• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mammalovis
    Rulltrappa skrev 2016-07-06 21:05:35 följande:
    Och DÄR tror jag tamefan att jag är i mål, lagom till min semester. Hade det inte varit för att ena benet är fullt med åderbråck hade jag känt mig 100%-ig, nu får jag nöja mig med typ 98%-ig. :D (Nej jag förstår om det där inte ser så mycket ut för världen men med mina referensramar är det ett helt ok träningsresultat med tanke på skadeproblematik, stor viktuppgång etc) Nu jäklar ska här badas.
    Nä, formen här är inget att skryta om. Jag vet inte vad som hände för några veckor sedan, men det kändes som magen svällde i värmen. Vikten är relativt konstant. Hungrig är jag nästan jämt, men det beror väl till viss del på att han äter så mycket på nätterna. På dagarna har han inte tid utan tuttar och släpper hela tiden utöver 2 mål gröt och 2 mål mat.

Tyvärr kan jag nog inte skylla på ämnesomsättningen och sköldkörteln heller, utan mer att gottegrisen är i farten för att orka vara vaken 16 timmar i sträck och väckas 4 rejäla gånger plus 5-6 till av skrik under resten av timmarna. Träna har jag tänkt på, men kroppen blir aldrig utvilad på den lilla sömn jag får.

I övrigt väntar jag på operation för att ta bort halva sköldkörteln för säkerhets skull i höst med tanke på de oklara cellerna i den knöl jag har. 
  • Rulltrappa

Äh, jag äter godis dagligen, det är ju gott. Skulle aldrig palla någon diet. Däremot har jag tränat sedan dagen efter förlossningen (gjorde plankor på BB-golvet) samt under större delen av graviditeten (även om jag slarvade mycket i slutet pga jättevarmt). Det har ändå tagit väldigt mycket längre tid än jag är van vid, men det har antagligen att göra med ålder eller antal graviditeter.

Ska det inte bli skönt att jobba? Jag tyckte att den veckan jag satt fast på BB och inte kunde gå till jobbet var hemsk.

• Rulltrappa

Jag hade semester med barnen förra veckan och kommer ha nästa vecka. Vi ser till att åka bort, de slåss mindre då. :P

• mammalovis
    Rulltrappa skrev 2016-07-07 21:10:29 följande:
    Äh, jag äter godis dagligen, det är ju gott. Skulle aldrig palla någon diet. Däremot har jag tränat sedan dagen efter förlossningen (gjorde plankor på BB-golvet) samt under större delen av graviditeten (även om jag slarvade mycket i slutet pga jättevarmt). Det har ändå tagit väldigt mycket längre tid än jag är van vid, men det har antagligen att göra med ålder eller antal graviditeter.

Ska det inte bli skönt att jobba? Jag tyckte att den veckan jag satt fast på BB och inte kunde gå till jobbet var hemsk.
    Det kanske blir skönt att jobba när jag väl kommer in i det, men just nu känns jobbsjälvförtroendet i botten och jag vet inte vad jag blir satt på för typ av tjänst. Det vore skönt att gå lite mer som resurs, så man inte är så oumbärlig vid vab.
  • Rulltrappa

Jag går upp 0430 och tränar styrka innan jobb/skollämning/föräldraledighetsdag. Skulle aldrig orka träna eftermiddagar eller kvällar, jag är fruktansvärt seg då. Sover ca 4 timmar/dygn nu när min man sköter minst hälften av nattmatningen och det är mycket sömn för att vara jag. Utvilad har jag dock ingen aning om hur en blir men det gav jag upp hoppet om för flera år sen. Stark pensionärsvarning här alltså.

• Rulltrappa

Ah, jag förstår. Det är lite därför ingen av oss vill vara föräldraledig på heltid. Vi har tillsvidareanställningar inom vår kommun och sitter bensäkert men omplaceringar sker ofta i samband med föräldraledigheter och det var det ingen som var sugen på. Vad är det för typ av placeringar du kan få då?

mammalovis skrev 2016-07-07 21:27:42 följande:

Det kanske blir skönt att jobba när jag väl kommer in i det, men just nu känns jobbsjälvförtroendet i botten och jag vet inte vad jag blir satt på för typ av tjänst. Det vore skönt att gå lite mer som resurs, så man inte är så oumbärlig vid vab.

