Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :)
Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år.
Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :)
Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år.
Hej! Här har det hänt grejer! Välkomna ni nya och grattis till plussen! Vad spännande!
På tal om åldersskillnad mellan barnen och Med risk för att trampa någon på tårna så är jag så glad över att inte ha en 2,5 åring och en nyfödd. När sonen var 2,5 kom lilla syster, mitt i värsta trotsåldern och husrenovering. Nu när dottern är 3 inser jag vilken otroligt rolig ålder det är - om man har energi att njuta av den. Förhoppningsvis blir dotterns ca 4 år när trean kommer.
Min största flicka blir 7 i maj och min minsta blir 4 i november.
Mina barn är 3 och 1. När lillen kom var den äldsta 2 år 3 månader. Och det tyckte jag var helt perfekt! inga problem under amningen och jag ammade konstant den första månaden. Inga större utbrott eller trots. Så för oss kunde det inte ha blivit bättre. Beroende på när det tar sig nu så borde det bli liknande åldersskillnad mellan tvåan och trean och hoppas det kommer bli lika lyckat som första gången
på nått vis känns de som de kommer bli ännu lättare. Ettan och tvåan kommer ju ha varandra när jag tex ammar. Men man ska väl inte ta nått för givet :-P
Men kan tillägga att de 15 timmar storebror har på förskolan varje vecka är guld värda!
Lite funderingar såhär på fredagseftermiddagen. Har alldeles för mycket fritid båda barnen är hos kompisar och leker.
Jag funderar på när man ska berätta för barnen att de ska få ett syskon. Är sugen på att göra det nu redan, samtidigt tänker jag att det kan bli jobbigt om det blir missfall.
Och andra nära och kära? Vi ska fira påsken med min mans föräldrar och syskon, flera dagar. Jag brukar i vanliga fall dricka vin till maten och jag älskar ostar och gravlax, det är liksom nummer 1 på påskbuffén.
Känner mig kluven i frågan. Sen vill jag att barnen ska veta innan andra får veta i och med att de är så stora.
Blev långt och svamligt det här kanske nån av er som har funderingar?
Det är sån tabu på att berätta innan v12. Jag förstår inte riktigt varför. Eller jag förstår ju att det blir jobbigt varje gång någon frågar om graviditeten och ett missfall inträffat som de inte vet om. Men samtidigt så är man ju gravid och ska kunna njuta av det, berätta för nära och kära och kunna njuta av tiden istället för att dölja och ljuga för att hålla det hemligt. Man väntar barn, inte missfall. Sen om man har oturen att få missfall, ja då får man ta det då.
Med andra barnet kunde vi inte hålla hemligt, jag fick mage tidigt och sen så ville jag redan från början skrika ut att jag var gravid
Ja syoss det är sant som du säger. Jag vill ju egentligen skrika ut till hela världen en vecka till sen kan jag nog inte hålla mig!
Lite funderingar såhär på fredagseftermiddagen. Har alldeles för mycket fritid båda barnen är hos kompisar och leker.
Jag funderar på när man ska berätta för barnen att de ska få ett syskon. Är sugen på att göra det nu redan, samtidigt tänker jag att det kan bli jobbigt om det blir missfall.
Och andra nära och kära? Vi ska fira påsken med min mans föräldrar och syskon, flera dagar. Jag brukar i vanliga fall dricka vin till maten och jag älskar ostar och gravlax, det är liksom nummer 1 på påskbuffén.
Känner mig kluven i frågan. Sen vill jag att barnen ska veta innan andra får veta i och med att de är så stora.
Blev långt och svamligt det här kanske nån av er som har funderingar?
Här hoppar jag in! Har en dotter född -07 och en född -14. Planerar för att börja försöka igen i slutet av sommaren, så jag ska börja med folsyra nu. Tanka upp sig lite =) Det blir då (beroende på hur lång tid det tar innan jag blir gravid) ungefär 2 år mellan de yngsta. Lite nervös, då jag inte riktigt kommit tillbaka rent fysiskt än, men jag tror det kommer bli toppen! =D