• ellinoras

Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!

Hej alla familjelivare, hoppas att ni kan hjälpa mig lite med detta!

Jag och min sambo har slutat med preventivmedel och hoppas bli gravida. Det har bara gått två månader och jag är egentligen inte orolig att vi inte skulle kunna få barn eller så. Men de två gånger jag har fått mens, och alla gånger jag har testat negativt, har jag blivit så väldigt ledsen. För på något vis har jag ju så klart fått för mig att jag blivit gravid...Jag tänker på detta hela tiden, letar graviditetstecken och har mig. Älskar att kolla på mammakläder och barnkläder etc etc. Men, egentligen skulle det vara mycket bättre om jag bara kunde njuta av vår sista barnfria tid, och bara låta det hända när det händer. Hur gör man för att inte tänka på det hela tiden? Någon med tips och erfarenhet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-10 14:34
    Tack alla som har svarat för att ni är så snälla och fina!

• Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
  • pandoraDiem

Tråkiga nyheter här. Testade imorse efter att ha varit nästan helt säker på att det tog sig denna gång, men icke. Känner mig lurad och så fruktansvärt dum som liksom har gått och inbillat mig alltihop. Tänker tillåta mig att må skit idag så ska jag försöka rycka upp mig sen, kanske sätta mig ner och planera lite bröllop eller göra något romantiskt med sambon. Hoppas det går bättre för er.

• ellinoras
    pandoraDiem skrev 2015-07-30 09:00:24 följande:

Tråkiga nyheter här. Testade imorse efter att ha varit nästan helt säker på att det tog sig denna gång, men icke. Känner mig lurad och så fruktansvärt dum som liksom har gått och inbillat mig alltihop. Tänker tillåta mig att må skit idag så ska jag försöka rycka upp mig sen, kanske sätta mig ner och planera lite bröllop eller göra något romantiskt med sambon. Hoppas det går bättre för er.

Inte är du dum heller! Det blir ju sådär. Så har det varit för mig varenda gång. Sen kan jag ju inte låta bli att undra om du kanske testade lite tidigt? Om du inte har fått mens än så finns det väl fortfarande hopp? Men absolut, ta det lugnt idag och var hur ledsen du vill. Man måste ju få vara ledsen också. Men se till att göra något snällt mot dig också, ta en promenad, gå på massage, ät något extra gott, umgås med någon du mår bra av :) 

Själv väntar jag fortfarande på äl, den verkar komma sent den här månaden. Jag är väldigt längtig den här tiden på månaden och ser bebisar och gravida överallt. 

Stor kram till dig!
  • pandoraDiem

Tyvärr finns det nog inget hopp för den här månaden, är på äl+15 och har spottings. Så bara att vänta på mensen nu. Tack för stödet! Kram.

• cutebike

Hej alla!

Har varit så fullt upp här i månaden med skojigheter att jag knappt tänkt på ägglossningar eller forum :) Hoppas ni haft en härlig juli med!

I måndags testade jag mest lite för skoj då det borde vart lite tidigt, men dra mig baklänges om det inte kikade fram ett starkt plus! Plus Känns helt overkligt och jag som inte märkt av något förutom lite frossa och trodde jag höll på att bli sjuk!

Ingen aning om det hjälpte till att jag slappnade av så mycket och stirrade om andra saker istället, men vill gärna ge tråden lite lite cred iallafall! Flört 

• Hallonen
    ellinoras skrev 2015-07-28 16:18:56 följande:
    Ja, det är väldigt stort :) Jag har nyss varit och träffat en väns nyfödda flicka och längtar så väldigt efter att bli gravid. Ikväll ska jag gå och träna, det brukar kunna hjälpa lite grann. Vissa dagar får jag anstränga mig för att inte bara sitta och längta efter att bli gravid...
    Jag känner mig så himla upp och ner och har hamnat i en riktigt tuff sits. Jag har fast anställning i grunden men precis fått ett mamma vik som handläggare, något jag velat superlänge. Till en början är viket på ett år med chans till förlängning beroende på när ordinarie kommer tillbaka från mammaledighet. Jag är så himla kluven. Vissa dagar känner jag "skit samma, jobba ska jag göra hela livet" andra dagar känner jag" vänta ett halvår-år och satsa efteråt" men så vet jag att det alltid kommer finnas en anledning till varför jag inte "borde".. Åh.. Så kluven..
  • ellinoras
    cutebike skrev 2015-07-30 14:24:07 följande:

Hej alla!

