Inlägg från: Nummer tre |Visa alla inlägg
  • Nummer tre

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Vi planerar också en sladdis jag har två barn sen innan som är födda 06 och 09. Mannen har tre större barn som är 16,21 & 23 :-O. Jag blir 34 men han är 14 år äldre så känner mig lite stressad pga det. Velade mycket fram och tillbaka om vi skulle skaffa barn tillsammans eller inte men längtan var så stark.

• Nummer tre
    CatarinaOGP skrev 2015-03-18 09:30:24 följande:
    Testade mig nyss... positivt! :)
    Grattis!!! Spännande Jag hoppas också på ett positivt resultat den här månaden! Hade missfall förra så hoppas att det ligger nåt i att man lättare blir gravid månaden efter..
  • Nummer tre
    lotie skrev 2015-03-18 12:49:52 följande:

Jaaaa:) vilken lycka, tredje gången gillt!

Man vill ju skrika till hela världen att man är gravid men vi vill gärna hålla det hemligt denna gången. Har inte gått tidigare då jag spytt i v 6 redan. Mår redan illa men hjälper att äta Hela tiden:)

Hoppas graviditeten och förlossningen också går bra denna gången!! phpJDbgbY95636.jpg

Grattis . Gravid 1-2 betyder det att det var några dagar kvar till bim när du testade?
  • Nummer tre
    Carolina01 skrev 2015-03-21 09:16:36 följande:

Grattis till positivt test!

Jag ska försöka boka tid för att ta ut spiralen nu i slutet av mars... Någon som vet om cykeln blir rubbad när man tar ut en kopparspiral eller om den fortsätter som tidigare... Alltså om man har äl samma tid som alltid? Tänkte ta ut spiralen efter mensen nu i Mats som borde komma om några dagar...

Det ska komma igång som vanligt eftersom det inte är några hormoner som spökar till det när man har kopparspiral
  • Nummer tre

Fick idag en konstig metallsmak i munnen. Riktigt äckligt! Har jag aldrig upplevt under mina tidigare graviditeter.. Känns för tidigt för att få symptom bara. Hade ÄL i onsdags.

• Nummer tre
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-23 09:51:53 följande:

Vi kommer att ha två skolbarn när bebis kommer och jag tycker det ska bli helt underbart! Det kommer att finnas gott om tid att mysa med bebis och de stora barnen får mycket hemmatid då de inte kommer gå på fritids. Barnen vet inget ännu men de har länge önskat sig ett syskon så de kommer nog bli jätteglada.

Mina barn är också födda 06 & 09 och jag tänker precis likadant. Är ju inte gravid (vad jag vet) än, men inom kort förhoppningsvis
  • Nummer tre
    minahjärtan0609 skrev 2015-03-27 15:25:21 följande:

Lite funderingar såhär på fredagseftermiddagen. Har alldeles för mycket fritid smile1.gif båda barnen är hos kompisar och leker.

Jag funderar på när man ska berätta för barnen att de ska få ett syskon. Är sugen på att göra det nu redan, samtidigt tänker jag att det kan bli jobbigt om det blir missfall.

Och andra nära och kära? Vi ska fira påsken med min mans föräldrar och syskon, flera dagar. Jag brukar i vanliga fall dricka vin till maten och jag älskar ostar och gravlax, det är liksom nummer 1 på påskbuffén.

Känner mig kluven i frågan. Sen vill jag att barnen ska veta innan andra får veta i och med att de är så stora.

Blev långt och svamligt det här smile1.gif kanske nån av er som har funderingar?

Jag hade berättat för barnen. De vuxna släktingarna kommer säkert att misstänka något och fråga. Jag hade precis som du velat berätta för barnen först. När de är så stora så förstår de jag kommer också ha svårt att hålla mig och har heller aldrig förstått varför man måste vänta till v. 12.. Får man missfall så kan det kanske vara skönt att folk vet om varför man är lite nere.
  • Nummer tre
    Elyssa81 skrev 2015-03-31 18:29:44 följande:

Jag har alla symtom man kan få typ. Kraftigt illamående, trötthet, skitstor mage redan, fast jag är ganska smal i grunden. Har gått upp två BH storlekar redan. Är i v 8 och är livrädd för tvillingar.

Nu är det nervigt här tror att jag har BIM idag. Hann bara få mens en gång efter pillerstopp sen mf så svårt att ha riktig koll på mensen, men idag är det dag 28 efter mf. Än så länge håller sig mensen borta! Har inte samma symptom som innan mf då jag hade jättespända, ömma bröst. Nu har jag istället massor av vita flytningar och metallsmak men inga spända bröst.. Vet inte vad jag ska tro, men ska nog testa när jag kommer hem ikväll
  • Nummer tre
    WiMe06 skrev 2015-04-01 20:48:28 följande:
    Tänkte köpa test imorgon och testa fredag morgon om den fortfarande inte dykt upp då, har inga test hemma nu (varför man nu inte köpt hem det min nöt) och man bör nästan testa morgon va? Den har inte dykt upp än iallafall.
    Spännande!!!

Jag var så övertygad om att jag var gravid men testet visar blankt . Har stark metallsmak i munnen så har inte gett upp än. Tänker att ÄL kanske var senare än jag trodde. Eller så griper jag efter halmstrån.

Håller tummarna för dig! Jag ska försöka vänta två dagar nu innan jag testar igen, men har massa test hemma så det är svårt
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)