Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Oj vad tidigt. Mina barn har gått först vid 13-15 månader så jag räknar kallt med några månaders lugnt till. Dessutom är hon ju buren och närhetsälskande så det kanske kan dröja ända till 18 månader om vi har tur.
Ikväll lärde sig Julia att gå med gåvagnen helt själv utan stöd, så stolt mamma :) hon såg så nöjd ut när hon staplade fram.
Än är det bara mamma och pappa hon säger, men man ser hur hon försöker få fram mer. Hur går det för era med tal och gång? :)
Ikväll lärde sig Julia att gå med gåvagnen helt själv utan stöd, så stolt mamma :) hon såg så nöjd ut när hon staplade fram.
Än är det bara mamma och pappa hon säger, men man ser hur hon försöker få fram mer. Hur går det för era med tal och gång? :)
Här går hon gärna om man håller i händerna. Med gåvagnen går hon inte än, den e alldeles för hög för henne, hon är bara 65cm ????
"mammama" säger hon men inte i nåt speciellt sammanhang.
Vi väntar med spänning på att hon ska börja krypa.
Vad roar ni era små med om dagarna?
Hoppgunga funkar ibland, plocka med saker, sånger med rörelser.
Utomhus får han antingen sitta i vagnen eller gunga, det senare är en favorit. Vi har testat att låta honom sitta på en filt, men ungen har en sådan räckvidd att man behöver ha en stor presenning för att han inte ska nå gräset överallt, så det ger bara arbete och ingen avkoppling.
Julian gillar att gunga om vi är ute. Eller sitta och dra loss gräs från gräsmattan.
Inomhus vill han ställa sig upp hela tiden. Dra ut lådor och plocka ut innehållet är en annan favorit. Han hittar nåt att pilla med var vi än är, men oftast vill han ha sällskap nere på golvet eller så kommer han krypande "mamamama" efter en
Nu har vi kommit till en stor fundering här hemma. Vi har föräldradagar så att vi kan vara hemma i lite mer än ett år till, men så jobbar vi skift båda två och är inte automatiskt lediga på jul, midsommar, nyår osv osv. Hur många dagar bör man ha kvar att ta av när barnet börjar på förskola? Det måste finnas fler skiftarbetare i den här tråden, någon kan nog komma med nåt råd.
Jag har funderat på det här med att släktingar är lediga då, men både farmor och mormor (som är de som bor nära) jobbar också skift så där finns ingen större säkerhet heller.