• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • LitetFrö

Idag ringde jag mvc, känns ju rätt tidigt då jag bara är i v 6, men skulle visst dit nästa vecka på ett hälsosamtal...
    Brukar gå till en privat gyn annars, och tror jag ska kontakta dom och fråga efter ett tidigt ul, gjorde det förra gången och det känns så skönt att se om allt är ok.

Nu när molvärken och foglossningen(?) är borta känner jag inte alls att jag är gravid! Gjorde ett till gravtest i morse bara för att vara säker, haha. Blev ett starkt plus, så jo gravid är jag nog allt! Det är också stor skillnad att vara gravid med tvåan tycker jag, har inte alls samma tid att fundera över att man är gravid, ibland glömmer jag tom bort det :p

• Linette
    Minlillaninja skrev 2015-01-07 22:06:14 följande:

Jag hakar på här också :)

Blivande 23 åring med en tös på 2.5 år :)

Bor i smålandskogarna och plussade igår !

Är enligt sista mens beräknad till 15/9

Vart i Småland bor du? ????
  • 1StoltMamma

Någon mer med mycket molande värk, minns inte att de kändes så här mycket förra graviditeten. Blir nästan lite orolig.

• Bumblebee

Jag är i vecka 6+3 och har mycket mer molvärk än vid förra grav. Vid förra grav kände jag ingenting, ingen molväk elelr illamående över huvudtaget så detta är en ny upplevelse. Känns ibland som om det vrider sig i livmodern, rikitgt kraftig mensvärk

• Otåliglängtan

Jag hade mycket molvärk i förra graviditeten, men bara lite nu. Däremot har jag ganska mycket ilningar! Är det något någon av er andra känner igen?

1StoltMamma skrev 2015-01-20 23:00:24 följande:

Någon mer med mycket molande värk, minns inte att de kändes så här mycket förra graviditeten. Blir nästan lite orolig.

• Otåliglängtan

Hallå på er! Verkar väldigt lugnt och tyst här? Hur mår ni och hur rullar era graviditeter på? Känner dock själv att man har mindre dit att "försvinna in i sig själv" den här gången. Fullt ös på lill tjejen och hemmet att ta hand om. Börjar jobba om 1 1/2 v, ska bli riktigt roligt och skönt!

Jobbar ni andra?

• Jenax

Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5... Gråter
    Känns riktigt jobbigt, tänk att ha gått i 6 veckor och trott att allt är frid och fröjd.
    Nu känner jag mig bara tom. Vi hade försökt bli gravida i 8 mån innan vi plussade, känns inte så roligt att få börja om från början nu. Men det går ju inte att göra något åt det så det är ju bara att gilla läget och se framåt.

Lycka till med era graviditeter! Hjärta

• Bumblebee
    Jenax skrev 2015-01-22 09:16:56 följande:

Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5... Gråter
    Känns riktigt jobbigt, tänk att ha gått i 6 veckor och trott att allt är frid och fröjd.
    Nu känner jag mig bara tom. Vi hade försökt bli gravida i 8 mån innan vi plussade, känns inte så roligt att få börja om från början nu. Men det går ju inte att göra något åt det så det är ju bara att gilla läget och se framåt.

Lycka till med era graviditeter! Hjärta

Beklagar det som hänt, var med om samma sak med min första graviditet. Upptäckte via ett ultraljud på en privat klinik i vecka 13 att den dött i vecka 8. Jag hade ing som helst symptom eller aningar.

Lycka till med framtida bebisbakanden! Hjärta
  • Nannana
    Jenax skrev 2015-01-22 09:16:56 följande:

Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5... 

Lycka till med era graviditeter! 

Nej vad tråkigt!! Samma sak hände mig i höstas,

var då i vecka 11.. man blir tom..

Tusentals kramar, och ta hand om dig <3
  • Nannana
    Otåliglängtan skrev 2015-01-22 08:50:30 följande:

Hallå på er! Verkar väldigt lugnt och tyst här? Hur mår ni och hur rullar era graviditeter på? Känner dock själv att man har mindre dit att "försvinna in i sig själv" den här gången. Fullt ös på lill tjejen och hemmet att ta hand om. Börjar jobba om 1 1/2 v, ska bli riktigt roligt och skönt!

Jobbar ni andra?

Det rullar på, men känns som tiden går väldigt sakta, haha. Har börjat känna av lite illamående, men inte mer än att jag fungerar som vanligt. Brösten är dock jätteömma och känns dubbelt så stora! Så minns jag inte att det var sist, inte såhär tidigt, haha!

Jag är hemma fortfarande med sonen som blir 2 år imorgon :)

Så det är fullt upp här hemma, och han har nog aldrig varit ned om att mamma varit såhär trött tidigste! Skulle kunna sova hela tiden om det gick
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet