Silverguld skrev 2016-04-14 15:27:19 följande:
Glömde en fråga! Vad har man på deras små fötter?! Hittar inga överdragsbyxor med fot, ska man börja med skor trots att han inte kan stå eller gå? Vad ska man satsa på?
Embla twopointoh skrev 2016-04-14 16:52:03 följande:
Det finns tossor att köpa. Annars kan man ha ett par varma sockor.
Jag blev avbruten när jag skrev detta, så här kommer resten jag tänkte:
Alla gör såklart som de själva vill, men jag är tveksam till att sätta riktiga skor på barn som inte kan gå. Ska de bara sitta och/eller bäras är det en sak, men prova själv att ha skor på fötterna när du kryper/ålar så märker man att det kan vara ganska obehagligt. Skor är ju ofta relativt hårda och oböjliga och skär in i foten i vissa ställningar. Det finns mjuka babyskor som inte egentligen är något annat än tjusiga, lite kraftigare strumpor.
Idag var vi på 6-månaderskollen. 66cm och 6,6kg. Jag upplever henne som väldigt "medel", hon är varken lång eller kort, smal eller tjock. Jag har haft både barn som varit långa och tunga för sin ålder, och de som varit som små räkor jämfört med jämnåriga.
Däremot är hon otroligt "med" och alert (det har hon varit från första början), hon älskar att ligga på golvet och hon ålar och rullar dit hon vill. Hon står på alla fyra och gungar, så snart kommer hon nog att krypa.
Någon "riktig" mat har vi ännu inte lyckats få i henne. Hon bara spottar. Hon gillar dock att hålla i ett osötat rån och suga i sig det, så jag funderar på att redan nu stoppa en sked i handen på henne när vi matar henne.