Hoppfulla Fia skrev 2015-01-31 08:51:06 följande:
Har läst lite och lider med er som har barn med magont. Vi har varit väldigt förskonade från detta, peppar peppar
Här är Olle kvar i sin fas. Han blir jätte lätt arg och ledsen, bröstet funkar inte som tröst och det ända som är riktigt bra är att vars uppe och gå runt med honom mot axeln eller sitta och gunga honom i famnen. I början var det bara på kvällarna men i går vart han väldigt upprörd och ledsen även på fm och idag kom dråpslaget, han vart lika dan på första vakna passet. Vilket brukar vara det pass på dagen som han är som allra gladast. Känner att jag börjar få lite lätt panik. I början led jag med honom, å det gör jag ju fortfarande, men jag börjar tappa orken. Har fått ont i ryggen och i ena armen/axeln av allt bärande och 90% av tiden funkar i sjal/sele. Hans pappa har tyvärr jobb hela helgen så jag har ingen avlastning. Ska ringa min mamma å se om hon vill komma å hålla oss sällskap å fixa med mat och sånt för jag hinner inte laga när han ruttnar så fort. Om man ska de till faserna och hur de ligger borde han vara ur den innan eventsfasen men det stämmer ju verkligen inte. Eller är det här den nya lilla Olle ;-(
Babygym, skallra, promenera med vagnen, sitta med honom i knäet lutad mot dina lår?? Inget som funkar? Är han förkyld? Om de får ont i öronen så gråter de t ex då de ligger ner. Magont? Tror annars du kan vara säker på att det bara är en fas av nåt slag. Lovar att det inte är nya lilla Olle!!
Kram vännen
Ps. När var hans BF-datum? Hur många veckor är han beräknat från det?