Oktoberbebisar 2015
Med min första använde jag sjalen jättemycket för det var enda sättet att få henne att sova längre stunder uppåt 3-4 timmar. I vagnen sov hon också gott, men vi hann knappt komma in och innan jag hade värmt fiskgratängen i mikron och den plingade efter 7 minuter hade hon vaknat. Så hon fick amma på ena armen och jag åt fiskgratäng med sked med andra. Så det levde jag på i början. Hon både satt groda på gympan/Zumba och låg i amningsposition på kören. Enda knäppa var när man la ner henne på golvet och gjorde plankan och det rann ur mjölkuppsamlarna.
När hon blev större och uppfyllde villkoren testade jag även en vanlig Babybjörn av äldre modell. Så då blev det att vi bytte utifrån vad vi skulle göra. Hon vägde under 3 kg när hon föddes.
Med andra barnet testade jag sjalen, men hon blev fullständigt vansinnig när hon fick något över huvudet, så med henne använde jag bara selen. Hon vägde dessutom tillräckligt från början så det fungerade. Med henne har jag dansat linedance i sele, då det var svårt att engagera sig med annat medan jag fortfarande ammade. Både huvudet och benen fick lite motion.
Med Lilleman har jag än så länge bara testat sjalen vid tre tillfällen. Häromdagen när han inte kom till ro utan bara slumrade vid bröstet på amningskudden och vaknade hamnade han i sjalen och sov gott på vägen till förskolan, på vägen hem blev han lite otålig och hungrig tror jag, men då hade han varit där ganska länge. Idag fick han sitta där så jag kunde hjälpa barnen att få våfflor på öppna förskolan. Lite då och då knotade han, men det gick att gunga honom lugn.