Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Kul när det händer saker. Här får motoriken fortsatt sekundär betydelse då allt krut läggs på språket. Det är inte ovanligt att det kommer små tre - fyraordsmeningar som "Min mamma/pappa är?" och "Oa ill ha glasch!" (Ja, hon vet vad glass är. Vissa saker är svåra att hålla på när en har fyra ungar.)
Här har det varit gnäll nattetid sen några nätter tillbaka, kan vara vaken 1-1,5 timme och smågnälla,sätta sig upp mitt i natten. Jätte jobbigt!
Kan det bero på något utvecklings språng? Tänder? Han har några tänder på g. Hoppas det vänder snart, han brukar inte vakna och ha svårt för att somna om. Är även mer svårsövd på dagarna.
Här har vi också gnälligt på nätterna. Julian somnar oftast runt 19.30, men vaknar sen runt 22-23 och har svårt att somna om trots mat. Ligger liksom och gnäller och skruvar på sig. Enligt wonder weeksappen är det ett utvecklingssprång nu efter 10 månader så jag gissar att det beror på det. Han kan stå hyfsat länge nu utan att hålla i sig, men ännu har han inte tagit sitt första steg.
Äntligen har det lossnat med mat och en halv burk går iaf i. Välling vägrar han fortfarande. Kanske kommer det så småningom.
I helgen åkte vi på kalas och han blev åksjuk i bilen och kräktes. Vi har nu bytt till riktig bilstol från babyskydd och det verkar gå bättre. Han kommer högre upp och verkar hyfsat nöjd. Jag hoppas verkligen, inte minst för hans egen skull, att han inte blir en sån som spyr så fort man börjar åka.
Här har vi också gnälligt på nätterna. Julian somnar oftast runt 19.30, men vaknar sen runt 22-23 och har svårt att somna om trots mat. Ligger liksom och gnäller och skruvar på sig. Enligt wonder weeksappen är det ett utvecklingssprång nu efter 10 månader så jag gissar att det beror på det. Han kan stå hyfsat länge nu utan att hålla i sig, men ännu har han inte tagit sitt första steg.
Äntligen har det lossnat med mat och en halv burk går iaf i. Välling vägrar han fortfarande. Kanske kommer det så småningom.
I helgen åkte vi på kalas och han blev åksjuk i bilen och kräktes. Vi har nu bytt till riktig bilstol från babyskydd och det verkar gå bättre. Han kommer högre upp och verkar hyfsat nöjd. Jag hoppas verkligen, inte minst för hans egen skull, att han inte blir en sån som spyr så fort man börjar åka.
Här har vi inte direkt märkt av nåt utvecklingssprång, men däremot är det ett väldigt gissel med tandsprickning! Han fick två nya tänder samtidigt i förra veckan men när han fortsatte gnälla, gnaga på fingrar, dregla, vägra äta och ha svårt att sova på dagarna så tog jag en koll i hans mun i går och såg ytterligare 2-3 tänder på väg ut. Så antagligen kommer det vara extremt jobbigt och synd om honom ett tag framöver :/ Och så ska man inte ge alvedon i mer än två dygn i sträck heller, så jag vet inte alls hur vi ska göra. Han har jätteont och sover bara bra om han får alvedon innan läggdags. Annars vaknar han och gråter 1-2 gånger i timmen :(
Men stackars liten. Man kan ge alvedon längre tid än 2 dgr. Kolla med en läkare el BVC först bara. Eller ge Ipren, godkänt från 6 mån.
Usch lät inge vidare med tänderna, så synd om dom små.
Här har vi också haft endel kämpiga nätter med väldigt många uppvak, jag är lagom trött då vi e mitt uppe i flytt så blir inte mycket till vila om dagarna och sena kvällar. Hoppas de vänder för våra små nu.
I övrigt glad om dagarna och börjar ta sig fram riktig fort. Leka med syrran är favoriten
Och va fort tiden går, snart är dom 1 år, 29 oktober fyller Nellie år. När fyller era?