• Mysk

BF September 2015 Andra barnet

Jag hoppar gärna in här! Plussade igår. Bf enligt kalendern 17/9

• Mysk
    Otåliglängtan skrev 2015-01-10 22:37:50 följande:

Melodie och Mysk, välkomna och grattis!

Idag har jag varit dö trött. Dottern är sjuk oxå och hostar hela nätterna. Får nog bli tidiga kvällar hedan efter! Jäklar vad humöret pendlar, mannen bara garvar när jag får plötsliga utbrott :(

Hur mår ni?

Tack! Jag mår bra känner inger än förutom rejäl värk i nedre magen och lite mer hungrig.

Usch inte kul att vara sjuk hur gammal e hon?
  • Mysk
    mammamalin skrev 2015-01-12 00:10:27 följande:

Åh jag hoppar jättegärna in här! :) Har en dotter på 9,5 månad, och har idag plussat igen! Så glad :) Ganska svagt, då det var på bim-2. Tänkte testa digitalt imorgon så man får ett tydligare besked :)

Grattis!:) hur mår du? Jag har själv en son på snart 10 mån. :)
  • Mysk
    mammamalin skrev 2015-01-12 20:46:55 följande:

Jag mår bra! Hugger/sticker lite i livmodern och känner av fogarna lite redan :( Hade det ganska jobbigt förra graviditeten så det har som börjat pulsera lite. Men inget jag störs så mycket av än :) Hur mår du?

Grattis till plusset! Ska bli så mysigt med syskon :)

Tack! Ja känner som du! Lite växtvärk och lite törstigare än vanligt.

Ja set ska det verkligen bli!

Hade oxå kämpigt förra grav började blöda v 12+3 och trodde det var kört men det var att moderkakan låg nära öppningen ich nötte liksom blödde fram till v 24 tror jag sen växte magen och allt drog sig upp :) gick tom 12 dagar över tiden.

Fick ont i fogar med och började på vattengympa för gravida nog det bästa jag gjort!! Helt underbart var det.

Har du provat?
  • Mysk
    mammamalin skrev 2015-01-13 17:06:27 följande:

Obehagligt med blödningar så länge, men vad skönt att det inte var någon fara!

Jag tänkte börja på vattengympa för gravida, hade anmält mig och allt men tänkte att jag skulle "testbada" en gång först. Hade jätteont t o m då jag var nere i vattnet, så nä det blev inget av det :/ Bälte och tens funkade inte heller, det enda som gjorde att det inte var outhärdligt var att vila mycket.

Ja usch det var en jobbig tid!

Jaha men så tråkigt jag älskade det varma vattnet och att känna sig tyngdlös i 8 mån aden haha
  • Mysk
    Otåliglängtan skrev 2015-01-13 19:41:24 följande:

Jag blödde vid ett par tillfällen runt v8 sen i v13 igen, den gången var det mycket så vi trodde oxå det var kört, men sen slutade det!

Hade foglossning från v13-14 och sammandragningar från v16.

Gick oxå på vattengympa och jag håller med Mysk, det var så skönt. Kände mig så lätt när jag klev i poolen! Känner inte så mycket ännu mer än på en punkt på hö sida i svanken.

Oj det lät jobbigt ! Fick du veta varför du blödde?
  • Mysk
    Hallonstjärt skrev 2015-01-13 22:04:36 följande:

Hoppar gärna in här! Har precis plussat på BIM så BF i mitten av september ungefär???????? Har haft tre missfall sedan i april-14 så nu vill jag verkligen att pyret stannar!

Grattis! Spännande:) är det första barnet?
  • Mysk
    Fia88 skrev 2015-01-16 09:25:05 följande:
    Okej tack för svaret smile1.gif

Nja alltså innan första barnet så hade jag nåt som kallas för mola/druvbörd. Istället för att ett barn växte i magen så hade jag fullt med små tumörer i livmodern smile4.gif

Så när det hade tagits bort och jag blev gravid igen så fick dom kolla mig med vul och ul flera gånger fram till v 13 ungefär. sen gjordes inget mer så jag antar att det sista var rul där i vecka 12-13.

Antar att jag kommer få kollas denna graviditeten också flera gånger men tänkte bara vilken vecka rul var smile1.gif hade passat så bra att berätta på dotterns födelsedag som är i mars. Tänkte skaffa en tröja som det står "storasyster" på smile1.gif

Men vill inte säga till någon innan jag vet att allt är bra därinne smile1.gif
    När fyller din dotter? Vår son blir 1 12 Mars :)

Vart hittar man sånna tröjor :)?
  • Mysk
    Nannana skrev 2015-01-20 10:01:12 följande:
    Prova äta något litet innan du stiger upp på morgonen, kex till exempel. Äta lite men ofta, så du undviker att bli riktigt hungrig. Finns också seaband på apoteket man har på handleden som hjälper för en del :)

Mådde illa fram till vecka 20 förra gången, hittade tyvärr inga mirakelkurer, bara lite lätt lindrande. Mest hjälpte det att undvika att bli väldigt hungrig, då blev illamåendet hemskt.. kan vara svårt att äta dock när man redan mår skunk :)

Hoppas andra kommer med fler och bättre tips :)
    Vanliga knäckebröd hjälpte mig. Inget på utan bara som de är :)
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet