• ellinoras

Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!

Hej alla familjelivare, hoppas att ni kan hjälpa mig lite med detta!

Jag och min sambo har slutat med preventivmedel och hoppas bli gravida. Det har bara gått två månader och jag är egentligen inte orolig att vi inte skulle kunna få barn eller så. Men de två gånger jag har fått mens, och alla gånger jag har testat negativt, har jag blivit så väldigt ledsen. För på något vis har jag ju så klart fått för mig att jag blivit gravid...Jag tänker på detta hela tiden, letar graviditetstecken och har mig. Älskar att kolla på mammakläder och barnkläder etc etc. Men, egentligen skulle det vara mycket bättre om jag bara kunde njuta av vår sista barnfria tid, och bara låta det hända när det händer. Hur gör man för att inte tänka på det hela tiden? Någon med tips och erfarenhet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-10 14:34
    Tack alla som har svarat för att ni är så snälla och fina!

• Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!
  • pandoraDiem

Tror det är viktigt att hitta andra saker att se fram emot, saker man själv har lite mer kontroll över än denna barnverkstad. Det är jobbigt att bli så ledsen och besviken en gång i månaden så viktigt att unna sig roliga saker. Så ha så kul på semester :)

• pandoraDiem

Hur går det för dig? Fick glad gubbe på äl-testet imorse och semestern satt precis igång så jag känner mig ovanligt positiv. Ha en trevlig midsommar!

• ellinoras

Vad glad jag blir över att du mår bra :) Det är bra med mig också, det var skönt med lite semester och midsommarfirandet var fint (trots allt regn...). Och på något vis känns det som att detta kan bli en bra månad! Jag har äl om en vecka ungefär, den här gången ska vi prova med äl-test. Lite bara för att.

Jag var förresten inne och läste på er blogg, vad fint ni skriver! Hoppas verkligen att det är er tur snart :)

• ellinoras

Vad glad jag blir över att du mår bra :) Det är bra med mig också, det var skönt med lite semester och midsommarfirandet var fint (trots allt regn...). Och på något vis känns det som att detta kan bli en bra månad! Jag har äl om en vecka ungefär, den här gången ska vi prova med äl-test. Lite bara för att.

Jag var förresten inne och läste på er blogg, vad fint ni skriver! Hoppas verkligen att det är er tur snart :)

• ellinoras

• pandoraDiem

Tack :) Hoppas det är er tur nu också :) bara att mysa på och försöka njuta av sommaren som förhoppningsvis blir lite mer somrig snart. Kram!

• ellinoras

Tack! Det hoppas jag med, hoppas och längtar :) Jag ska jobba en vecka till och sen blir det semester. Det ska bli härligt!

• ellinoras

pandoraDiem, hur är det med dig? Tänker på dig och hoppas att du mår bra! Jag har på något vis fått för mig att vi ska bli gravida båda två denna månad :) Men det kan förstås bara vara önsketänkande...

• cutebike

Hej!

Jag måste bara säga till er här att läsa denna tråden var oerhört befriande och intressant! Det kändes så skönt att höra att det var fler som reflekterat över denna upplevelse av besatthet man känner när detta väl drog igång, och vi är bara på vår andra månad... När min första mens kom grät jag på toa på jobbet, mest av besvikelsen av att mina föreställningar inte stämde.. svårt att känna sig tramsigare. 30 år och lipar som ett barn med fel present på julafton...

Det var kul att få läsa er med längre erfarenheten också som fått lite perspektiv och distans till det. Tack för att ni delar med er här av så privata saker till helt för er okända människor.

Denna veckan har jag mens och sedan ska jag ta till mig allt vettigt som skrivits här och coola ner mig ett par hekto!

Hoppas några av er kommer fortsätta här!
    Mvh

• ellinoras
    cutebike skrev 2015-07-01 15:38:23 följande:

Hej!

Jag måste bara säga till er här att läsa denna tråden var oerhört befriande och intressant! Det kändes så skönt att höra att det var fler som reflekterat över denna upplevelse av besatthet man känner när detta väl drog igång, och vi är bara på vår andra månad... När min första mens kom grät jag på toa på jobbet, mest av besvikelsen av att mina föreställningar inte stämde.. svårt att känna sig tramsigare. 30 år och lipar som ett barn med fel present på julafton...

Det var kul att få läsa er med längre erfarenheten också som fått lite perspektiv och distans till det. Tack för att ni delar med er här av så privata saker till helt för er okända människor.

Denna veckan har jag mens och sedan ska jag ta till mig allt vettigt som skrivits här och coola ner mig ett par hekto!

Hoppas några av er kommer fortsätta här!
    Mvh

Hej! 

Vad roligt att du skriver och att du haft glädje av allt som står här. Jag tycker som du, det är skönt att man inte är ensam om den här upplevelsen. Innan vi slutade skydda oss så trodde jag att jag skulle kunna ta det lugnt och bara låta tiden ha sin gång. Men så blev det inte! Inte alls faktiskt. Jag kikar lite i kalendern varje dag, och såhär veckan innan mens är det som allra värst. Det är helt enkelt svårt att coola ner sig! Jag har väl lite landat i att det är ok att vara besatt, men att jag måste skärpa mig lite då och då så att det inte blir destruktivt. Kika i kalendern och hoppas, men sen gå och göra något annat.

Jag startade förresten den här tråden när vi var på andra försöket, så jag tycker inte alls att du är tramsig :)  Alla jag pratar med har samma upplevelse, jag verkar inte känna någon som bara tog det lugnt. 

Skriv gärna mer!
Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!