mammalovis skrev 2016-02-16 16:49:32 följande:
ccjapp och cookie82: Hur gamla är era nu?
Min busunge hade en svängning för ett tag sedan då han åt tätare på natten, nu har det börjat bli bättre igen. Som tur var varade det bara några dagar, jag trodde det berodde på förkylningen. I natt åt han innan 22.10, sedan 2.30 och 6.20 för att sedan ligga och tjata i 50 minuter.. När jag la honom bredvid mig somnade han äntligen.
Sedan har han börjat med en ny variant, att bli arg när han släpper bröstet och har ätit färdigt, suck. En annan grej är att sikta in kräkningarna vid sidan av handduken jag har framför bröstet på honom. Dessa kräkhanddukar gosar han gärna in sig i när han ska somna. Som sagt vi gör åt ett gäng om dagen.
Idag tänkte jag fått gjort lite när de äldsta var på förskolan, men lilleman körde skrikmaraton istället. Jag vet inte om det är magen som strular då han skriker och spänner sig i en båge bakåt. Lite massage lugnade en stund, men han fiser väldigt illaluktande. Inte ens äta var okej, men att gå och äta fungerade bättre.
Nu, några timmar senare känns det bättre då han fick bajsat ett rejält lass. Senast han fick gröt var igår på morgonen. Jag hoppas att magen rättar till sig snart, så han inte behöver tycka det är så obehagligt när maten ska igenom tarmarna.
Min blir 4 månader nästa vecka! Hoppas det vänder snart med att äta var 3dje timme varje natt.
Känner igen det där, att skrika direkt efter dom ätit, min lilla har varit så nån enstaka gång oxå, dock ett tag sen nu. Jobbigt när man inte vet vad det är, möjligt att magen spökar men vet inte. Hoppas det ger med sig snart för dig också!