• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

När jag väntade dottern och folk frågade vad det skulle bli/vad vi hoppades på, så svarade jag: "en människobäbis, hoppas vi" Det fick tyst på de flesta!

Såg också nån fyndig t-shirt med följande text: "ja, jag är gravid. 25 mars. Nej, det är bara en. Ja, jag mår bra." Kanske kan göra en sån och lägga till något om könet om folk blir för besvärliga!?

• Malis81

Håller med flera av er andra! Såååå irriterande när folk säger :"Då hoppas ni väl att det blir en tjej den här gången?!" Jag har tre killar och en tjej sedan tidigare. Säger som någon annan och hoppas på en frisk människobebis????

• Carabellis kusp
    Malis81 skrev 2015-09-12 19:31:52 följande:

Håller med flera av er andra! Såååå irriterande när folk säger :"Då hoppas ni väl att det blir en tjej den här gången?!" Jag har tre killar och en tjej sedan tidigare. Säger som någon annan och hoppas på en frisk människobebis????

Jag antar att det grundar sig i att många faktiskt önskar sig ett visst kön. Inte så konstigt, man är väl nyfiken. Jag trodde tidigare att det var en viktig fråga även för egen del och jag vet flera som verkligen önskar sig det ena eller andra. Det blir så känsligt när andra frågar eftersom de indirekt kritiserar det käraste man har om det föda med "fel" kön. Kan tänka mig dock att du som har barn av båda kön får färre kommentarer? Häftigt med femte barnet...! En riktig barnaskara!
  • mammave

Jag har en av varje så jag har inte fått några könsfrågor. Men min dotter ville ha en syster, men nu blir det en lillebror till och hon sa sen: ja det kan man ju inte bestämma och verkade lika glad ändå

Det är ju en liten person man får, inte ett kön! Och det finns väl ingen som blir besviken (hoppas jag) om man får tex tre pojkar el tre flickor

• C mamma

Jag har RUL 21 oktober, är v 18+1 då. Spännande!! :D
    Vi har en son sedan innan så väntar bara på att folk ska fråga om vi inte ska ha en flicka nu (har inte gått ut med det till så många ännu). Vi bryr oss absolut inte om könet, vi vill ha en frisk liten bebis bara

• Elenic
    Smilla80 skrev 2015-09-11 19:39:38 följande:
    Oj, varning för syftningsfel! Alltså, jag menar inte att jag är gigantisk utan av din storlek, men att jag fått barn som är små precis som jag...
    Hahaha, fattade.. :) Ja, det är lustigt att jag fått så stora barn, var själv liten som bebis (2,8), och tack och lov har det gått bra att klämma ut dem. Men större, NEJ tack! ;)
  • Elenic
    mammave skrev 2015-09-12 20:56:28 följande:

Jag har en av varje så jag har inte fått några könsfrågor. Men min dotter ville ha en syster, men nu blir det en lillebror till och hon sa sen: ja det kan man ju inte bestämma och verkade lika glad ändå

Det är ju en liten person man får, inte ett kön! Och det finns väl ingen som blir besviken (hoppas jag) om man får tex tre pojkar el tre flickor

Har också en av varje sen tidigare och får inte så mycket kommentarer, däremot många som undrar om vi ska ta reda på könet. Vilket vi inte ska då det inte alls spelar roll för oss. De enda som bryr sig är barnen där storasyster vill ha en lillesyster och storebror en lillebror. Så en av dem kommer bli nöjd iaf. ;)
  • Elenic

Hur har ni det med illamåendet nu? Jag är i v.14 nu och tycker mig märka att det mattas av - nu är det inte ALLTID utan bara ibland, vilket är tokskönt. Och samtidigt läskigt. Men mest skönt faktiskt.. Ni?

• Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-09-14 19:42:46 följande:

Hur har ni det med illamåendet nu? Jag är i v.14 nu och tycker mig märka att det mattas av - nu är det inte ALLTID utan bara ibland, vilket är tokskönt. Och samtidigt läskigt. Men mest skönt faktiskt.. Ni?

Jag spyr kanske var tredje morgon och mår lite illa på kvällarna, mätt och hungrig på samma gång. Så tråkigt att må illa! Har du några husmorsknep?
Svar på tråden Marsbebis 2016