Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Det var ett tag sedan jag var inne här och läste. Jag har varit sjuk och all min energi har gått åt till familjen. Nu har läkarna äntligen hittat felen och jag har börjat medicinera, så nu börjar jag långsamt orka allt mer.
Dottern fyllde ett år häromdagen, vilket firades med den första smakbiten tårta hon någonsin fått. Hon åt ivrigt, kan jag säga!
Ja visst är det frustrerande? Jag längtar till den dagen det vänder, då ska jag köpa mig själv något riktigt fint ????!
Har Julia börjat gå? Även det stressar mig lite då jag tror att han kommer lära sig snabbt av de andra och att jag därmed missar de första stegen.. ????.
Vi hade strul med maten tills han var dryga 10 mån, då lossnade det helt plötsligt från en dag till en annan. Ibland så känns det som att det inte är lönt att försöka truga/pusha, då det oftast löser sig av sig självt. Men jag förstår att du känner oro, inte minst pga att han ska börja förskola snart. Låter jättebra om ni kan få låta honom äta det han vill/får i sig på förskolan. Oftast vill dom prova mat när de ser de andra barnen äta, så ha förtröstan. Ammar du? Här ökade aptiten mycket när jag slutade med det, men det kanske inget man vill 'testa' ifall det inte skulle funka. Välling?
Kanske inte riktigt samma sak, men här var storebror en sömnstrulare av rang, och jag kände inför förskolestarten att det här kommer aldrig gå (att sova middag bland andra barn). Men det gick jättebra. Många oroar sig för diverse grejer inför förskolestarten men personalen kan oftast hantera det mesta, och stimulansen barnen får där brukar ha positiv inverkan på både sömn, mat och utveckling i största allmänhet. Jag tror det kommer att går bra
I fredags fyllde Nils år och i går kom hela tjocka släkten och firade. Han fick så många presenter och det var så mycket folk! Det var lite obehagligt till en början, men efter ett tag gick han runt och lekte och hälsade på alla. Vi hade även gjort en (nästintill) sockerfri tårta som han åt med god aptit, men efter 2-3 timmar fick han nog och gick och la sig. När han vaknade hade alla åkt så då var det fritt fram att leka med alla nya leksaker :) Kvällen avrundades med en skrikfest av den överstimulerade ungen, men efter en promenad så sov han gott hela natten (vilket vi, efter mer än en vecka av snor och nästäppa, inte alls är vana vid).
Alltså, det här med bilder... Antingen hamnar dem på sidan eller upp-och-ner, så störande!
I fredags fyllde Nils år och i går kom hela tjocka släkten och firade. Han fick så många presenter och det var så mycket folk! Det var lite obehagligt till en början, men efter ett tag gick han runt och lekte och hälsade på alla. Vi hade även gjort en (nästintill) sockerfri tårta som han åt med god aptit, men efter 2-3 timmar fick han nog och gick och la sig. När han vaknade hade alla åkt så då var det fritt fram att leka med alla nya leksaker :) Kvällen avrundades med en skrikfest av den överstimulerade ungen, men efter en promenad så sov han gott hela natten (vilket vi, efter mer än en vecka av snor och nästäppa, inte alls är vana vid).