Inlägg från: hilda123 |Visa alla inlägg
  • hilda123

Marsbebis 2016

Hej!
    Jag har tänkt skriva många gånger men kommer inte in på mitt inlogg. Vi är planerade till 11mars med vårt andra barn efter två missfall. Vågar inte hoppas än men är ändå i v 14 och har sett bebisen nu i v 12 då var den pigg och sprallig :)

Jag har fått till mig att man kan skydda sin SGI genom att fylla upp med föräldradagar till heltid. Vi har kvar en del på sonen som är "lägstanivådagar" så de tar jag för att fylla upp från 90 till 100%. Sedan får man ta ut föräldradagar på det planerade barnet 4 veckor innan planerad förlossning så det tror jag att jag gör om jag inte blir sjukskriven eller något innan. Skönt att få varva ner några veckor innan....

Hoppas det hjälpte er lite :)

• hilda123

Jag är i v 15 nu och har inga symtom kvar mer än ömma bröst. Tycker jag blir mer orolig nu innan magen syns och symtomen är borta. Har hellre kvar illamåendet så man vet att det faktiskt är nåt där inne :)

Jag har en son sedan innan och skulle bli jätte glad vare sig det är en pojk eller flicka, en pojk vet jag hur man tar hand om så det får gärna vara en pojk till. Min känsla säger dock att det är en flicka :) jag tycker nog bara det är så himla svårt med killnamn! Sonen hette inget på sjukhuset då jag inte kunna bestämma mig ;) måste komma på bra namn innan den här gången. Har ni börjat fundera på namn? Ni som gjort nipt test har ni fått reda på könet?

• hilda123

Jag gillar namn på L lovis, Lovisa, Lily , Lennon, men Elis tycker jag är fint med men det vägrar mannen ????

• hilda123

Åh så mysigt att känna bebisen! Jag längtar tills man kan känna den och slippa vara orolig att den har slutat växa. Börjar få många blickar på jobbet nu, är i v 15 så börjar bli svårt att dölja. Syns era magar med eller är jag ensam? :) mysigt alla er som haft ul redan! Jag ska ringa och boka tid på måndag! Längtar massor :)

• hilda123

Jag vägrar oxå mammakläder. Gärna hela graviditeten :) har insett att det är modern med tajts igen! Så tajts och nån längre skjorta får jag hänga i i vinter tänkte jag :)

• hilda123

Jag har med bokat in kommer vara i v18, 13/9. Längtar massor. Jag känner dock att jag vill ta reda på könet, inte för att det spelar någon roll men vår son tror stenhårt på att han ska få en lillebror så tänker att om det är en tjej kanske jag får bearbeta honom lite :) sen köper jag gärna lite bebiskläder innan denna gång då jag sist bara köpte vitt och beige :) hur känner ni andra med att ta reda på kön? Berättar ni för alla eller håller ni det för er själva?

• hilda123

Jag har fått någon form av ischias som inte vill släppa. När man googlar så verkar det ganska vanligt vid graviditet? Någon som har erfarenhet av det från tidigare graviditeter? Jag hade knappt foglossning sist så detta känns väldigt ovant. Ska till sjukgymnasten idag och se vad som kan göras. Jag skulle ju bara vilja ha lite massage, men massage i ländrygg är väl inte det bästa som gravid?
    Hoppas ni mår bra alla! Längtar något otroligt till rul så man kanske kan slappna av sen.

• hilda123

Tror ni det behövs en vinteroverall? Jag tänker att bebis inte kommer vara uppe ur vagnen så mkt i början så att det räcker mes åkpåse och en fleeceoverall kanske? Jag har iof en overall från min son på vinden i strl 50 kanske ska ta fram den sen ändå? :) tur jag aldrig sålde den om det blir kallt..roligt ni som redan kollar vagn!. Sugen på att köpa en vagn sen med men vet inte alls vad jag vill ha. :)

• hilda123

Åh vad härligt med alla planer och inhandlingar! Ett tips på Kortresa vi tänkte boka är Arena skövde som har bad och hotell billigt. En mysig tur som är uppskattad av både vuxna och barn.

Jag börjar känna en liten bula när jag ligger ner, är så glad för det! När jag står upp är den ju stor men det är ju mest tarmarna som tar plats :) ha en härlig dag!

• hilda123

Har också vad jag tror graviditetshuvudvärk. Tagit alvedon men tycker inte alls att det hjälper när det är som värst. Ska prova att svälja dem med en kopp kaffe nästa gång! Tack för tipset! :)

• hilda123

Så mysigt att veckorna börjar rulla på! Jag har rul på tisdag nästa vecka och döljer fortfarande magen på jobbet då jag är super orolig för att någon ska vara fel på rul :( vill så gärna våga visa att jag har en rund mage men vågar inte... Tror ni man slappnar av efter rul? Jag hade en tuff förlossning med nr ett och hoppas på att få igenom ett kejsarsnitt, fler med liknande upplevelser? Vår son var nära att ryka med och de drog ut honom med sju drag med sugklocka och fick ligga i respirator och det vågar jag inte gå igenom igen, även om jag gärna hade fött på vanligt sätt. Någon som vet vad man måste tryck på i ett sådant brev för att få igenom ett kejsarsnitt? Kram till er!

