Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Idag är Viktor 10 månader. Han har firat med att testa på findelad raggmunk och fläsk med oss, kanske inte det mest nyttiga, men gott verkade han tycka. Sedan har han visat att han kan gå några steg längs med soffbordet om man lockar med något kul, även om han är ytterst försiktig och provar om han ska sätta sig ner några gånger också. Når gör han över halva soffbordet, så inget får vara ifred. Tv-n har han lyckats sätta på två gånger sedan tidigare, tydligen fungerar det att trycka in valfri knapp tillräckligt länge. Sedan påstod sambon att han släppte taget om ena grinden idag. Annars är han en hoppjerka, 3 sekunder på varje ställe typ, reser sig, sätter sig, undersöker något nytt. Han klappar gärna händerna och visar tecknet för knacka när han vill sjunga Klappa händerna respektive I ett hus verkar det som. Annars är ordet Näää det som får honom snabbt till tårar eller darrande läpp. Bäää går inte heller, nu när vi tränar på djurljuden och kroppsdelarna. Nu vaknade han och var ledsen då snuttefilten var på rymmen. Kastas den mellan benen och han fortsätter skrika så är han hungrig. 4 tänder har han sedan drygt en vecka tillbaka.
Hos oss ser matrutinerna ut såhär! :)
07:30 - 1 portion gröt
09:30 - smörgås eller yougurt
12:00 - hemlagad el burkmat, äter lite mer än en halv burk.
14:15 - grekisk yougurt med banan
16:30 ca - samma som lunch
19:30 - 1 portion gröt eller 200ml välling
23-00 - 200 välling
Kan bli välling en gång till under nattens gång.
Känns som han äter hela tiden :) min krabat är inte så stor, men äter mycket !
När börjar dem äta en hel burkmatsburk ungefär? Förstår att det är olika från barn till barn men hur är det för er, hur mycket av en burk äts?
Har en annan fråga till er mammor, vad har ni på fötterna på era små nu till hösten/vintern? Blir nog mycket krypandes utomhus.
Tossor? Vinterskor?
Hos oss ser matrutinerna ut såhär! :)
07:30 - 1 portion gröt
09:30 - smörgås eller yougurt
12:00 - hemlagad el burkmat, äter lite mer än en halv burk.
14:15 - grekisk yougurt med banan
16:30 ca - samma som lunch
19:30 - 1 portion gröt eller 200ml välling
23-00 - 200 välling
Kan bli välling en gång till under nattens gång.
Känns som han äter hela tiden :) min krabat är inte så stor, men äter mycket !
När börjar dem äta en hel burkmatsburk ungefär? Förstår att det är olika från barn till barn men hur är det för er, hur mycket av en burk äts?
Har en annan fråga till er mammor, vad har ni på fötterna på era små nu till hösten/vintern? Blir nog mycket krypandes utomhus.
Tossor? Vinterskor?
Nora har ätit motsvarande en hel burk, dvs runt 200 gram sedan halvåret ungefär. Det har nog alla mina barn gjort.
Enligt vår bvc-sköterska är en portion mat 1 dl. Jag har inte full koll på hur mycket det är i en burk men huvudsaken är ju att barnet blir mätt :)
Nellie äter en halv burk mat men blir inte helt mätt på de, däremot skulle en hel burk bli för mycket så hon får en halv burk + lite fruktpuré, Smörgåsrån eller majskrokar.
Här är det som ett bottenlöst hål i magen. Efter 200 gram mat och 50 gram frukt går det alldeles utmärkt att trycka i sig en kall grillkorv som dessert.
Nu tror jag de e på g med en ny tand, har inte velat tagit flaskan på ett par dagar så har anat att något vart på g, och nu vaknar hon och skriker i panik, men lite Alvedon så lugna hon ner sig. Fick dock inte någon chans att kika i munnen.
I övrigt en lycklig tjej idag när stora syster kom hem efter att ha vart hos sin mamma 5 veckor.
Hur gör ni för att lägga till bilder?
Nu tror jag de e på g med en ny tand, har inte velat tagit flaskan på ett par dagar så har anat att något vart på g, och nu vaknar hon och skriker i panik, men lite Alvedon så lugna hon ner sig. Fick dock inte någon chans att kika i munnen.
I övrigt en lycklig tjej idag när stora syster kom hem efter att ha vart hos sin mamma 5 veckor.
Hur gör ni för att lägga till bilder?