Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kul med ny tråd!
Kul med ny tråd!
Nytt år, ny tråd eller vad brukar jag skriva?!
Välkommen alla som lyckats "klämma ut" era mirakel!
Här kan vi skriva om de hysteriska första veckorna, amningstider, läckande blöjor, nattningsrutiner, hur man lämnar över till partnern så man får sova, ersättning, nappar, flaskor, orakade ben (p.g.a. tidsbrist), you name it!
Lelle - läste i andra tråden att ni haft en bättre dag idag. Va skönt!! kram
Nu vet jag ju att det kan vara ettkänsligt ämne var man placerar babyskyddet i bilen men om man har en liten som inte gillar att åka bil så kan det vara skönt med framsätet istället. Lovisa har inte gillat babyskyddet och bilen direkt senaste månaden och har vid ett par resor gallskrikit hela vägen. Inte kul alls ochvoerhört stressande Vi har placerat henne fram nu och då jag håller henne i handen blir hon lugn och skriker inte längre. Har automat så det funkar utan att vara trafikfarligt Hon får även hålla i en skallra och har en liten mobil att titta på. Vi kör också filt och varm kofta om vi sätter oss i en varm bil. Finns jättemkt fina koftor för små bebistjejer som är utan huva
Ang promenad lelle så testa Babybjörn istället kanske?
Kram
Hej tjejer! Skrev ett inlägg innan men det försvann visst
Hedda är jätteförkyld så det är lite jobbigt med snor, rossel och hosta. Trots det sov hon från 22 till 05.30 utan matning men sen kunde hon inte somna om pga hosta och nästäppa. Dock sov hon ett långt pass på dagen.
Lelle - hur var natten för er?
Somna vid bröstet varje kväll inför natten, bra eller dåligt?
Här har jag kört med lite terapi för Lovisa då jag vill att hon ska gilla babyskyddet igen och nåt har hänt för de senaste dagarna så har hon inte skrikit. Hon har fått åka utan overall med bara filt på. Har en liten speldosanalle (den vi fick med vagnen från Babyplus i Holland - nån mer?) som spelar och hon har mobil och skallra. Verkar vara kul att ligga där igen. Puh!!!
Ybertröttmorsa.se här. Alice ville inte alls komma till tro igårkväll och ville inte ha bröstet förrän vid 2-tiden. Vi båda var vakna för att sambon skulle ta första passet i samma rum med henne. Pappa somnade strax innan Alice och när jag lade ner i Alice i sin säng så somnade jag av misstag innan jag hann byta rum. Vaknade tre, minns inte ngt och var helt borta och bytte rum. Innan hade hon ammat mycket och länge, hon kräktes rejält efter det. Tror att hon har svårt att komma till ro om hon äter för mycket, har ni upplevt liknande?
Fick bara sova knappt två timmar själv, jag som var så utmattad eller är fortfarande..
Läkaren har rekommenderat Nezeril för barn över två år, vet ej om jag ska våga ta det, vad tycker ni? Har inte hunnit läsa på ännu.
Nu måste det vända snart.
Vilken tid tycker ni att vi ska börja med nattningsrutinerna? Vill ju gärna att hon ska somna senast vid 22:00. Om man börjar tidigt så får man hålla på flera timmar vilket är så himla frustrerande. Sååå trööttt nu, urk!