• ccjapp

Oktoberbebisar 2015

Verkar som många av er har förvärkar eller starka sd eller att slempropp tittat ut. Själv är det helt dött, inte haft en förvärk ens..inte en enda gång.. Har bf idag.

Man bara väntar på något tecken och börjar bli frustrerad :(

• ccjapp
    LadyViolet skrev 2015-10-13 19:11:06 följande:

Är du förstföderska? Men mitt första barn hade jag inga förkänningar alls förutom slemproppen samma dag. När det väl satte igång var det all in direkt

Japp, är förstföderska. :) Ja jag hoppas att när det väl börjar att de drar igång på riktigt då på en gång.
  • ccjapp

BF +2 här.. Inga känningar alls. Ska tillbaka till BM nästa vecka för vanlig koll och veckan därpå upp till bb för ev bedömning. Jag hoppas verkligen inte jag behöver vänta 2 veckor tills bebben kommer.

Man blir som avis på alla som fått, så mysigt!

Grattis till alla och lycka till, till er som fortfarande går i väntans tider..som jag :)

• ccjapp
    LadyViolet skrev 2016-01-07 17:41:04 följande:

Skulle vilja tipsa som en app som heter "the wonder weeks". Där knappar du in det datum ditt barn föddes (eller beräknades födas) och sen kan du se vilken period han/hon går igenom just nu; vad din bebis kommer lära sig härnäst och hur och och på vilket sätt hen kan reagera under den nya utvecklingsperioden. Väldigt intressant och lugnande många gånger

Finns den appen bara i engelsk version?:)
  • ccjapp

Min son ä 3.5 månad och vägde sig förra veckan, då var han 63lång och 6700tung!

Han hatar också att ligga på magen, så blir väldigt korta stunder åt gången men många.

Han har också upptäckt händerna, ligger och tittar så fundersamt på dem på kvällarna innan han ska sova. :)

Sitta i knä eller gå runt är hans hobby, haha. Han ska vara med där allt händer och självklart så måste man inspektera sin omgivning :D

• ccjapp

Vad rolit att läsa utvecklingarna på bebisarna! Vad fort det går. Ingen liten bebis man har längre hehe..

Här är matningarna ganska oregelbundna, gör alltid 150 ml, färdigblandat 165ml och oftast lämnas 20-30 ml och ibland dricks hela upp. Men vill äta varannan timme ungefär, ibland var tredje men det är sällan. Förut var det nästan jämnt var 3dje.

Dock på natten går det längre mellan målen.

Skulle vart skönt att få in rutin igen vad gäller ersättningen men det är väl bara hålla ut, kommer väl tids nog antar jag. :)

• ccjapp

Min "lille" bebis har nu snart i en månads tid ätit var 3dje timme på natten och sen på morgonen ha ett långt uppehåll. Hade ju varit lite skönare ifall han åt upp sig och har det där uppehållet på natten istället. Suck!

• ccjapp
    mammalovis skrev 2016-02-16 16:49:32 följande:

ccjapp och cookie82: Hur gamla är era nu?

Min busunge hade en svängning för ett tag sedan då han åt tätare på natten, nu har det börjat bli bättre igen. Som tur var varade det bara några dagar, jag trodde det berodde på förkylningen. I natt  åt han innan 22.10, sedan 2.30 och 6.20 för att sedan ligga och tjata i 50 minuter.. När jag la honom bredvid mig somnade han äntligen.

Sedan har han börjat med en ny variant, att bli arg när han släpper bröstet och har ätit färdigt, suck. En annan grej är att sikta in kräkningarna vid sidan av handduken jag har framför bröstet på honom. Dessa kräkhanddukar gosar han gärna in sig i när han ska somna. Som sagt vi gör åt ett gäng om dagen.

Idag tänkte jag fått gjort lite när de äldsta var på förskolan, men lilleman körde skrikmaraton istället. Jag vet inte om det är magen som strular då han skriker och spänner sig i en båge bakåt. Lite massage lugnade en stund, men han fiser väldigt illaluktande. Inte ens äta var okej, men att gå och äta fungerade bättre.

Nu, några timmar senare känns det bättre då han fick bajsat ett rejält lass. Senast han fick gröt var igår på morgonen. Jag hoppas att magen rättar till sig snart, så han inte behöver tycka det är så obehagligt när maten ska igenom tarmarna.  

Min blir 4 månader nästa vecka! Hoppas det vänder snart med att äta var 3dje timme varje natt.

Känner igen det där, att skrika direkt efter dom ätit, min lilla har varit så nån enstaka gång oxå, dock ett tag sen nu. Jobbigt när man inte vet vad det är, möjligt att magen spökar men vet inte. Hoppas det ger med sig snart för dig också!
  • ccjapp
    cookie82 skrev 2016-02-16 08:51:03 följande:

Precis så är det här också. Hon gjorde en helomvändning från att sovit nästan hela natten till nu då att vakna varannan, var tredje timme. Undra när det ordnar upp sig...

Ja det är lite omvänt känns det som, tycker det speciellt är jobbigast på morgonsidan när han knappt vill äta nått, ibland små duttar här o där, men imorse så åt han sista gången klockan halv 7, sen vid 11 åt han ungefär 50-60 ml och sen efter 13 börjar han äta mellan 140-165 igen.

Jobbigast är när man ska iväg och göra saker, också ska han bara "snutta" på flaskan titt som tätt. Nöjd efter 20ml i 15min sen tar vi 20 till, nöjd 20 min osv.. Haha! Ja, det blir nog bättre snart hoppas jag :)
  • ccjapp
    cookie82 skrev 2016-02-17 22:54:52 följande:

Ni har inte börjat ge nån annan mat? BVC tyckte att vi kan börja med lite gröt så kanske hon håller sig mättare på natten. Inte mycket som faktiskt sväljs dock. :) började ge henne lite ersättning, har bara ammat innan men hon blir så himla förstoppad och gasig. Hoppas hennes mage vänjer sig snart... Känns hemskt att ge henne när man ver att hon kommer må dåligt av det.

Jo, vi har börjat gett lite gröt sen ungefär förra veckan och han älskar det, han har ätit upp en hel smakportion vissa gånger och jag kan inte påstå att han verlar bli mätt på det, han äter ersättning som vanligt ändå. Men kanske blir skillnad sen då han börjar äta mer.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015