• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • Tejasmamma
    Lovemyson skrev 2015-02-10 18:37:49 följande:

Kul!
    Vad heter ni? Gruppen är hemlig så jag tror inte ni kan söka på den, måste lägga till er manuellt :)

Är den hemlig så är det bara att länka gruppen här =) Sluten däremot så går det inte att söka på den! =) 

Sen så finns ju höstmammor 2015 också! För alla med BF september/oktober/november 

www.facebook.com/groups/789791567736055/

Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • 1StoltMamma
    Nannana skrev 2015-02-10 21:58:29 följande:

Hejhej!

Här mår jag sååå sjukt illa dygnet runt. Eller inte då jag sover, vilket jag ju tack och lov gör som en klubbad om nätterna 

Igår var jag till min barnmorska och fick dropp, är uttorkad då ja knappt får behålla något alls. Och ska fortsätta få vätska ett tag nu. Drygt bara att ligga på en hård brits i ett kallt vårdcentralsrum ett par timmar åt gången. 

Hoppas detta illamåendet inte håller i sig så länge till, nu längtar jag efter att få orken tillbaka 

Har även fått en tid för ultraljud nu på måndag, för att BM ska kunna datera mig lite bättre, mensen kom aldrig riktigt igång efter det olyckliga i höstas. Så lite svårt att beräkna exakt. Ska bli spännande! 

Har varit väldigt oroligt för att det ens ska finnas någon därinne, men kollade mest för skojs skull nu i kväll med dopplern vi har kvar sedan sonen låg i magen. Trodde såklart inte jag skulle hitta någonting alls ännu, MEN HITTADE HJÄRTLJUDET!! Det där underbara snabba tjoff-tjoff-tjoff ljudet. 

Det finns minsann en liten miniplutt i min mage

Nu ska jag bestämt bara njuta! 

Till och med illamåendet känns underbart nu, haha

Allt för mini!

-Går för övrigt gärna med i en facebookgrupp, så länge den är hemlig för ALLA andra vännerna. Ingen förutom våra föräldrar vet något ännu 

Vilken vecka är du i ca ?
  • Otåliglängtan

Sanna Forsberg

Lovemyson skrev 2015-02-10 18:37:49 följande:

Kul!

Vad heter ni? Gruppen är hemlig så jag tror inte ni kan söka på den, måste lägga till er manuellt :)

• Nannana
    1StoltMamma skrev 2015-02-11 10:44:25 följande:

Vilken vecka är du i ca ?

Gissningsvis kring vecka 9, men då jag inte haft mens på länge är det lite svårt att veta.. Därför blir det ultraljud på måndag :)
  • Lovemyson
    Otåliglängtan skrev 2015-02-11 11:16:48 följande:

Sanna Forsberg

Jag kunde visst inte lägga till manuellt, hittar du om du använder länken jag skickade? :)
  • mammamalin
    Lovemyson skrev 2015-02-11 16:13:02 följande:
    Jag kunde visst inte lägga till manuellt, hittar du om du använder länken jag skickade? :)
    Jag är gärna med i gruppen, men fungerade inte att trycka sig  vidare på länken :(
  • Lovemyson

Men hur attans ska folk kunna gå me då haha, gör jag den till sluten så ser alla gruppen samt medlemmarna i den :/

• mammamalin
    Lovemyson skrev 2015-02-11 20:55:43 följande:

Men hur attans ska folk kunna gå me då haha, gör jag den till sluten så ser alla gruppen samt medlemmarna i den :/

Undrar om man kanske måste vara vän med någon i gruppen för att det ska fungera?
  • Lovemyson
    mammamalin skrev 2015-02-11 22:23:33 följande:

Undrar om man kanske måste vara vän med någon i gruppen för att det ska fungera?

Ja jag kan lägga till medlemmar ur min vänlista men ingen annan :/ vill inte ändra den till sluten så andra kan snoka nu när de fortfarande är hemligt för många
  • Lovemyson

Woho! Nu hittade jag att jag kan bjuda in genom att ange epost adresser :) Så langa era emails!

• 1StoltMamma
    liten giraff skrev 2015-02-21 07:59:06 följande:

Har ni alla försvunnit till fb-gruppen? :)

Jag är inte med i någon grupp än. Vill vänta till jag är längre gången
  • Dinahspaus
    Hejsan!

Mitt namn är Dinah Edberg.
    När jag var gravid var min högsta önskan att bara kunna ringa någon som kom hem till mig och gav mig massage. Då man ofta kände sig lite otymplig och orkeslös.

Jag har nu startat ett företag vid namnet PAUS.
    Jag kommer till företag eller hem till folk som bara behöver en paus.

Innan min mammaledighet arbetade jag på Yasuragi Hasseludden i fem års tid som Cidesco Diplomerad Hudterapeut. 

Under alla år har jag nu tagit vara på vad kunder uppskattat som mest i behandlingar.
    Huvudharmoni.
    Under Harmonistunden trycker jag på utsatta punkter (akupressur) som frigör stress och spänningar i Huvudet och i kroppen.

På gravida gör jag skalp, huvud nacke och hand massage.

Behandlingen är i 25 minuter och kostar 300kr ink moms

Är du intresserad eller vet någon som är?
    Slå en signal eller skicka ett mail.

Sist men inte minst, Stort lycka till!

Med vänlig hälsning Dinah.
    Tel: 0739940556
    mail: dinahspaus@gmail.com

STOCKHOLM
  • dreaminggirl

Jag vill vara med i fb-gruppen!

Får inget svar av hon som ordnat den. Kan någon annan lägga till? :)

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet