johjen skrev 2015-02-01 19:07:33 följande:
Känner igen mig delvis och tror att både mamma och svärmor blir lite provocerade ibland när jag praktiserar fri amning och de har många gånger påpekat att oj då ska han äta nu igen? Jag har sagt att forskningen gått framåt och att de gjorde efter bästa förmåga när de blev föräldrar och vad man trodde var bäst då. Tror att de, våra föräldrargenerstion tar det som att de har gjort något fel när vi vill göra annorlunda med våra barn. Du kan ju dra liknelsen med vad som har hänt med trafiksäkerheten sedan i allafall jag var liten, där har forskningen gått framåt och barn sitter inte hursomhelst i bilen längre. Vi överlevde ju att inte sitta i babyskydd och hade inte alltid bälte på sig (jag låg och sov på hatthyllan i bilen när pappa körde på motorvägen!) men forskningen har gått framåt och så skulle man ju aldrig göra idag.
Hade gjort precis likadant som du gällande om Adam blev ledsen i någon annans famn och tycker du gjorde helrätt som även försökte förklara för din pappa varför. Vill han inte förstå det eller ta det personligt så är det ju hans problem men förstår att det känns jobbigt att det ska bli tråkig stämning pga det. Det är ditt barn och du gör som du vill och vad du tror blir bäst, precis som dina föräldrar gjorde!
Kram
Hoppfulla Fia och Irma, föräldrar och svärföräldrar tror att de vet bäst då de är äldre. Har också fått höra det där, ska hon äta nu igen, grr vad det retar mig. Trots att man förklarar så är de så inskränkta så att de inte kan ta in vad vi säger. Inget att bry sig om.
Alice har mått bra i magen idag, tack och lov. Men det märks att hon är medtagen, jättetrött idag och skrattar inte så mycket. Hon brukar vara väldigt glad annars mitt lilla hjärta
Vsg - skönt att du mår bättre! Kram