• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • glader

Johjen, stort grattis! Hoppas dagen blir superbra!

Och vad skönt för de flesta av er att ha fått vila lite grann och sova bra inatt, det unnar jag er verkligen!

Här var natten ganska jobbig men det var inte Heddas fel. Hon sov i eget rum för första gången så jag var nog lite nervös och kollade på babyvakten hela tiden. Och när hon vaknat och ätit vid 02 kände jag mig riktigt krasslig, sliten och hade hjärtklappning, ungefär som när man har en infektion i kroppen så därför kunde jag inte sova alls. Idag känns det ungefär likadant så det är väl nån skit i kroppen.

Men Hedda verkar gilla sitt nya rum och sov snällt även om det tog tid för henne att somna igår kväll.

• villsågärna38
    johjen skrev 2015-02-02 10:39:12 följande:

Tack det är fint här! Adam sov från 21 till 03:30 och sen till 06 då han ville maratonamma till kl 07.. Sen fick sambon ta honom så jag fick sova till kl 09, så skönt. Snart ska vi ut på en liten promenad och sen in och handla lite gott till ikväll då jag fyller år idag.. Hade familjen på middag igår och ikväll blir det bara lilla familjen som firar . Så tacksam att få fira min 39 års dag som mamma! <3

Skönt att du känner dig lite piggare Villsågärna!

Kram

Oh stort grattis på födelsedagen Ja bästa presenten har du ju redan fått!! Kram
  • lelle75

Grattis på födelsedagen Johjen!

Haft en jobbig natt i vanlig ordning, bara att vänja sig, man överlever ju uppenbarligen. Det sägs att det blir bättre vid 3-4 månader, inte långt kvar nu.

Upplevde ni ngn skillnad när de var två månader, 2,5 månader och sedan när de blev tre månader?

• glader
    lelle75 skrev 2015-02-02 12:45:06 följande:

Haft en jobbig natt i vanlig ordning, bara att vänja sig, man överlever ju uppenbarligen. Det sägs att det blir bättre vid 3-4 månader, inte långt kvar nu.

Upplevde ni ngn skillnad när de var två månader, 2,5 månader och sedan när de blev tre månader?

Jag minns faktiskt inte rikitgt, allt är en enda suddig dimma... men jag minns att efter ganska exakt 3 månader vände det rejält och blev mycket bättre, kanske att det blev något bätre redan efter 2,5 månad. Så håll ut, det kommer att ordna sig även för dig och då blir livet helt annat att leva
  • johjen

Tack för alla gratulationer!

Lelle, för oss blev det bättre när Adam var runt tre månader och han hade några nätter då han sov 5-7 timmar i sträck. Men även rutinerna blev bättre och från att ha somnat mellan 22-00 somnar han nu mellan 20:30 till 21:30. Nu har han haft någon vecka då han vaknat ofta igen men i natt sov han 6 h i sträck. Så håll ut, det blir bättre även om jag förstår att det känns tufft nu. Kram

• Irma01
    johjen skrev 2015-02-02 13:22:44 följande:

Tack för alla gratulationer!

Lelle, för oss blev det bättre när Adam var runt tre månader och han hade några nätter då han sov 5-7 timmar i sträck. Men även rutinerna blev bättre och från att ha somnat mellan 22-00 somnar han nu mellan 20:30 till 21:30. Nu har han haft någon vecka då han vaknat ofta igen men i natt sov han 6 h i sträck. Så håll ut, det blir bättre även om jag förstår att det känns tufft nu. Kram

Stort grattis på din dag!!
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-02-02 12:45:06 följande:

Usch va jobbigt!! Stackars er!

Vi hade det jobbigast när hon var 4-6 veckor. När jag slutade helt med mjölk och ägg så vände det med en gång så beror ju helt på vad orsaken är. Gråter hon flera timmar (otröstligt) på kvällarna så är det ju kolik och då är ju 20 % allergiska. Är det allergi så vänder det ju inte förrän man uteslutit det de inte tål. Med stora tjejen som inte är allergisk hade vi det aldrig så jobbigt. Hon kunde ju amma ofta vissa nätter men hon sov emellan amningarna och grät ej hela kvällar så länge som vi la henne i tid och hon inte blev övertrött.

Kram
  • glader

Vet att detta varit uppe tidigare men frågar ändå - hur länge sover era små i sträck på dagarna? Hedda har nu sovit 3,5 timme, först under promenad och sen fotsättningsvis när vi kom hem... Har god lust att väcka henne men man ska ju tänka att de sover så länge de behöver...

• linnea83
    glader skrev 2015-02-02 15:59:14 följande:

Vet att detta varit uppe tidigare men frågar ändå smile5.gif - hur länge sover era små i sträck på dagarna? Hedda har nu sovit 3,5 timme, först under promenad och sen fotsättningsvis när vi kom hem... Har god lust att väcka henne men man ska ju tänka att de sover så länge de behöver...

Låt henne sova :).Charlie sov 5 timmar en em!Då ville jag också väcka och tänkte att nu somnar han aldrig på kvällen..Men han sov precis lika bra som vanligt :).Så dom sover det dom behöver helt enkelt tänker jag :).
  • Irma01
    glader skrev 2015-02-02 15:59:14 följande:

Vet att detta varit uppe tidigare men frågar ändå - hur länge sover era små i sträck på dagarna? Hedda har nu sovit 3,5 timme, först under promenad och sen fotsättningsvis när vi kom hem... Har god lust att väcka henne men man ska ju tänka att de sover så länge de behöver...

Det verkar vara väldigt olika det där!

Victor sover sällan längre än 40 min max en timme när vi är hemma. I vagnen somnar han alltid och promenerar vi två timmar sover han mestadels av promenaden.
    Men annars sover han ganska lite på dagen. Funderar på att försöka introducera en sovstund, men det känns fortfarande lite tidigt...Inte lätt! I bilen brukar han också somna direkt. 
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015