ellinoras skrev 2015-08-25 08:04:29 följande:
Vad roligt att inte behöva ställa in bröllopet :)
Vill du berätta lite om utredningen? Vad är det för prover ni lämnar och så? Berätta om du vill. Och apropå din nyfunna strategi, så försöker jag tänka likadant. Det kommer att hända, det händer när det händer, plötsligt händer det!
Jag känner det som att jag har fått en nystart på jobbet såhär efter semestern, så jag känner mig intresserad av, och fokuserad på, det. Det är skönt, det har liksom gjort att jag lite har glömt bort det här med att bli gravid. Eller glömt det har jag så klart inte, jag längtar lika mycket, men jag har kunnat ha fokus på annat håll.
Jag har också några hemmaprojekt jag håller på med, och nästa vecka är det dags att börja träna mer regelbundet igen. Känns kul! Men det gäller ju att bli intresserad av något, man kan liksom inte flytta sitt fokus till något som känns tråkigt.
Kanske kanske kan jag behålla lugnet hela denna cykel!
Ja, jag tror också det är viktigt att hitta andra saker att fokusera på, men som du säger det måste ju vara saker man är intresserad av och/eller tycker är roliga. Ibland, speciellt när längtan känns större än vanligt, kan det vara svårt att hitta såna saker. Så därför låter det ju jättebra att du hittat lite ny energi på jobbet och som det låter även på fritiden :) Jag tror nog att du ska klara av att behålla lugnet denna cykel, vi får hjälpas åt :)
Klart jag kan berätta om utredningen :) Nu vet jag ju inte så mycket än eftersom vi inte har fått komma på något läkarbesök men ändå. Det vi fått göra hittills är att jag har lämnat ett blodprov på cd 21 och ska lämna ett till imorgon på cd 4. Sambon har lämnat ett spermaprov för två veckor sedan och lämnar ett till imorgon. När vi lämnat dessa så ringer vi till RMC där vi ska göra utredning för att boka en läkartid där vi får svar på proverna och undersöks av gynekolog och androlog och slutligen får veta hur vi kan gå vidare. Jag håller tummarna för att kön för läkarbesöket inte är alltför lång, men vi får se.