Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
En ångestfundering: hur har ni tänkt kring eget rum? Det börjar bli aktuellt för oss nu, då sambon kommer jobba många tidiga morgnar i juli och hans väckning stör Nils. Jag är långt ifrån redo för detta, men om det får Nils att sova bättre så är det så klart positivt. Jag har märkt att han ibland kan störas av att vi är i rummet när han sover, men samtidigt är jag så nojig över att inte höra honom förrän han faktiskt gråter :S
Ett annat alternativ är ju om du och Nils sover i ett rum och din man/sambo i ett annat under den tiden då han ska jobba tidigt. Så behöver ni inte lägga Nils ensam än.
Just nu sover Love och jag i ett sovrum och min man och dottern i hennes sovrum. Dels är Love lättväckt, dels blir min man störd av alla amningar och dessutom började dottern vakna en massa på natten när Love kom, så han fick springa fram och tillbaka. Nu sover alla så bra det går. Just nu iaf. Får se när det ändrar sig nästa gång
En ångestfundering: hur har ni tänkt kring eget rum? Det börjar bli aktuellt för oss nu, då sambon kommer jobba många tidiga morgnar i juli och hans väckning stör Nils. Jag är långt ifrån redo för detta, men om det får Nils att sova bättre så är det så klart positivt. Jag har märkt att han ibland kan störas av att vi är i rummet när han sover, men samtidigt är jag så nojig över att inte höra honom förrän han faktiskt gråter :S
Julia sov sin första natt i sitt rum inatt. Gick hur bra som helst! Somnade vid 21 och vaknade 07.45 utan ett enda uppvak under natten! Antar att hon sov skönt :) det var nog jag som var mer Nojjig, tyckte det kändes så hemskt igår när hon låg själv där inne. Men eftersom hon sover bättre när det är mörkt och tyst så får hon fortsätta vara i sitt rum :)
Usch. Nu ligger jag på sovrumsgolvet och håller på att bli galen! Nattningarna brukade gå så himla smidigt på typ 10 minuter, men den senaste tiden så ska han envisas med att ställa sig upp. Det spelar ingen roll hur trött han är, så fort vi lägger honom så tar han tag i spjälorna och reser sig upp. Hur länge ska detta pågå?! Jag är helt slut efter en kväll med nattningar som tar uppåt en timme och innehåller en hel del gråt (mest från Nils men lite från mig med)!
Är det någon mer som har/har haft samma problem? Finns det något ljus i nattningstunneln?