Finalisten skrev 2015-09-04 15:59:47 följande:
Är sååå less på alla kommentarer man får!! När andra vänners barn inte lyder och hittar på hyss är dom inte söliga med att slänga ur sig "vänta du bara snart är du också här"..
Eller "oj vad liten mage du har finns det ens en bebis där inne"
Usch önskar folk kunde hålla sina dumma kommentarer för sig själva :@
Jag är inte speciellt stor i vanliga fall heller, och har alltid haft små magar under graviditeterna (även om jag känt mig enorm).
Mitt svar på att jag var "för liten" för att vara i åttonde månaden (kommenterat av en rejält överviktig person): "Mina gravidkilon kommer i alla fall inte sitta kvar speciellt länge efteråt, eftersom jag inte mulat i mig mat och godis varken innan, under eller efter graviditeten."
Jag har också svarat på undran om det verkligen finns en bebis därinne med: "Nej. (liten paus) Det är faktiskt två." (fast jag inte väntade tvillingar)
Svärfars kommentar när jag var gravid en av de första gångerna: "Vad tjock du börjar bli!"
"Du med!", blev mitt svar.
Jag syr medeltidskläder, och vi var på en medeltidsmarknad en gång när jag var höggravid (dottern föddes tre dagar senare) i stekande sol och 30 grader i skuggan och fullt uppklädd i två lager ylle och huvudbonad. En helt främmande man kommer fram, petar på min mage och säger: "Den där är väl inte på riktigt, va?" "Jo", svarar jag, "men eftersom jag gillar medeltiden kommer jag att sätta ut barnet i skogen när det är fött."
Jag är liksom inte alls så "snäll" som jag brukar vara när jag är full av hormoner och trött i rygg och sinne efter en lång graviditet...