• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • Otåliglängtan

Fia88: Ok. Förstår att du vill vänta, kan ju vara väldigt svårt att förklara för barn om något mot all förmodan skulle gå fel! Håller alla tummar å tår för att det går lika bra den här gången som med er dotter!

LitetFrö: Grattis och välkommen :)

• Mysk
    Fia88 skrev 2015-01-16 09:25:05 följande:
    Okej tack för svaret smile1.gif

Nja alltså innan första barnet så hade jag nåt som kallas för mola/druvbörd. Istället för att ett barn växte i magen så hade jag fullt med små tumörer i livmodern smile4.gif

Så när det hade tagits bort och jag blev gravid igen så fick dom kolla mig med vul och ul flera gånger fram till v 13 ungefär. sen gjordes inget mer så jag antar att det sista var rul där i vecka 12-13.

Antar att jag kommer få kollas denna graviditeten också flera gånger men tänkte bara vilken vecka rul var smile1.gif hade passat så bra att berätta på dotterns födelsedag som är i mars. Tänkte skaffa en tröja som det står "storasyster" på smile1.gif

Men vill inte säga till någon innan jag vet att allt är bra därinne smile1.gif
    När fyller din dotter? Vår son blir 1 12 Mars :)

Vart hittar man sånna tröjor :)?
  • Stellastar

Hallå. Hoppar gärna in här. Plussade för en vecka sen. Har en son innan son blir 2 i sommar.otroligt spännande att vara gravid igen. Hoppas bara allt går vägen! Har en jobbig oroande känsla. Hoppas det går över snart!

• mammamalin
    LitetFrö skrev 2015-01-16 20:21:30 följande:

Hejsan!
    Jag vill gärna hänga med er fina mammor här i tråden!
    Fick plus i tisdags, ca bim+2. Bf nånstans runt 21 september. Det blir vårt andra barn, har en pojke, Theo, som är 19 månader. Vi vill gärna ha ganska tätt mellan barnen och är så glad att det gick fortare denna gången.
    Har inte så mycket symptom, har haft lite molvärk, är tröttare och har redan känt av vad jag tror är foglossning (!) hua.
    Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg än, men det ska jag göra.
    Ha en skön fredagskväll!

Hej och välkommen! :)

Kul, jag har också bf kring den 21 september och har EXAKT samma symptom som dig. Hoppas för vår skull att vi slipper foglossningen än på länge. För antar att  du som jag hade elak sådan förra graviditeten, om du redan känner av den :(

• marianilssoon1
    Fia88 skrev 2015-01-16 09:25:05 följande:
    Okej tack för svaret

Nja alltså innan första barnet så hade jag nåt som kallas för mola/druvbörd. Istället för att ett barn växte i magen så hade jag fullt med små tumörer i livmodern

Så när det hade tagits bort och jag blev gravid igen så fick dom kolla mig med vul och ul flera gånger fram till v 13 ungefär. sen gjordes inget mer så jag antar att det sista var rul där i vecka 12-13.

Antar att jag kommer få kollas denna graviditeten också flera gånger men tänkte bara vilken vecka rul var hade passat så bra att berätta på dotterns födelsedag som är i mars. Tänkte skaffa en tröja som det står "storasyster" på

Men vill inte säga till någon innan jag vet att allt är bra därinne
    Vad skönt att här finns någon annan som varit med om samma sak.
    Jag har en son på snart fem år. Skulle h syskon till honom men fick då druvbörd där min då hann sprida sig till lungorna (12 metastaser). Fick gå på cellgifter i 5 månader=(
    Är nu gravid igen och ska på ul i vecka8. Hoppas så att det är en bebis.
    Va det bara extrakoller till v 13? hur många ul fick du göra extra?

• Fia88
    marianilssoon1 skrev 2015-01-17 18:20:00 följande:

Vad skönt att här finns någon annan som varit med om samma sak.

Jag har en son på snart fem år. Skulle h syskon till honom men fick då druvbörd där min då hann sprida sig till lungorna (12 metastaser). Fick gå på cellgifter i 5 månader=(

Är nu gravid igen och ska på ul i vecka8. Hoppas så att det är en bebis.

Va det bara extrakoller till v 13? hur många ul fick du göra extra?

Usch va tråkigt att det spred sig

Men lycka att du nu är gravid och hoppas att allt är som det ska

Jag fick göra ul först i V8 sen i v10 och igen i 12-13.

Sen gjorde jag ett privat mycket senare för att ta reda på kön
  • Fia88
    Mysk skrev 2015-01-16 23:18:29 följande:

När fyller din dotter? Vår son blir 1 12 Mars :)

Vart hittar man sånna tröjor :)?

10 mars fyller hon 1 år Ska ha kalaset helgen därpå och har då gått in i v13.

Hittade när jag googlade runt, kommer inte ihåg vad sidan hette riktigt men typ gulliga grodan eller liknande
  • marianilssoon1
    Fia88 skrev 2015-01-17 19:14:33 följande:
    Usch va tråkigt att det spred sig

Men lycka att du nu är gravid och hoppas att allt är som det ska

Jag fick göra ul först i V8 sen i v10 och igen i 12-13.

Sen gjorde jag ett privat mycket senare för att ta reda på kön
    Aha skönt att dom håller koll på en=)

Får se om dom ser något hjärtljud i v 8, då jag "bara gått 7 fulla veckor och två dagar". Tiden går långsamt till de n2 februari;)
    När skulle du göra ul?
  • Anni Me

Är det någon mer som drömmer mycket nu? Jag drömmer väldigt konstiga och ofta rätt obehagliga drömmar just nu. Inga drömmar om graviditeten, men massa andra drömmar

• februaribebis 2014

Hej på er!

Jag hänger också med här. Har en dotter som blir ett år i mars och väntar nu tvåan med bf 7 sept. Spännande ????

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet