Inlägg från: villbligravid88 |Visa alla inlägg
  • villbligravid88

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Här hoppar jag in! Har en dotter född -07 och en född -14. Planerar för att börja försöka igen i slutet av sommaren, så jag ska börja med folsyra nu. Tanka upp sig lite =) Det blir då (beroende på hur lång tid det tar innan jag blir gravid) ungefär 2 år mellan de yngsta. Lite nervös, då jag inte riktigt kommit tillbaka rent fysiskt än, men jag tror det kommer bli toppen! =D

• villbligravid88

Spännande för alla som väntar BIM och ÄL i dagarna! Vi ska ju egentligen inte börja försöka förrän mot slutet av sommaren, men jag börjar bli alldeles för sugen för mitt eget bästa =P Minstingen är ju bara 9 månader men jag vill nu nu nu! =) Och omöjligt är det inte att det blir, för vi skyddar oss inte. Men det ger ju utrymme för att hoppas att det blir och besvikelse när det inte blir. Ger hintar till gubben hela tiden att det nog är dags att köra redan nu =D

• villbligravid88

Vi skulle börja försöka nu i augusti, men så har jag fått nytt jobb från 1/9 och så letar vi efter större boende. Bor nu 4 personer i en 2,5a. Kollade med banken och om trean kommer innan vi hittat något sjunker lånelöftet med 500 000 rakt av =S Blir så ledsen, men det är väl bara att prioritera och ta saker i "rätt" ordning...

• villbligravid88

Hej igen!
    Det har varit en del turer fram och tillbaka för oss. Vi skulle egentligen börja försöka igen i slutet av sommaren. Men så fick jag nytt jobb, vi har flyttat och stökat på massor så det har inte känts som ett bra läge. Bestämde i förra veckan att nu kör vi! Kan inte vänta på att precis allt ska klaffa. Känns så sjukt spännande och roligt!! Har en 8- åring och en 1- åring så vi har inte testat det här med flera småbarn samtidigt =P
    Med 1- åringen plussade jag 12/12 2013, så vi hoppas det blir något liknande den här gången!
    Har varit gravid 4 gånger hittills:
    1a: gravid på 2a försöket
    2a: gravid utan att riktigt försöka, fick avbryta i vecka 20 då lilla A var svårt missbildad
    3e: gravid efter 2:a försöket men slutade i missfall (ofostrig graviditet)
    4e: gravid direkt efter missfallet, ingen mens emellan.
    Så nu håller vi alla tummar och tår för att det går vägen med en gång och att den lilla stannar kvar.

• villbligravid88
    E som i Elin skrev 2015-11-11 18:49:13 följande:

Välkommen "villbligravid88"

Det låter fruktansvärt jobbigt att behöva avbryta i v 20! Då önskar man ju hellre att kroppen ser till att det blir ett tidigt missfall.

Tack så mycket!

Ja det var en riktigt jobbig period efter det. Gjorde utredning med en gång och den visade inga som helst indikationer på ärftlighet, utan det var en helt slumpmässig genetisk avvikelse. Så risken att ett barn till råkar ut för det är väldigt liten.
  • villbligravid88
    mariatheresia skrev 2015-11-16 23:50:21 följande:

Min kropp spelar mig ett spratt. Bim idag men redan i fredags röriga på pappret och klarat mig med trosskydd i 4 dagar nu men normalt efter 2 dagar har jag syndafloden och måste byta en gång i timmen + äta cyklo f för att inte natten ska bli bara toaspring. Jobbigt men nu ja den e helt väck. Ska testa imorgon så får vi se

Jobbigt när kroppen gör så där!
    Jag har också väldigt rikliga blödningar (och långvariga - runt 8-10 dagar på 28-30 dagars cykel...) Men jag tänkte på att du skriver att du tar Cyklo F, som är svindyra. Du kan få samma läkemedel på recept av din husläkare på vårdcentralen =)
    Orkide skrev 2015-11-17 11:13:40 följande:

Idag var jag på gyn och tydligen är inte allt ute efter missfallet.. Så fått tabletter att ta nu, återbesök måndag. Är inte allt ute då blir det skrapning. Vill bara gå vidare!!!