• hilda123
    Carabellis kusp skrev 2015-10-07 10:12:01 följande:
    Jag delar inte dina erfarenheter alls, men förstår verkligen att du vill ja snitt. Jag tror utifrån hur bedömningar görs i mitt landsting, sll, att du kommer att få ett utan stora besvär faktiskt. Vilken välsignelse att det gått bra med ditt barn; en god vän som är barnmorska sa att man ska sluta efter 3 drag med sugklockan och snitta istället.

Jag tycker att du till barnmorskan ska säga klart och tydligt att du nästan förlorade ditt barn och inte kan tänka dig att utsätta nästa för samma risk. Be om en läkartid för att diskutera det. Kram till dig!
    Nej jag tänker med att det borde gå. Ska få en läkartid att diskutera det iaf. Barnmorskan på mvc tycker det var vansinne att dra sju ggr, fick oxå till mig att man endast får dra tre. Sjukt att detta inte följs bara. Det värsta är väl om man skulle få samma läkare igen...... Men! Nu ska vi vara positiva och det hjälper säkert att gråta en skvätt kanske hos läkaren :) nån mer som har rul nästa vecka?
  • hilda123
    NellieMeja skrev 2015-10-07 15:47:14 följande:

Hej jag har bestämt mig för att efter Rul å sett att allt är ok igen. Så ska jag njuta av denna graviditet eftersom detta är den sista å ta vara på allt mysigt. Men min foglossningen har börjat sätta igång å den är inte kul men jag hoppas den blir lindrigare än förra. Å den är inte mysig.

Jag ska också bestämma mig för det! Sista gången för mig med. Egentligen vill jag verkligen visa upp magen och vara så där härligt stolt. Men efter rul nästa vecka... Då :)
  • hilda123
    CatEyes skrev 2015-10-12 09:01:45 följande:

God morgon!

Har RUL idag, är sååå nervös och förväntansfull!! Hoppas verkligen att det går bra.

Lycka till idag! Vi har imorrn är också galet nervös men nyfiken :)
  • hilda123
    LisaKMB skrev 2015-10-12 20:16:12 följande:
    Skickade för snabbt! Sorry! Min äldsta kommer också vara runt 2,5 år småsyskonet kommer. Har bf 9-10 mars. Ska på RUL imorgon. Spännande men nervöst!
    Ska också på rul imorrn! Spännande! Lycka till!
  • hilda123

Gjorde förresten bikarbonat testet precis och det hände verkligen ingenting, vilket jag tolkar betyder flicka? Isf stämmer min dröm jag hade tidigt i graviditeten att det är en tjej. Med min son drömde jag tidigt att det skulle bli en pojk. Spännande att se om det stämmer :)

• hilda123

Allt gick bra på rul idag. Vi ska få en liten kille till ! Är så tacksam! 12/3 blev senaste budet. Så imorrn ska jag börja visa upp magen :) hur har det gått för er andra ? Kram

• hilda123
    Santine skrev 2015-10-21 07:45:17 följande:
    Så snål av mig, köper kanske den andra när denna börjar ta slut! Haha..

Men än så länge har det funkat bra, druckit skapligt mkt vatten och försökt röra på mig så mkt jag orkat trots foglossning!

Var inne och gjorde ul igår då jag ska hållas under kontroll nu efter mitt sena MF, allt såg bra ut och fick även lämna några blodprover för att hålla koll på infektionsrisken och lite andra prover då jag fått svår huvudvärk (som ibland utvecklas till migrän). Vaknar med det och somnar med det! Och nu märks det av att jag äter för lite, vaknar så illamåendes att jag kräks av det! :(

Dem tyckte iaf att jag skulle söka hjälp på vc pga huvudvärken för dem tror inte det hänger ihop med graviditeten! Så skulle vänta ut det tills på måndag så får vi hoppas jag kan få hjälp för det! :(
    Jag har oxå konstant huvudvärk. Värst på morgonen och sedan kommer den igen vid 15-16tiden men jag har fått för mig att man får huvudvärk pga hormoner? Vad ska vc göra tänker jag? Är distriktssköterska och enda anledningen till huvudvärk är väl isf högt blodtryck? Det kollar ju barnmorskan så det borde det hu inte bero på? Ingen annan som hört båt om hormonhuvudvärk? Ska kolla med min barnmorska när jag ska dit nästa vecka tänkte jag.

Hoppas du får hjälp snart! Funkar alvedon?
Svar på tråden Marsbebis 2016