• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • WiMe06

Nu är det mest bara tomt. Är rätt så övertygad om att jag fick missfall igår. Har ju blött sen förra fredagen men igår em fick jag jätteont i magen och det började komma mörkare blod som var som segt slem med lite koagler i. Idag känns magen helt platt och tom och likadant med brösten. Har fortfarande lite molande värk men det är hanterbart.

Väntar på samtal från gyn.mott. för att se om jag kan få en tid för undersökning idag så allt kommit ut som det ska. Ursäkta om informationen är för känslig.

• Nummer tre
    WiMe06 skrev 2015-04-10 09:55:12 följande:

Nu är det mest bara tomt. Är rätt så övertygad om att jag fick missfall igår. Har ju blött sen förra fredagen men igår em fick jag jätteont i magen och det började komma mörkare blod som var som segt slem med lite koagler i. Idag känns magen helt platt och tom och likadant med brösten. Har fortfarande lite molande värk men det är hanterbart.

Väntar på samtal från gyn.mott. för att se om jag kan få en tid för undersökning idag så allt kommit ut som det ska. Ursäkta om informationen är för känslig.

Usch vad tråkigt!

Hoppas du får tid att kolla upp det. Ovissheten är ju så jobbig. Jag bokade tid privat, fick en tid snabbt. Även om det är jobbigt så vill man ju veta.
  • WiMe06

Blir så trött på denna svenska sjukvård, har fortfarande inte blivit uppringd av gyn så testade att ringa igen, men då var kön fylld för idag, det är ju ett skämt.

Ringde en privat gyn.mott här istället men dem hade bara telefontid till kl. 10. Med andra ord får man inte ha några besvär efter klockan 10 i det här landet. Ska man behöva gå hela helgen nu då och undra.

• momsan

Måste fråga er i tråden: känner ni att era kroppar har återhämtat sig efter era 2 föregående graviditeter? Våra barn fyller 5 och 3 i sommar och jag kämpar fortfarande med svag bäckenbotten och kniiiiiper mycket! Det är egentligen enda anledningen till att jag tvekar så mycket inför nr 3...

• minahjärtan0609

Momsan- jag är återställd sedan flera år. Är nog väldigt olika det där.

Hur gamla är ni andra? Jag börjar bli orolig att jag har åldern emot mig. Är 35 och jag vet ju att missfallsrisken ökar liksom svårigheter att bli gravid. Vill så gärna ha detta tredje barn så jag kan inte tänka mig annat. Men snart ägglossning tror jag och mot nya försök.

Nej va tråkigt för dig!

WiMe06 skrev 2015-04-10 09:55:12 följande:

• Nummer tre
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-10 12:21:06 följande:

Momsan- jag är återställd sedan flera år. Är nog väldigt olika det där.

Hur gamla är ni andra? Jag börjar bli orolig att jag har åldern emot mig. Är 35 och jag vet ju att missfallsrisken ökar liksom svårigheter att bli gravid. Vill så gärna ha detta tredje barn så jag kan inte tänka mig annat. Men snart ägglossning tror jag och mot nya försök.

Nej va tråkigt för dig!

Jag är 34 och kroppen har i princip återhämtat sig. Det jag kan känna av ibland är ryggen. Båda barnen har fötts med ansiktet uppåt och något har hänt med ryggen (som jag ej kollat upp). Hoppar jag högt på studsmatta eller liknande så kan jag kissa ner mig lite men inte värre än så .
  • WiMe06

Nu är det fastställt, fick en tid hos en privat gyndoktor, och han kunde inte se något. Känns bra att veta iallafall. Så nu kan jag känna mig lugn inför helgen.

Gällande att vara återställd så känner jag mig också återställd efter dem två första grav. Men om jag också hoppas högt på studsmatta och slappnar av så kan det komma några droppar Jag är 27.

• NellieMeja

Ååå blir knäpp på mig själv genom att gå känna efter symtom. När jag vet med mig och från mina förra gravidte ter att jag inte har känt av att jag har varit gravid från och med v14 någonting då foglossningen startade.

• momsan

Skönt att höra att ni är fler som har "små kroppsliga minnen" av grav. Jag längtar så efter att kunna komma igång ordentligt med löpningen igen. Sprang 6 km i onsdags, kändes rätt ok (första ggn på några år!), men efteråt så kunde jag inte hålla mina knipkulor lika länge som vanligt, så det kändes att det slet på kroppen.
    Kan inte riktigt bestämma mig för om det är lika bra att bli gravid nu igen "när kroppen ändå är sargad", eller om man ska låta den bli helt återställd först ð???

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)