• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • sladda
    barnlägtan skrev 2015-04-12 15:44:26 följande:

lite ömma bröst, inte så lite heller men brukar ha så strax innan mens. Skillnaden att när jag varit gravid så har brösten fortsätta att göra ont när jag passerat bim. Det som jag är lite fundersam på är att det drar lite i ligamenten vid hastiga rörelser och när jag nyser typ. Får även springa på toa hela tiden. Men är jag gravid nu är det väl för bra för att vara sant. Inte nog att vi har haft svårt tidigare så har jag problem med sköldkörteln. Men man får försöka tänka positivt

Håller tummarna för er :)
  • Daz

Bim på lördag. Tog ett tidigt test idag på Bim-5, visade negativt (såklart!!).

Med andra barnet testade jag positivt på Bim-3. Jag får hålla mig till onsdag och testa igen. Heller helt enkelt bara vänta å se om mensen kommer på lördag eller ej.

Hur går det för er andra? När har ni BIM?

• WiMe06

Väntar fortfarande på att sluta blöda efter MF.

Fick hem ÄL-test idag så man kanske jan GA lite koll på hur kroppen återställer sig.

• minahjärtan0609

Jag inväntar ägglossning för att kunna bestämma bim. Jag vet inte om kroppen samarbetar med mig efter missfallet men jag tror det det känns som om ägglossning är på gång, skulle säga i morgon. Detta baserat enbart på flytningar, börjar ta äl-test i em.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-14 06:36:33 följande:

Jag inväntar ägglossning för att kunna bestämma bim. Jag vet inte om kroppen samarbetar med mig efter missfallet men jag tror det smile1.gif det känns som om ägglossning är på gång, skulle säga i morgon. Detta baserat enbart på flytningar, börjar ta äl-test i em.

Vad skönt om din kropp samarbetar med dig.

Hur såg ÄL testet ut?!

Mina blödningar har nog äntligen upphört nu efter missfallet. Så jag får helt enkelt vänta och se när ÄL kan bli för mig. Om kroppen nu vill..
  • barnlägtan

Fortfarande tokömma bröst, har haft molvärk i magen till och från och ligamenten drar fortfarande vid hastiga rörelser. Bim -1 idag. Hoppet är det sista som sviker än. Hur ligger ni andra till? Symptom?

• WiMe06
    barnlägtan skrev 2015-04-14 15:15:03 följande:

Fortfarande tokömma bröst, har haft molvärk i magen till och från och ligamenten drar fortfarande vid hastiga rörelser. Bim -1 idag. Hoppet är det sista som sviker än. Hur ligger ni andra till? Symptom?

Hoppas på positivt test för er, har du testat eller väntar du till efter bim?
  • barnlägtan

Hade inget gravtest hemma så tog ett äl- test. Har hört överallt att de kan ge utslag på graviditet. Men det visade negativt, tror ni man kan vara gravid ändå?

• WiMe06
    barnlägtan skrev 2015-04-14 18:51:22 följande:

Wime06 - hade du gått långt innan du fick missfallet?

Nej, hade precis gått in i v 6. Så inte särskilt långt.

Har också läst att äl test kan visa positivt på grav.hormon men vet inte alls hur pass man kan lita på att det stämmer. Det kanske behövs mer hormon för att ÄL test ska ge utslag på grav än vad som krävs för att ett grav.test ska ge utslag??
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)