• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Carabellis kusp
    Malis81 skrev 2015-09-16 20:21:29 följande:

Smilla80: Fina namnförslag där Jag har både en Caspian och en Sander

Så roligt att så många kommit så långt! Jag har varit på ultra idag och dr gjorde det så utförligt så att jag kunde se det som rutinultra! Skönt att se att allt såg bra ut (peppar peppar ) . Bf 4 mars. V 15+4 idag och jag känner små buffar där inifrån Får själv välja om jag vill göra det bokade rul:et om tre veckor eller om jag vill vänta tills jag blir kallad om sex veckor.

Ha en fin kväll allihop!!!

Vad mysigt att känna bebisen! Jag kanske känner, har BF 7 mars, men det kan lika gärna vara gasig mage, hehe.

Har du RUL längre fram?
  • Carabellis kusp
    AKF skrev 2015-09-17 08:37:18 följande:

Idag är det dags för KUB-test.

Minns att det var flera som också ska göra det idag, men minns inte vilka det är - tänker på er i vilket fall!

Hoppas att vi får bra siffror allihop!

Önskar dig lycka till! Jag tror kvoten för dåliga kub är full, så det borde gå fint!
  • Eldora

Här har vi namnen: Eldor (släktnamn), Loke, jamie, Freija. 
    Har bara ett tjejnamn Tungan ute

Har fortfarande inte fått svar från kub, 2½ vecka sen nu och jag har ringt två ggr (telefonsvarare). Ska ringa idag igen...

Hoppas ni mår bra! Jag är lite off på familjeliv då sidan är så trög och triggar mitt usla humör just nu, hormoner.

• Smilla80

AKF, jag är en av dem som har ul idag också! Hoppar dock över kub, så det blir bara vanligt dateringsul för min del. Lycka till på ditt kub! :)

Lycka till ni andra som också har kub idag!

Eldora, Eldor var ju ett coolt namn! :) låter lite som ett namn taget ut en äventyrsfilm, typ Isidor, I like! :) Tycker många namn ur tex sagan om ringen är lite mystiska o coola...

• Smilla80
    Malis81 skrev 2015-09-16 20:21:29 följande:

Smilla80: Fina namnförslag där Jag har både en Caspian och en Sander

Så roligt att så många kommit så långt! Jag har varit på ultra idag och dr gjorde det så utförligt så att jag kunde se det som rutinultra! Skönt att se att allt såg bra ut (peppar peppar ) . Bf 4 mars. V 15+4 idag och jag känner små buffar där inifrån Får själv välja om jag vill göra det bokade rul:et om tre veckor eller om jag vill vänta tills jag blir kallad om sex veckor.

Ha en fin kväll allihop!!!

Nä men vad kul, vilket sammanträffande, haha! Fina namn de har! ;)

Vad mysigt att känna buffar, o skönt att allt ser bra ut på ul! :)
  • Malis81

Carabellis cusp: Jag har en tid för rul i början på oktober men läkaren gjorde ju just det igår så det är inte nödvändigt. Men jag fick ha kvar tiden ändå och själv avgöra om jag vill gå dit. Dr skulle kalla mig oavsett igen om sex veckor from nu. Härligt att de tar så bra hanf om mig!

• hilda123

Åh så mysigt att känna bebisen! Jag längtar tills man kan känna den och slippa vara orolig att den har slutat växa. Börjar få många blickar på jobbet nu, är i v 15 så börjar bli svårt att dölja. Syns era magar med eller är jag ensam? :) mysigt alla er som haft ul redan! Jag ska ringa och boka tid på måndag! Längtar massor :)

• Sötistilde
    hilda123 skrev 2015-09-17 20:24:18 följande:

Åh så mysigt att känna bebisen! Jag längtar tills man kan känna den och slippa vara orolig att den har slutat växa. Börjar få många blickar på jobbet nu, är i v 15 så börjar bli svårt att dölja. Syns era magar med eller är jag ensam? :) mysigt alla er som haft ul redan! Jag ska ringa och boka tid på måndag! Längtar massor :)

Ja jag längtar oxå tills man kan känna den...och känner oxå oro att den slutat växa.. Ja blickar får jag på stan- bor ingen väldigt liten stad. Har varit på UL - då i v12 (gjorde moderkaksprov) så nästa är i v20 (19+-) är i
    V 17 (16+0) imorgon... Och vägrar mammakläder innan RUL ... ;)
  • Carabellis kusp
    hilda123 skrev 2015-09-17 20:24:18 följande:

Har inte direkt gravidmage, ser mest ut som en knubbsäl. Inget ont om knubbsälar, men snyggt är det inte. Tror det tar några veckor till innan det blir en fin kula. Håller med dig om att det ska bli skönt när man känner starka fosterrörelser.
  • Smilla80

Lycklig! Ultraljudet visade en liten lugn och stilla men högst levande krabat med pickande hjärta! 7 cm lång med allt "på plats". Fick se 2 små söta fötter och 2 små viftande händer. Hjärna, hjärta o ryggrad såg bra ut vad hon kunde se. Hon tittade lite på nackspalten också även om jag inte gjorde kub, och den såg inte oroväckande bred ut eller så. Dateringen ändrades inte en dag jämfört med den vi fick av BM beräknad på sista mens utan blev exakt samma. Nu kan man pusta ut för ett litet tag... hoppas det gått bra för er andra med som gjort kub idag! Kram

Svar på tråden Marsbebis 2016