• Jenkis

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!

Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!

Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!

Nalle{#emotions_dlg.flower}HjärtaBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-31 07:14
    Här är länken till vår bildtråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74775477-bildtrad-vi-som-fatt-barn-efter-ivfad-20142015

• Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Irma01
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-01 19:37:47 följande:

Hej. Ni som varit på babysim, vad har ni haft med er???

Hej!

Vi köpte ett par badbyxor som funkar i fall han bajsar i vattnet...fanns på t.e babyproffsen för 139 kr, annars har du en gångs blöjor typ 60 kr för 12 stycken.

Dessutom blöja, handduk, ombytte osv men inget annat speciellt!

Vi tycker det är så kul
  • Hoppfulla Fia
    Irma01 skrev 2015-02-01 20:49:10 följande:

Hej!

Vi köpte ett par badbyxor som funkar i fall han bajsar i vattnet...fanns på t.e babyproffsen för 139 kr, annars har du en gångs blöjor typ 60 kr för 12 stycken.

Dessutom blöja, handduk, ombytte osv men inget annat speciellt!

Vi tycker det är så kul

Va härligt att ni tycker det är roligt. Hade hoppats att Olle skulle kommit ut den värsta fasen innan vi började men det får bli som det blir. Han är en solstråle mellan varven så vi hoppas att vi kan pricka in det. Kommer att köra tidig promis i morgon och ordentligt med vila innan så han är pigg så ska det nog bli bra. Då vet jag att det inte något annat som jag borde ha kommit på att packa. Jag är rätt trög i huvudet av allt gap på dagarna.

Skönt att du mår bättre VSG och ni som inte får sova önskar jag en bra natt så ni får ladda batterierna.

Johjen: hur mår lilla Adam idag då?
  • johjen
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-01 21:46:15 följande:

Va härligt att ni tycker det är roligt. Hade hoppats att Olle skulle kommit ut den värsta fasen innan vi började men det får bli som det blir. Han är en solstråle mellan varven så vi hoppas att vi kan pricka in det. Kommer att köra tidig promis i morgon och ordentligt med vila innan så han är pigg så ska det nog bli bra. Då vet jag att det inte något annat som jag borde ha kommit på att packa. Jag är rätt trög i huvudet av allt gap på dagarna.

Skönt att du mår bättre VSG och ni som inte får sova önskar jag en bra natt så ni får ladda batterierna.

Johjen: hur mår lilla Adam idag då?

Adam mår bara fint vad vi märker. Tack för omtanken! Varit precis som vanligt idag och glad och skrattar men också lite gnällig mellan varven vilket är precis som han var innan igår. Men usch har sett bilden framför mig när han stöper i golvet flera gånger i natt och idag och ryser vid tanken att det kunde gått riktigt illa..
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-02-01 22:12:45 följande:

Adam mår bara fint vad vi märker. Tack för omtanken! Varit precis som vanligt idag och glad och skrattar men också lite gnällig mellan varven vilket är precis som han var innan igår. Men usch har sett bilden framför mig när han stöper i golvet flera gånger i natt och idag och ryser vid tanken att det kunde gått riktigt illa..

Jag förstår dig precis. Olle kastade sig bakåt när jag skulle knäppa ur han ut baby björnen och var på väg i golvet men jag höll i han och vi stod vid sängen så jag luta mig fram så han dunsa ner med huvudet på den. Vi vart lika rädda både han och jag men efter har jag också gått och tänkt på vad som skulle hänt om det hade varit på ena eller andra sättet osv. Det är nog för att man ska lära sig, biologiskt på någe vis. Tur att de är hela fortfarande våra små grabbar . Kram
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-02-01 22:12:45 följande:

Jag förstår dig precis. Olle kastade sig bakåt när jag skulle knäppa ur han ut baby björnen och var på väg i golvet men jag höll i han och vi stod vid sängen så jag luta mig fram så han dunsa ner med huvudet på den. Vi vart lika rädda både han och jag men efter har jag också gått och tänkt på vad som skulle hänt om det hade varit på ena eller andra sättet osv. Det är nog för att man ska lära sig, biologiskt på någe vis. Tur att de är hela fortfarande våra små grabbar . Kram
  • villsågärna38
    Hoppfulla Fia skrev 2015-02-01 23:06:49 följande:

Oh hjälp vilken grej!! Förstår att du blev skiträdd rent ut sagt. Men alla föräldrar råkar ut för nåt sånt förr eller senare. Vilken tur att allt gick bra! Storasyster ramlade ner från soffan en gång. Hon var ju betydligt äldre då men fortfarande bebis och vi hade en mjuk matta under och soffan var låg som tur var men jag trodde att jag skulle dö och hon med Var helt förkrossad och kände mig som en sån dålig mamma men när jag pratade med andra mammor, speciellt de som hade fler barn så förstod jag att de flesta varit med om nåt liknande. Ibland behöver man ett skrämskott också för att vara ännu mer på sin vakt. Vi lärde henne sedan jättetidigt att vända på sig och gå ner med fötterna först ifrån möbler osv så när hon började krypa så ramlade hon inte ner mer. Då satt det i ryggmärgen liksom. Ett bra tips

Kram
  • villsågärna38

Hur mår ni idag tjejer? Jag är trött men mycket piggare och med riktig matlust igen. Jätteskönt!! Lugn natt med. Jag sov från 21-07 med två amningar vilket var välbehövligt. Känner mig som ny!!

Ha en skön dag!

Kram

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-02-02 10:20:18 följande:

Hur mår ni idag tjejer? Jag är trött men mycket piggare och med riktig matlust igen. Jätteskönt!! Lugn natt med. Jag sov från 21-07 med två amningar vilket var välbehövligt. Känner mig som ny!!

Ha en skön dag!

Kram

Vad skönt att du har fått en bra natt och att du mår bättre!

Har också haft en bra natt, Victor sov från halv sju till 2 och sedan till halv sex, rena drömmen!

Ska snart iväg och köra brorsan till Arlanda, vi har haft en trevlig helg, och nu är Victor & morbror kompisar

Sedan är det inget på schema idag, skönt!

Kram
  • johjen

Ha en skön dag!

Kram

Tack det är fint här! Adam sov från 21 till 03:30 och sen till 06 då han ville maratonamma till kl 07.. Sen fick sambon ta honom så jag fick sova till kl 09, så skönt. Snart ska vi ut på en liten promenad och sen in och handla lite gott till ikväll då jag fyller år idag.. Hade familjen på middag igår och ikväll blir det bara lilla familjen som firar . Så tacksam att få fira min 39 års dag som mamma! <3

Skönt att du känner dig lite piggare Villsågärna!

Kram
  • Hoppfulla Fia

Ha en skön dag!

Kram

Skönt att du mår bättre och fått sova ordentligt. Jag är super trött. Olle sov men ville snutta hela natten så gott som och jag kunde i somna förrän strax efter 02. Och sen han han därtill legat och suckat och stönat så jag vaknat hela tiden. Törs inte stoppa i öronproppar eftersom vi sover själva och mannen på övervåningen. Men det är bara bita ihop. Håller på och försöker väcka Olle efter fm vilan så vi kan fixa oss och åka till bsbysimmet. Hoppas att han tycker det blir roligt och spännande.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015