• Anonym (Z)

Alkoholism är ingen sjukdom.

Träffade en gammal vännina idag som berättade att hennes man mådde dåligt och hade en sjukdom. Frågade vad det var för sjukdom och då svarar hon att han är alkoholist.

Skrattade nästan inombords, alkoholism är ingen jävla sjukdom. Hon måste enbart sagt så för att det ska låta bättre. Min syster har MS, det är en sjukdom. Men inte alkoholism. Alla som påstår det borde vakna upp och se att alkoholister väljer själv att dricka.

• Svar på tråden Alkoholism är ingen sjukdom.
  • Tokfrans

tror "pål" kopierade från - Sjukdomsbegreppet- lite längre ner på sidan.

F.ö anser jag att de inte är en sjukdom, de är ett val.

• Astarte
    Tokfrans skrev 2015-05-12 18:41:41 följande:

tror "pål" kopierade från - Sjukdomsbegreppet- lite längre ner på sidan.

F.ö anser jag att de inte är en sjukdom, de är ett val.

Bara av nyfikenhet, anser du att alla beteendesjukdomar är val, eller bara just alkoholism? OCD, självskador, anorexi, bulimi etc. . .
  • klyban
    Astarte skrev 2015-05-12 19:13:07 följande:
    Bara av nyfikenhet, anser du att alla beteendesjukdomar är val, eller bara just alkoholism? OCD, självskador, anorexi, bulimi etc. . .
    Nu har ju vissa av dessa du räknar upp, en direkt psykisk orsak.
  • Anonym (LillaQ)
    klyban skrev 2015-05-12 19:58:04 följande:
    Nu har ju vissa av dessa du räknar upp, en direkt psykisk orsak.
    Men det är väll bara att sluta kräkas, banta, släcka lampan 150ggr!!! Lika lätt som att låta bli alkoholen för en kronisk alk plätt lätt!
  • klyban
    Anonym (LillaQ) skrev 2015-05-12 20:08:12 följande:
    Men det är väll bara att sluta kräkas, banta, släcka lampan 150ggr!!! Lika lätt som att låta bli alkoholen för en kronisk alk smile2.gif plätt lätt!
    Ja, men sen börjar dom igen.
  • Anonym (LillaQ)
    klyban skrev 2015-05-12 20:12:44 följande:
    Ja, men sen börjar dom igen.
    Japp hela bunten!
  • Tokfrans
    Astarte skrev 2015-05-12 19:13:07 följande:
    ne, inte alla väl men iaf alkoholism, är mer missbruk i mina ögon.
    Första ölen, ruset, dränker bort känslor blir ju till att man vill ha mer.
    Första sprutan (heroin, amfetamin) , ruset, för väck för att ta tag i känslor blir ju med till att vilja ha mer.

Så tänker jag, kanske är chevt men, aa tycker inte att de är en sjukdom utan ett val att fortsätta för att sakta dö med känslorna nertryckta och mer mörker i bagaget. 

Men sen ang anorexi och bulimi tycker jag att cannabis kan nog fixa tillbaka vikten (helt orelevant från tråden, ber om ursäkt).
  • Anonym (LillaQ)
    Tokfrans skrev 2015-05-12 20:21:18 följande:
    Första sprutan (heroin, amfetamin) , ruset, för väck för att ta tag i känslor blir ju med till att vilja ha mer.

Så tänker jag, kanske är chevt men, aa tycker inte att de är en sjukdom utan ett val att fortsätta för att sakta dö med känslorna nertryckta och mer mörker i bagaget. 

Men sen ang anorexi och bulimi tycker jag att cannabis kan nog fixa tillbaka vikten (helt orelevant från tråden, ber om ursäkt).
    Men varför tror du man kräks, skär sig, inte äter, släcker och tänder lampan 150ggr?
  • Anonym (LillaQ)
    Tokfrans skrev 2015-05-12 20:21:18 följande:

Hahaha men då är psykosen efter cannabisen inte heller en sjukdom För jo, man kan få psykos av cannabis!
  • klyban
    Anonym (LillaQ) skrev 2015-05-12 20:36:11 följande:
    Hahaha men då är psykosen efter cannabisen inte heller en sjukdom smile2.gif För jo, man kan få psykos av cannabis!
    Väldigt ovanligt det sker, så i de få fallen så går det säga ja.
Svar på tråden Alkoholism är ingen sjukdom.