• LadyViolet

Rulltrappa, du ser ut att vara i mycket bra form tycker jag! Måste vara skönt att vara tillbaka även om det saknas 2 procent Själv ligger jag ca 1-2 kg plus mot vad jag gjorde när jag blev gravid. Fast det känns ok. Jag äter vad jag har lust med och det innebär både det ena och det andra. Orkar inte tänka på sånt nu.

Trappar ner lite på amningen nu då tand nr 6 är på väg upp och han bits och gnager som bara den. Dock inte nattetid så där fortsätter vi ett tag till. Maten går dock sådär. Han vill inte ha puréer eller burkmat men häromdagen gav vi små makaroner och falukorvbitar utan skinn, och det gick hem. Så jag ska försöka komma på lite mer sån vanlig mat man kan ge. Han börjar kunna plocka bitar med pincettgrepp nu också och det verkar han tycka är kul.

Sedan nån vecka säger han mamma eller mamamama, så mysigt att höra

• Rulltrappa

Säg hej till Terror. Idag var det inte aktuellt med barnmatsburk när vi var ute på stan så efter de uppfordrande orden "MAMMAMAMMAM PAPAPA OA HUNGGI!" fick det bli fläskkarrésouvlaki och pommes. Mest pommes då den inte var saltad.

• Rulltrappa

Jag väger ca 7 kg mer än innan sista graviditeten och äter godis dagligen. Dieter är inget för mig. En kan vara i hyfsad form ändå. :)

LadyViolet skrev 2016-07-07 21:49:17 följande:

Rulltrappa, du ser ut att vara i mycket bra form tycker jag! Måste vara skönt att vara tillbaka även om det saknas 2 procent Själv ligger jag ca 1-2 kg plus mot vad jag gjorde när jag blev gravid. Fast det känns ok. Jag äter vad jag har lust med och det innebär både det ena och det andra. Orkar inte tänka på sånt nu.

Trappar ner lite på amningen nu då tand nr 6 är på väg upp och han bits och gnager som bara den. Dock inte nattetid så där fortsätter vi ett tag till. Maten går dock sådär. Han vill inte ha puréer eller burkmat men häromdagen gav vi små makaroner och falukorvbitar utan skinn, och det gick hem. Så jag ska försöka komma på lite mer sån vanlig mat man kan ge. Han börjar kunna plocka bitar med pincettgrepp nu också och det verkar han tycka är kul.

Sedan nån vecka säger han mamma eller mamamama, så mysigt att höra

• Fru Hermelin
    mammalovis skrev 2016-07-07 20:53:18 följande:

Här blir Viktor 9 månader imorgon, shit vad tiden går fort. Jag längtar inte alls efter att börja jobba om 3 månader med våra pissiga nätter. Igår hade han invägning på 9270 g och 71,4 cm, så han är ganska normal, däremot växer huvudet så det knakar. Han har redan 47,2 cm, men han brås väl på sin far ... Sedan har vi ingen kontroll förrän vid 1 år.

Idag fick han sitta en sväng i spjälsängen och kom upp på fötter för första gången. Det är tur han inte lärt sig sätta sig upp från liggande än ... men snarast måste vi väl tyvärr sänka spjälsängen. Det är inget jag ser fram emot när han vaknar på natten och skriker och vägrar hjälpa till utan ligger som en död fisk. Likaså får jag ju oftast lägga ner honom sovandes från min säng, det lär inte heller bli bekvämt ...

För övrigt har min äldsta gjort sin sista dag som förskolebarn, det kändes lite vemodigt att säga hej då till hennes fröknar idag, en av dem skolade in henne och har nu haft henne en sista vända igen, så hon har ju kunnat se att det hänt mycket på vägen. Så nu väntar ett intensivt sommarlov med risk för mycket småkonflikter. Fast idag lyckades de sysselsätta sig med var sitt pussel en stund, så det var lugnt och skönt.

Min stora tjej gjorde också sista dagen på förskolan för ett par veckor sen. Så vemodigt och fint på samma gång! Och Love ska ju inte ens gå på samma förskola då vi flyttar neråt landet nu (imorgon!)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015