Har varit så fullt upp här i månaden med skojigheter att jag knappt tänkt på ägglossningar eller forum :) Hoppas ni haft en härlig juli med!

I måndags testade jag mest lite för skoj då det borde vart lite tidigt, men dra mig baklänges om det inte kikade fram ett starkt plus! Plus Känns helt overkligt och jag som inte märkt av något förutom lite frossa och trodde jag höll på att bli sjuk!

Ingen aning om det hjälpte till att jag slappnade av så mycket och stirrade om andra saker istället, men vill gärna ge tråden lite lite cred iallafall! Flört 

Vad roligt, grattis! Hoppas att du får en härlig graviditet :)
  • ellinoras
    pandoraDiem skrev 2015-07-30 13:47:27 följande:

Tyvärr finns det nog inget hopp för den här månaden, är på äl+15 och har spottings. Så bara att vänta på mensen nu. Tack för stödet! Kram.

Fy alltså, det där är ju ingen rolig dag alls. Vad himla segt det ska vara. Ta hand om dig ordentligt, så hörs vi sen!
  • ellinoras
    Hallonen skrev 2015-07-30 14:38:25 följande:
    Jag känner mig så himla upp och ner och har hamnat i en riktigt tuff sits. Jag har fast anställning i grunden men precis fått ett mamma vik som handläggare, något jag velat superlänge. Till en början är viket på ett år med chans till förlängning beroende på när ordinarie kommer tillbaka från mammaledighet. Jag är så himla kluven. Vissa dagar känner jag "skit samma, jobba ska jag göra hela livet" andra dagar känner jag" vänta ett halvår-år och satsa efteråt" men så vet jag att det alltid kommer finnas en anledning till varför jag inte "borde".. Åh.. Så kluven..
    Oj då, svår situation. Spontant tänker jag att om det är ett jobb du velat ha superlänge, så kanske du ska satsa på det. När du väl har den erfarenheten är det ju lättare att få sådana jobb igen. Men det beror ju också på allt annat i din situation, hur gammal du är och hur du tror att er situation kommer att vara om ett år...När måste du bestämma dig?
  • Hallonen
    ellinoras skrev 2015-07-30 18:27:20 följande:
    Oj då, svår situation. Spontant tänker jag att om det är ett jobb du velat ha superlänge, så kanske du ska satsa på det. När du väl har den erfarenheten är det ju lättare att få sådana jobb igen. Men det beror ju också på allt annat i din situation, hur gammal du är och hur du tror att er situation kommer att vara om ett år...När måste du bestämma dig?
    Yeah I know.. Jobbet vill jag väldigt gärna ha så det är ingen tvekan om saken. Bättre tider (kontor), bättre lön & spännande arbetsuppgifter.. Jag vet inte egentligen. Min man kan väl vänta (han har ju väntat i två år). Men allt är beroende på längden på vikariatet. Jag tänker typ om man skulle börja försöka innan jul, tar säkert några månader & om då vikariatet håller i 1-1,5 år så hinner jag jobba den största delen av det. Om det mot förmodan skulle "ta sig" direkt eller väldigt tätt jobbar jag isåfall ett år. Känns bara dumt på ett sätt att bli gravid på ett mamma vik om du förstår? Så delad.. För längtat är stark..
  • pandoraDiem

Redo att ta nya tag efter en jobbig gårdag, tack för att jag fick skriva av mig här inne :)

först och främst, grattis cutebike!

Hallonen, svårt sånt där, jag hoppas du kommer fram till nåt som får dig att må bra.

Trevlig helg!

Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!