johjen skrev 2017-02-11 14:45:44 följande:
Hej kära vänner!
Nu har det gått en månad sedan missfallet och jag börjar repa mig. Börjat nytt jobb och Adam går nu 5 dagar i veckan på förskolan så det är fullt upp. Vi har också varit sjuka i omgångar och det slår hårdast på Adam och sambon så får ta hand om dem när jag inte jobbar..
Vi vill ju egentligen ha ett syskon till Adam och de få gånger vi har haft sex sedan missfallet har vi inte skyddat oss men känner mig så kluven. Dels vill jag aldrig gå igenom det hemska som en missed abortion innebär i v 11 igen och dels mådde jag så fruktansvärt dåligt under tiden jag var gravid så jag undrar hur jag skulle klara av arbete och ta hand om Adam på bra sätt under tiden.. Kanske är det ett försvar för att försöka acceptera att vi inte kommer få något syskon till Adam som gör att jag tänker så här.. Denna våren tänker jag försöka komma i form igen fysiskt och psykiskt så får vi se sen.
Kram på er!
Kan bara berätta att jag mådde pyton hela graviditeten med sonen, det är orsaken till att det absolut inte blir fler barn för oss.
Nu gick det när vi "bara" hade ett barn så maken fick dra hela lasset hemma men båda känner att det skulle bara inte fungera om det fanns två små att ta hand om.
Det jag ville ha sagt är att även om du skulle må dåligt under graviditeten så kanske din sambo orkar dra lasset under den tiden? Något ni får prata igenom.
Vi var inte alls förberedda på att jag skulle må så dåligt så det var inget vi hade pratat om innan utan fick bara klara oss bäst det gick.