• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Irma01

Hej tjejer!

Hur mår ni idag? Här är det rätt Ok, Victor vaknade pigg som bara den kl 5 i morse och hade absolut ingen som helst lust att sova lite till...efter en stund gick hans pappa upp med honom och jag fick sova en timme, sedan bytte vi. Ganska komiskt när man kommer ner i pyjamas, halv sovandes och möts av en glad kille som har sina stora ögon vidöppna, gungar som en galning i sin babysitter och avfyrar ett stort leende när han ser en Då piggnar man till!!

Nu ligger han i babygymmet och leker, och jag har hunnit bli människa efter lite kaffe Flört.

Idag kommer en kompis på fika, och i kväll ska jag äta hos en vännina. Annars får vi se om vi försöker oss på en prommis, det är rena vinterlandet här, var länge sedan jag såg så mycket snö!

Hoppas ni får en bra dag allihopa.

Lelle, hur mår ni och hur har natten varit för er?

Kram

• glader
    Danisen skrev 2015-02-03 07:20:23 följande:

Vilken natt IGEN!! Orkar inte... hon äter hela tiden trots blockamning. Kräker och skiter med så det passerar fort. Hon är garanterat hungrig. Så idag ska jag köra och köpa ersättning och ge sista målet och se hur hon reagera. Inte okej att hon är hungrig trots amning varannan timme dygnet runt.

Hua, vilket elände! Tycker du gör helt rätt som testar ersättning ikväll. Håller tummarna för att det funkar bra Kram
  • Hoppfulla Fia

Jenkis: ja, vi har verkligen fått små närhetstörstande snuttisar och man blir ju smått galen mellan varven.

Håller på att få sugblåsor på ena tutten eftersom han inte äter utan bara snuttar och då tar han inget ordentligt grepp. Ska försöka med bröstnapp och se om han köper det :-/

Irma01: Olle blev 3mån igår och borde vara mitt i solskenet enligt bok och app men det ksn ju skilja sig så klart.

• Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2015-02-03 08:47:21 följande:

Har inte varit här på ett par dagar och ni är så produktiva

Grattis Johjen!

Skönt att du är bättre Villsågärna!

Lelle, pepp till dig!

Säkert glömt något/någon....

Den äldre generationens åsikter om skrik bl.a. känner jag igen. Det är flera som reagerat på att W samsover med mig. Att han aldrig kommer att lära sig att sova själv. Att han mår bra av att skrika o.s.v. Suck!

Eller hur Suck!!! Fast i natt när jag inte fått sova var jag benägen att hålla med och övervägde både femminuters metoden och läskiga SHN av Anna Wahlgren
  • Danisen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-03 10:26:25 följande:

Eller hur Suck!!! Fast i natt när jag inte fått sova var jag benägen att hålla med och övervägde både femminuters metoden och läskiga SHN av Anna Wahlgren

Skriker han om han inte får sutta? Maja suttar också mycket. Men äter först sen suttar hon länge. Jag låter henne sutta tills hon somnat djupt sen tar jag försiktigt bort henne. Det går oftast jätte bra . i natt vakande hon varje gång när jag skulle lägga henne i nestet. Enda som hjälper är mat och tutte... så hon har mest sovit brevid mig i natt. Hon har iaf sovit gott
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-03 08:08:40 följande:

Stort grattis i efterskott Johjen! Hoppas du hade en fin dag. Kram

Tackar!
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2015-02-03 06:44:19 följande:

johjen: Sena gratulationer!

Tack!
  • Danisen

Vi börjar nog bli lite förkylda nu med. Tror att min kropp säger ifrån av all sömnlöshet. Fick ge Maja physiomer baby mist... den är riktigt bra den rekommenderar jag skarpT. Hon Är inte täppt utan lite så rosslig då fungerar den kanon Iaf.

• johjen

Usch lider med er som inte får sova! Jag får sova några timmar i alla fall men snittar väl en 5-6 h per natt så utvilad är man ju inte direkt. Igår la vi oss sent och Adam och jag kom helt i ofas så sovit typ 4 h. I morse gick sambon upp tidigt och frågade om det var ok att han gick ut och sprang. Adam hade precis somnat efter amningen och jag tyckte att det var ok. 2 min efter sambon gick ut genom dörren vaknade han och började hålla låda så det vara bara till att gå upp. Sambon sprang en timme, strech och dusch på det och sen när han skulle ta Adam 30 min så jag kunde lägga mig och vila så somnade han, Adam alltså och jag kunde inte sova alls.. Ja så kan det gå och nu sitter jag här i soffan med en pigg bebis medan jag själv är ganska så trött. Blir att lägga sig tidigt ikväll och kanske sova en sväng på dagen om det går.

Kram på er alla kämpar!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015