Men fasen vad mycket du fått gå igenom =( Hoppas verkligen att allt kommer ut med tabletterna och håller tummarna för att det tar sig igen efter att det är klart! Jag hade den turen med minstingen, hon blev till direkt efter ett missfall, ingen mens mellan =)

• villbligravid88
    mariatheresia skrev 2015-11-18 21:38:37 följande:

Jag har hittat ett likvärdigt läkemedel som cyklo f och tar dem bara inför natten faktiskt. Min cykel är ca 28 dagar varav mens 6 dagar och då är 3 dagar riktiga floder, att byta binda varje timme e så drygt

Får kämpa på med försöken ett tag till sen kanske jag får göra något åt blödandet. Min mamma fick operera bort äggstockar tidigt pga cystor och hade då mycket problem och var nöjd med sina 2 barn.

Jag tar som mest 12 tabletter utspridda på hela dygnet och det gör att jag kan avvakta med toabesöken till ca var 3 timme. Fick dem för inte så länge sedan och i samband med det en remiss för utredning på gynmottagningen. Får se om jag hinner bli utredd innan graviditet. De har ganska lång kö just nu.
    Min mamma har precis tagit bort sin livmoder pga att hon haft så rikliga och smärtsamma blödningar (ca 18 dagar) och hon var som mig när hon var yngre. Vill inte råka hamna där om man kan undvika det...
  • villbligravid88
    mariatheresia skrev 2015-11-19 06:34:23 följande:

Jag blöder ju inte så många dagar men min mamma hade som din och min syster har lika fast än så länge inte heller mer än ca 5 dagar. Jag snålar lite därför jag inte tar så många men borde ta mitt på dagen egentligen. Ska ge bebisverkstan några månader till, är 41 så kanske redan kört för en trea men blir det inget närmsta halvåret ska jag kolla upp åtgärder för blödningarna. Hade hormonspiral innan och det var skönt för blödde inte mer än att det räckte med trosskydd varje månad.

Håller tummarna för att det blir en liten till innan halvåret har gått =)

Här omkring säger de att hormonspiral är förstahandsalternativet. Men jag har testat och fick motsatt effekt tyvärr... Så jag väntar och väntar, har till och med ringt och sagt att jag kan ta återbudstider =P
  • villbligravid88
    Drömmer om tre skrev 2015-11-24 21:51:20 följande:

Nytt test i kväll (BIM på lördag eller söndag) Känns som det faktiskt blivit nåt denna gång! Jippie!!

Grattis!!!

Kan någon lägga till mig också i BIM-listan? Bör vara kring 7-9 december, första försöket.
  • villbligravid88
    sommarblomma1 skrev 2015-11-26 06:17:56 följande:

Det var starkare idag och nilu behövde man inte anstränga sig för att se strecket. Jag tror nog att jag är gravid :)

Grattis!!
  • villbligravid88

Här är nog mensen på ingång =( Och trots att det bara var första försöket känner jag mig så misslyckad! =,( Har aldrig blivit gravid på första försöket förut heller, men jag har lagt om livsstil, tränar regelbundet och äter mycket bättre mat, än jag någonsin tidigare gjort och trodde väl någonstans att det skulle påverka till det bättre...
    Men inte deppa ihop. I morgon gifter vi oss!!! =D

• villbligravid88

Jag känner att jag bara dyker in som gubben i lådan i den här gruppen och läser ikapp mig med jämna mellanrum. Grattis till er som plussat! Och pepp och hopp till er som försöker =)
    Jag plussade på nyårsafton, BIM -3, ett starkt och tydligt plus. Känner inte av några som helst symtom än och är rädd för missfall, men försöker lugna mig och ta det som det kommer.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)