när jag står, går och sitter. Vet att det kommer göra mer ont ju mer livmodern trycker på.

Vi har fått en större och en mindre bebis. Men med tanke på hur stor magen redan är blir det nog en stor bebis. Vi satsar nog på en tunnare fleeceoverall.

Det blev inte så mycket fynd. Men i morron ska jag på en annan klädbytardag å hoppas fynda Mer där. Köpte en babyoverall iaf. Ja känner igen.den där smärtan. Min mage är oxå jättestor. Så stor har den aldrig varit vid ul tidigare vad jag minns.
  • Smilla80

AKF, vad skönt att du fick låg risk på kub! Vi är väldigt nära i tid, jag är i 14+6. :) vilket datum har du fått för BF?

Oj, inser nu att det är rätt mkt man behöver inhandla till bebisen när jag läser det ni skriver! :) Har inte ens tänkt så långt än, har knappt fattat att jag är gravid, haha... Har iaf tittat lite på vagn på nätet dock, är alltid kul! :) Har nästan glömt av vad man behöver, känns så längesen nu när barnen börjar bli så stora. Tack för att ni påminner mig Har ju en hel del sparat sen tidigare barn, men vet inte riktigt vad. Måste börja inventera snart! :)

• mammave

Har varit borta en vecka och har nu 94 nya inlägg här att läsa ikapp :-P Får nog göra det ikväll

• mammave

AKF: har oxå huvudvärk pga hormoner. Får det vid mens annars, men nu lite till o från. Dock relativt lindrig oftast, men försöker då dricka mkt o ta det lugnt. Ngn enstaka gång får det bli Alvedon, men försöker undvika det.

• sandra84

Huvudvärk har jag ofta. Dessa saker brukar hjälpa för mig. Sova (med bettskena), coca cola, choklad, kalla duschar (eller kall handduk på huvudet) och mörka rum. Har knaprat mängder med migränmedicin under åren, men kan inte göra det nu. Får ofta huvudvärk vid mens och ägglossning. Går det inte över så kolla upp akupunktur.

• Reflexen

Okej, jag har inte ojat mig över olika krämpor så mycket innan, men nu tycker jag lite synd om mig själv vi har getter och idag har vi bytt stall (dvs burit och/eller haft dom i koppel mellan byggnaderna) samt klippt klövarna på dem (dubbelvikt helt oergonomisk ställning). Känner mig lagom ledbruten och mör nu! Jag har dessutom ont i ena bröstet, mest bröstvårtan. Nu har jag gnällt klart!

Nu till nåt roligare! Behöver lite restips: vi vill göra en kortresa på höstlovet, typ en(-två) natt(nätter) på hotell o nåt kul att göra. Dottern (6,5 år) vill gärna till något äventyrsbad, men annat är såklart också ok. Har ni några tips? Vi utgår från Jönköping.

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-09-27 18:17:07 följande:

Okej, jag har inte ojat mig över olika krämpor så mycket innan, men nu tycker jag lite synd om mig själv vi har getter och idag har vi bytt stall (dvs burit och/eller haft dom i koppel mellan byggnaderna) samt klippt klövarna på dem (dubbelvikt helt oergonomisk ställning). Känner mig lagom ledbruten och mör nu! Jag har dessutom ont i ena bröstet, mest bröstvårtan. Nu har jag gnällt klart!

Nu till nåt roligare! Behöver lite restips: vi vill göra en kortresa på höstlovet, typ en(-två) natt(nätter) på hotell o nåt kul att göra. Dottern (6,5 år) vill gärna till något äventyrsbad, men annat är såklart också ok. Har ni några tips? Vi utgår från Jönköping.

Ett äventyrsbad finns i Örebro och där kan man ju besöka slottet, passa på att kolla på barnskor på outlet i Kumla (kavat) och kanske fika i mysiga Askersund!
  • Jamas
    AKF skrev 2015-09-26 07:51:48 följande:

Hej!

Vi fick vårt kub-svar till slut. Låg risk särskilt med hänsyn till min ålder enligt bm. Det kändes som en lättnad! De flyttade veckorna lite efter mätning så jag är i v15 nu, 14+4.

I förrgår kväll började jag få huvudvärk, jag har haft det til och från under graviditeten, det har känts som att det varit hormonellt för jag hittar ingen annan orsak. Den här gången höll det i sig hela natten och har fortfarande inte släppt efter 1,5 dygn. Började också kräkas i går morse och har knappt kunnat behålla vatten sen dess. Varit hemma från jobbet och helt sängliggande. Känns som ett rejält bakslag efter att jag trodde att jag lämnat det värsta av illamåendet bakom mig.

Är det någon som känner igen sig? Någon som vet vad man kan göra åt huvudvärk som inte ger med sig? Försöker få i mig vatten, lite i taget, men alvedon funkar inte för jag kräks bara upp det.

Hejsan!

Jag är v14 och jag kämpar också med illamående och huvudvärk/migrän. Rätt ironiskt med tabletter mot illamående/migrän som ska sväljas - har varje gång spytt upp dem efter 30 sek max. Det man kan ta är Alvedon och Citodon om du får riktigt ont (receptbelagt), båda finns som stolpiller. Inte så trevligt men vad gör man inte när man blir så dålig att man inte ens kan behålla vatten? Det är så hemskt. Hoppas du slipper huvudvärken snart.
Svar på tråden Marsbebis 2016