• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Dubban

Åh, det här med spökveckor alltså! Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... Tycker att alla symtom, bortsett från ömma bröst och olusten till mat, är som bortblåsta och den lilla mage jag tyckte mig ha fått verkar ha sjunkit undan och försvunnit. Oroande och olustigt och det känns låååååångt till RUL 4 november...

Någon som känner igen sig? Ska det vara såhär? Man tror att man borde vara rutinerad med nummer fyra men jag känner mig som en nybörjare.

• Reflexen

Hej o välkommen, Madelen!

Dubban: du beskriver mitt normaltillstånd som gravid Jag har ju inga symptom annat än lite tröttare och lite hungrigare än vanligt. Hade jag inte varit på mina ul o sett att det bor nån där inne hade jag aldrig listat ut det. men visst är det lite läbbigt, tanken på att det avstannat dyker ju upp då och då även om jag försöker intala mig att mf-risken nu är så väldigt liten. Längtar efter att känna rörelser och ett bra RUL!

• Smilla80
    Dubban skrev 2015-09-20 09:10:43 följande:

Åh, det här med spökveckor alltså! Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... Tycker att alla symtom, bortsett från ömma bröst och olusten till mat, är som bortblåsta och den lilla mage jag tyckte mig ha fått verkar ha sjunkit undan och försvunnit. Oroande och olustigt och det känns låååååångt till RUL 4 november...

Någon som känner igen sig? Ska det vara såhär? Man tror att man borde vara rutinerad med nummer fyra men jag känner mig som en nybörjare.

Kul, vi har RUL samma dag! :) jag har också haft det som föregående talare, knappt inga symtom. Läskigt är det, men fick ju se på ul i veckan att det faktiskt är en liten skrutt där inne. Men förstår vilken kontrast det blir om du innan hade massa symtom o sen försvinner de - men det är ju normalt, kroppen har vant sig vid gravidhormonerna. Så det är säkert alldeles lugnt! :)
  • Dubban

Skönt att höra att man inte är ensam om att undra om det verkligen är på riktigt det här :) tack för det! Fast min man garvade nyss åt mig då jag stod i köket och värmde ravioli (som jag ALDRIG skulle äta i normalt tillstånd) bara för att jag inte kunde gå och lägga mig utan att äta någon form av pasta med parmesanost först. Det rådde visst ingen tvekan om den här graviditeten i den stunden... :)

Och roligt Smilla80 att vi har våra RUL samma dag! Vill ni ta reda på kön eller vänta på överraskning?

Lycka till imorgon Frida Li :)

• shecity

Hej!
    Läser att samtalsämnet har börjat segla in på det här med att inte känna sig gravid. Detta är ju min första graviditet och nu har det gått 10 dagar sedan kubb och återigen börjar oro känslan infinna sig, trotts att allt såg fantastiskt ut vid UL. Denna oro beror främst på det som ni skriver om, har inga symtom, mer än vissa lukter och ibland lite ömmande bröst och knappt någon mage bara lite fluffig :P Men iof har jag inte haft mer än detta under hela graviditeten. Men känns verkligen konstigt och man tvekar, är jag verkligen gravid?

Känns skönt att höra att några av er sitter i liknande situationer, då känner man sig lite lugnare igen. Får väl lite på min BM som sa när jag ringde idag att jag borde skratta mig lycklig som mår så bra.

Längtar ändå till om 2 veckor när vi ska få höra på hjärtat och 5 veckor kvar till RUL. Hoppas att jag börjar känna den lilla bebben i magen runt RUL också :)

Tur att denna tråd finns, ha en fantastisk måndag! 

• Madelen21

till alla oroliga, med mitt första barn kände inte jag heller av bäbisen förens efter rutin ultraljudet. Så var inte oroliga. Det kommer. Jag väntar nu mitt fjärde barn å känner att det liksom fladdrar till lite då och då :) Har ul nästa vecka på torsdag.
    V 18 idag här. Vi ska kolla könet. Har 2 pojkar 5 och 2 år å en flicka 8 år. Storasyster hoppas en lillasyster. För oss spelar det ingen roll men visst vore det roligt med en liten flicka. Men vi är glada vad än det blir :)

• Tessie83

Hej hej!

Hoppar med i denna tråden. Har bf den 27 mars, gick in i vecka 14 idag. Än så länge har allt gått bra, fick bra värde på kub och bebis låg där inne och hoppade, sparkade runt och vinkade till oss. Nu börjar det kännas mer verkligt :)

Fick barn i augusti förra året, moderkaksavlossning i vecka 25+2 och fick göra akutsnitt. Efter mycket komplikationer somnade han in i min famn 17 dagar senare. Saknaden är enorm men nu försöker jag glädja mej över det lilla livet jag har i magen. Det är mycket känslor och oro hela tiden. Haft en relativ jobbig graviditet också med mycket illamående, orolig mage, foglossning osv. Men så länge liten mår bra så...

Å, vad jag vill att detta halvår ska gå snabbt :)

• Smilla80
    Dubban skrev 2015-09-20 22:13:49 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam om att undra om det verkligen är på riktigt det här :) tack för det! Fast min man garvade nyss åt mig då jag stod i köket och värmde ravioli (som jag ALDRIG skulle äta i normalt tillstånd) bara för att jag inte kunde gå och lägga mig utan att äta någon form av pasta med parmesanost först. Det rådde visst ingen tvekan om den här graviditeten i den stunden... :)

Och roligt Smilla80 att vi har våra RUL samma dag! Vill ni ta reda på kön eller vänta på överraskning?

Lycka till imorgon Frida Li :)

Hihi, vilka cravings man kan få! :)säkert gravidtecken iaf;)

jag tror vi vill vänta på överraskning, men man vet aldrig om nyfikenheten tar överhanden! Första barnet var överraskning, andra visste vi, får se vad det landar på denna gång.. ;) hur vill ni göra?
  • Smilla80

Välkommen madelen och tessie83!

Tessie, beklagar verkligen det ni behövt gå igenom, ingen borde få uppleva en sådan sak.. Känner innerligt med er. Roligt att ni väntar barn igen o kan glädjas åt detta! :)

Svar på tråden Marsbebis 2016