BF September 2015 Andra barnet
Hej!
Någon som vill följas åt under denna underbara resa?
Hej!
Någon som vill följas åt under denna underbara resa?
Ja jag är ändå glad att jag slapp en utdragen förlossning även fast lillan inte orkade med. Min syster fick sin första en månad innan mig och för henne tog det 30 timmar. Hon fick sin andra i höstas och då tog det bara 8, så det kan ju gå mycket snabbare!
Så nu skrämmer hon upp mig att jag inte kommer hinna in då vi har 1,5 timmes resa till BB. Och med 8 timmar med första så undrar man ju hur fort det kommer gå...
Ja jag tyckte också det var skönt att veta könet förra gången men hoppas ändå att jag kan hålla mig den här gången för spänningens skull... :)
Jag fick iaf tag i min gamla barnmorska som blev så glad att vi ville gå hos henne fast vi bytt kommun. Så nu är jag inbokad på hälsosamtal den 4/2 och inskrivning 25/2. :D
Har gjort några negativa test nu, men CB digitalt säger "gravid 1-2". Så rädd att det är MF på gång... :(
Ett tips är att åka in till gynakuten, säg att du är orolig och vill ha ett VUL. De kan ju inte neka dig, kostnaden för ett sådant är mellan 150-300kr (patientavgiften, den varierar lite vart man bor).
Jag fick ett VUL i vecka när jag väntade sonen. Jag hade då fått en väldigt liten bödning och bad om att få ett VUL där för att slippa oroa mig :)
Imorse fick jag se det växande lilla underverket i magen på vul! :) fick se ett pickande litet hjärta och allt såg bra ut. Vecka 6+2 precis som jag själv räknat ut. Lycka!
Missfall, säger hejdå & lycka till er.
Nej vad tråkigt! Hoppas ni lyckas snart igen <3
Missfall, säger hejdå & lycka till er.
Åh fy jag mår så dåligt..
Förra graviditeten mådde jag oförskämt bra, hade inget o klaga på.
Nu får jag ett allmänt dåligt mående flera gånger om dan... blir liggande o orkar inte göra nånting, men jag har iaf inte kräkts så får vara glad för de.
Nån som känner igen sig, vad gör ni för att lindra? Har ju en liten son att hand om o ett jobb att sköta :(