BF September 2015 Andra barnet
Hoppar in här :) har en son född 2012 och gick in i vecka 6 idag. Bf 10 september.
Molvärk till och från och ömma bröstvårtor är mina främsta symptom just nu :)
Hoppar in här :) har en son född 2012 och gick in i vecka 6 idag. Bf 10 september.
Molvärk till och från och ömma bröstvårtor är mina främsta symptom just nu :)
Melodie och bumblee här är en till med en -12:a :)
Hur gamla är era?
Och när har ni tänkt dela med er om bebisen i magen för syskonet?
Bf är 15/9 :)
Va kul, min dotter är med en juni töa!
Vi tänkte efter Kub, så man kan visa bilderna och förklara lite :)
För det är efter kub vi tänkte berätta för alla andra också :) familj, jobb och vänner :)
Absolut, frågan är fri! :)
Vi gör den mest för att min kusin har en kromosomavikelse!
Så man vet innan hur man skall förbereda sig :)
Det är just med för förberedelserna mentalt tror jag!
En kollega på min förra arbetsplats tackade nej till kub och gick till
sen RUL i v 21. Visade sig att barnets organ inte utvecklats.
Bara ett hjärta som slog..
Så tungt att avsluta så sent.
Så nu vill vi mest veta att allt är okej bara :)
Men mer än så vill jag inte veta :)
Är det någon mer som drömmer mycket nu? Jag drömmer väldigt konstiga och ofta rätt obehagliga drömmar just nu. Inga drömmar om graviditeten, men massa andra drömmar
Arghh det här illamåendet göt mig galen. La mig kl 21 igår kväll då jag var dödstrött, vaknade kl 00 för att gå på toa, passade på att dricka lite vatten....vilket jag aldrig skulle ha gjort! Mådde så fruktansvärt illa, kändes som om vattnet inte kunde lämna strupen utan satt fast...
Jag är i vecka 6+3 och har mycket mer molvärk än vid förra grav. Vid förra grav kände jag ingenting, ingen molväk elelr illamående över huvudtaget så detta är en ny upplevelse. Känns ibland som om det vrider sig i livmodern, rikitgt kraftig mensvärk
Var i v.12 nu och man hade liksom pustat ut lite och trott att man var "säker" nu. Har haft lite små blödningar under förra veckan så i helgen var vi upp till gyn och fick göra ett UL och de visade att fostret hade dött i v 5...
Känns riktigt jobbigt, tänk att ha gått i 6 veckor och trott att allt är frid och fröjd.
Nu känner jag mig bara tom. Vi hade försökt bli gravida i 8 mån innan vi plussade, känns inte så roligt att få börja om från början nu. Men det går ju inte att göra något åt det så det är ju bara att gilla läget och se framåt.
Lycka till med era graviditeter!
Jag börjar noja inför morgondagens vul, är så himla nervös över att det inte ska ticka ett litet hjärta....Försöker att tänka positivt men med ett ma för några år sen i bagaget så blir jag ororlig att det ska ha skett samma sak igen. Dock upptäcktes det inte förrens i vecka 13 den gången och nu är jag "bara" i vecka 7+2
Hej!
Här är en till med bf i september, 27/9 närmare bestämt. Detta blir vårt andra barn, har en son som fyller 4 år om två veckor.
Bor i Eskilstuna :).
Mår hittills nästan som vanligt, svullen om magen och ömma bröst men annars känner jag inte så mycket än. Är i vecka 6 nu och med sonen började illamåendet och tröttheten i vecka 8 så vi får se om det blir likadant denna gången.
Jag är idag i 7+4 och ska åka in på vul om bara någon timme och är livrädd för att det inte ska finnas någon hjärtaktivitet. Vet att jag borde tänka positivt men vill bara ventilera här så min stackars make slipper lyssna när jag blir helt stirrig
Ska bli spännande och se om det är fler än en då jag tog dubbelkur med Pergotime vilket ökar chansen rätt så mycket. Fast det allra VIKTIGASTE är att den mår bra och frodas där inne.
Hej allihopa hoppas allt går bra med era bebisar i magen
Jag börjar bli lite orolig här.. Är i v 6+4 och har inte ett enda symtom.. Inga ömma bröst, inget illamående, ingenting.. Känner mig precis som vanligt. Dagarna runt jag plussade så kände jag av illamående till o från varje dag men detta slutade för 1,5 vecka sedan.. Enda jag kan känna av på kvällarna är svag mensvärk. Hur har ni det?! Har ni massa symtom?
Vet ni om detta är normalt?
med första så hade jag ömma bröst vid denna tiden samt illamående..
Vill inte att det ska vara mf pågång
Har tid hos Gyn nästa fredag ska då göra vul..
Känns som evigheter dit...