• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • Hjalmarsmamma
    Neprome skrev 2015-03-18 20:35:18 följande:
    Kände nästan direkt skillnad i min kropp när spiralen va borta. Precis som du beskriver, fri. Min kropp blev helt klart nöjd, hehe. Vi skyddar oss just nu, men vi skall snart börja på riktigt. När ska ni börja försöka?
    Tanken är att vi ska börja försöka om en månad när "risken" att få ytterligare ett decemberbarn är över. Så egentligen var tanken att jag skulle ta ut spiralen efter mensen i april men nu blev det som sagt av sig självt lite tidigare.

Skönt, fritt och härligt men samtidigt lite jobbigt att tänka till nu (efter som att vi inte vill bli gravida riktigt än).

Jag borde ha Äl nu på tisdag enligt mina och min apps beräkningar så nu behöver vi ta det försiktigt under några dagar.

Igår hade vi dock oskyddat sex vilket innebär att det eventuellt skulle kunna finnas nån liten levande spermie på plats när ägget släpper. Men sannolikheten att det skulle bli något av det är kanske inte så stor...

Den som lever får se. Skulle det bli något är barnet självklart i så fall välkommet även om planeringen inte är helt 100 ;)
  • Nummer tre

Fick idag en konstig metallsmak i munnen. Riktigt äckligt! Har jag aldrig upplevt under mina tidigare graviditeter.. Känns för tidigt för att få symptom bara. Hade ÄL i onsdags.

• Zesssan
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-21 06:44:43 följande:

Jippi!!!

Grattis!!! kul . :)
  • Syoss
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-21 19:42:59 följande:

Tack alla. Kan inte riktigt fatta att det är sant. Känner egentligen ingenting förutom att jag mår väldigt bra

När är/var bim?
  • Orkide

Tog ut min spiral i fredags och har fått en blödning idag. Ska inte ha mens förrän om 9 dagar. Någon som vet om det är normalt eller inte?

• WiMe06
    Orkide skrev 2015-03-22 08:53:55 följande:

Tog ut min spiral i fredags och har fått en blödning idag. Ska inte ha mens förrän om 9 dagar. Någon som vet om det är normalt eller inte?

Vad jag förstått så är det många som får en blödning när dem tagit ut sin spiral, jag fick dock ingen när jag tog ut min.

Grattis till alla som plussat här inne.

Jag hade beräknad ÄL i torsdag och har haft sex både innan och efter. Så jag hoppas vi prickat rätt. BIM är den 31 om jag räknat rätt. Kan inte låta bli att oroa mig om vi missat ÄL. Nu ligger mannen sjuk i feber så det blir inget sex nu. Så hoppas hoppas. Annars får vi bara försöka igen nästa månad.
  • Riolina
    Carolina01 skrev 2015-03-21 09:16:36 följande:

Grattis till positivt test!

Jag ska försöka boka tid för att ta ut spiralen nu i slutet av mars... Någon som vet om cykeln blir rubbad när man tar ut en kopparspiral eller om den fortsätter som tidigare... Alltså om man har äl samma tid som alltid? Tänkte ta ut spiralen efter mensen nu i Mats som borde komma om några dagar...

Jag tog ut min kopparspiral i februari och hade slutat blöda dagen innan. Försökte bli gravid men mensen kom punktligt på bim i mars, så min cykel förändrades inget. Inga mellanblödningar eller andra besvär. Har inte använt äl-test så hur äl är vet jag inte. Lycka till!
  • E som i Elin

Hej! Här har det hänt grejer! Välkomna ni nya och grattis till plussen! Vad spännande!

På tal om åldersskillnad mellan barnen och Med risk för att trampa någon på tårna så är jag så glad över att inte ha en 2,5 åring och en nyfödd. När sonen var 2,5 kom lilla syster, mitt i värsta trotsåldern och husrenovering. Nu när dottern är 3 inser jag vilken otroligt rolig ålder det är - om man har energi att njuta av den. Förhoppningsvis blir dotterns ca 4 år när trean kommer.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)