• Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • LitetFrö

Otåliglängtan: jag vet tyvärr inte heller hur man göt :D kanske nån annan som vet?

• Bubbly

Hej igen tjejer! Oj vad ni skriver!

Jag har haft fullt upp, mycket jobb men förra veckan blev jag knockad av influensan och är fortfarande inte helt kry. Men mycket bättre iaf, jobbigast är nog att jag har lock i öronen sen en vecka tillbaka nu... :/

Och jag som kännt mig så himla gravid tidigare har under influensan tappat allt... känner ingenting längre och är så orolig att det påverkat pyret... imorse hade jag dessutom en väldigt kladdig flytning när jag var på toa med lite rosa i. Så gissa om jag blir orolig!? Nog att jag vet att små blödningar är vanliga men ändå... :/

• Bumblebee

Jag börjar noja inför morgondagens vul, är så himla nervös över att det inte ska ticka ett litet hjärta....Försöker att tänka positivt men med ett ma för några år sen i bagaget så blir jag ororlig att det ska ha skett samma sak igen. Dock upptäcktes det inte förrens i vecka 13 den gången och nu är jag "bara" i vecka 7+2

• Bubbly

Jag skulle också vilja ha ett vul, känner mig så orolig... men just nu är jag fortfarande däckad av den här förkylningen så jag har inte ens kontaktat min bm än... börjar verkligen bli dags. Är i v. 8+6 idag. ..

• Otåliglängtan

Hallå! Jag gör ett försök till BF-lista, vet inte om det lyckas, men vad jag förstår måste man göra via dator och jag sitter vid en nu så gör ett försök!

• LitetFrö

Ringde idag och bokade vul, ska dit på torsdag. Det är en privat/fristående gynmottagning som jag gått hos länge (redan innan graviditeterna) och de är verkligen kunniga.
    Tycker det är så underligt...att man annars förväntas behöva vänta ända tills ca v 20 innan man får göra ul och se om det finns ett litet hjärta som tickar (i bästa fall ca v13 de som blir erbjudna nupp/kub). Jag menar allt annat man "investerar" i kan man hålla koll på; aktiekurser, lämna bilen på service etc. Men när det gäller ens egna lilla ofödda barn finns inte samma service...
    Tänker att om det hade varit män som var gravida och födde barn (haha nu fick jag konstiga bilder i huvudet! :p) så hade nog mvc vården och förlossnibgsvården sett ganska annorlunda ut...

• Nannana

Hej på er tjejer.

Jag som inte kännt av illamåendet mycket alls tidigare mår nu superilla! Det började i lördags då alla förberedelser inför sonens tvåårskalas skulle göras, kalaset var igår söndag. Ni kan ju tänka er att stå och göra tårtor och baka när man mår skrutt! Fy haha

Sen kom då söndagen och alla godsaker var klara efter många om och men. 30 minuter innan första gästerna kom upptäckte jag en brunaktig flytning... inte mycket, men det var precis så det började i höstas då det gick åt skogen. Bara bita ihop och hålla masken kalasdagen igenom. Sen somnade jag direkt vi blev ensamma. Vet ju att färgade flytningar inte behöver betyda något alls, men det känns svart. Inte igen! Jag vill så gärna att vi får bli 4..

Har inte pratat med min BM ännu, tänkte vänta tills jag hunnit lite längre. Nu känner jag mig bara ensam. Söka hjälp löns ju inte, fick kriga som en galning i 3 veckor innan jag till slut fick vul i höstas.. och då var dom väldigt otrevliga..

Ovissheten tömmer mig på allt.. ingen förutom jag och min man vet ens om att jag är gravid, sp det finns ingen att ta hjälp ifrån om dagarna då mannen jobbar.

Illa mår jag ju fortfarande, som grädde på moset över oron...

• mammamalin
    Nannana skrev 2015-01-26 15:51:34 följande:

Hej på er tjejer.

Jag som inte kännt av illamåendet mycket alls tidigare mår nu superilla! Det började i lördags då alla förberedelser inför sonens tvåårskalas skulle göras, kalaset var igår söndag. Ni kan ju tänka er att stå och göra tårtor och baka när man mår skrutt! Fy haha

Sen kom då söndagen och alla godsaker var klara efter många om och men. 30 minuter innan första gästerna kom upptäckte jag en brunaktig flytning... inte mycket, men det var precis så det började i höstas då det gick åt skogen. Bara bita ihop och hålla masken kalasdagen igenom. Sen somnade jag direkt vi blev ensamma. Vet ju att färgade flytningar inte behöver betyda något alls, men det känns svart. Inte igen! Jag vill så gärna att vi får bli 4..

Har inte pratat med min BM ännu, tänkte vänta tills jag hunnit lite längre. Nu känner jag mig bara ensam. Söka hjälp löns ju inte, fick kriga som en galning i 3 veckor innan jag till slut fick vul i höstas.. och då var dom väldigt otrevliga..

Ovissheten tömmer mig på allt.. ingen förutom jag och min man vet ens om att jag är gravid, sp det finns ingen att ta hjälp ifrån om dagarna då mannen jobbar.

Illa mår jag ju fortfarande, som grädde på moset över oron...

Vad jobbigt :( Men blödningar är ju väldigt vanliga i tidig graviditet så tro inte det värsta! Hur långt gången är du?
Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet