• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80

Jag känner heller knappt symtom så är också orolig...

Det är så roligt att diskutera namn! :) Jag tycker det är lite lättare med pojknamn än flicknamn. Gillar Alfons, Alfred, Arvid, Eston, Elmer, Vilgot, Algot, ja, lite äldre typ av namn alltså. Finns många fina flicknamn också, där gillar jag både äldre o modernare namn, som Astrid, Alma, Elsa, Linnea, Irmelin, Indra, Malva, Minea - men just att bestämma sig för ETT som man gillar mest, svårt!! :)

• Reflexen

Gillar också de lite äldre namnen:

Som Axel, Herman, Egil, Arvid och Alfred. Mina favoriter är Isak och Simon. På flicksidan: Sigrid, Astrid, Signe, Maj, Vega. Favoriterna är Tyra och Naemy.

Det finns väldigt många fina namn att hitta i namntrådarna här på familjeliv!

Sen tycker jag rent ljudmässigt att Adolf är vackert, men det namnet är ju för evigt förstört av en liten mustaschförsedd gubbe med vrickade idéer!

• mammave
    Reflexen skrev 2015-09-15 12:32:58 följande:

Hilda:

Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!

Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra

Oj, hur kan då hålla dig?! Skulle jag inte klara :-P

Vi vet att det är en liten kille till, efter NIPT-testet
  • CatEyes

Åhhh vill också veta kön, är mest nyfiken

Jag har inte heller så många symtom, ömma bröst och ingen matlust Tur att jag har min doppler när jag blir orolig. Lyssnade lite idag och man hörde sparkarna också, så häftigt!!

Går in i vecka 16 på torsdag och jag är nästan säker på att jag har känt bebisen, känns som bubblor. Fast det är bara nån sekund så det är svårt att var säker.

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-15 14:45:36 följande:

Gillar också de lite äldre namnen:

Som Axel, Herman, Egil, Arvid och Alfred. Mina favoriter är Isak och Simon. På flicksidan: Sigrid, Astrid, Signe, Maj, Vega. Favoriterna är Tyra och Naemy.

Det finns väldigt många fina namn att hitta i namntrådarna här på familjeliv!

Sen tycker jag rent ljudmässigt att Adolf är vackert, men det namnet är ju för evigt förstört av en liten mustaschförsedd gubbe med vrickade idéer!

Jaa, Sigrid är ju SÅ gulligt! Naemi och Noelle är fina namn också. Nils o Thor är coola namn på nåt sätt. Finns många! :) verkar som vi gillar lite fornnordiska namn? ;)

Ja visst är det synd hur man associerar till vissa namn.. :/
  • Sötistilde
    Carabellis kusp skrev 2015-09-15 12:52:47 följande:
    Jag gillar t ex Edith och Elsa som passar bra med Tilde. På pojksidan är Axel en favorit. Är det er stil?
    Tack för tipsen! :) Nja inte för gamla namn.. Det gillar inte sambon..
  • Smilla80
    Sötistilde skrev 2015-09-15 12:37:57 följande:

Är i v17 på torsdag och känner heller inget mer än ömma bröst. Så är oxå lite orolig... 2 barnet, har en dotter innan som heter Tilde. För oss spelar det ingen roll vilket kön (gjorde mkp så kunde få veta kön) men hade varit mysigt med 1 tjej till.. Hihi! Men har någon förslag på lite kill, tjejnamn ? :)

Tilde och Signe hade varit sött ihop! :) och Thilde och Theo...
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-09-15 15:47:39 följande:

Jaa, Sigrid är ju SÅ gulligt! Naemi och Noelle är fina namn också. Nils o Thor är coola namn på nåt sätt. Finns många! :) verkar som vi gillar lite fornnordiska namn? ;)

Ja visst är det synd hur man associerar till vissa namn.. :/

Sigrid är makens favorit, men jag har så svårt för Sigge som smeknamn och det är väl standard?
  • Carabellis kusp
    Sötistilde skrev 2015-09-15 17:26:00 följande:

Tack för tipsen! :) Nja inte för gamla namn.. Det gillar inte sambon..

Alva och Alvar skulle också passa bra med Tilde, men det kanske också är gammaldags...? De känns ju vanliga bland småbarn.
Svar på tråden Marsbebis 2016